Krausz Gábor
A Balazs kicks tulajdonosa zsarolás áldozata lett. Pachert Balázs bíróságra vitte az ügyet, amiért feltörték és felnőtt tartalommal árasztották el a webshopját.
Sokkoló vallomást tett közzé a közösségi médiában Pachert Balázs, a Balazs kicks alapítója. A mindössze húszas évei elején járó fiatal vállalkozó olyan történetet osztott meg követőivel, ami egy kezdő cégvezető rémálma is lehetne: valaki többmilliós összeget próbált kizsarolni tőle, méghozzá meglepő eszközökkel – pornográf tartalommal.
„Ha kezdő vállalkozó vagy, mindenképpen vedd meg az összes domain végződésed, például .com vagy .hu. Képzeljétek, én abba a csapdába estem bele még 18 éves fejjel, hogy a Balazs kickshez csak a .com végződést vettem meg. Aztán egyszer csak jött egy e-mail, hogy megvehetem a Balazs kicks.hu-t valakitől több millió forintért” – kezdte a videóját Pachert Balázs.
A fiatal üzletember nem foglalkozott az ajánlattal, ám hamarosan bizarr fordulatot vett az ügy:
Semmilyen jelentőséget nem tulajdonítottam ennek az e-mailnek, egészen addig a pontig, amíg a vásárlóimtól nem kezdtem el üzeneteket kapni, hogy a Balazs kicks.hu-n egy elég bizarr tartalom megy
– mondta Balázs, aki ekkor szembesült vele, hogy a magyar domainen kifejezetten erős, felnőtt tartalom fut.
A botrány nemcsak üzleti, hanem lelki csapás is volt a fiatal vállalkozó számára, aki végül jogi útra terelte az ügyet:
A jogi eljárás során kiderült, hogy egy velem egykorú fiatal srác csinálta ezt. Többször kértem őt is, illetve az édesapját, hogy ezt azonnal fejezzék be, de nem tették meg. Ezt követően következett a jogi eljárás, ami végül én nyertem meg”
– vallotta be nyíltan a cipőmágnás.
A történet végül számára pozitívan zárult, de nem felejtette el levonni a tanulságot, és másokat is figyelmeztetni:
„Szeretnék nektek segíteni, hogy mindenképpen tanuljatok a hibámból, és így meg fogtok magatoknak spórolni pár fájdalmas hónapot, illetve teremts értéket, és ne azzal próbálj pénzt keresni, hogy a másikat tönkreteszed.”
– zárta Pachert Balázs egyetemista hallgató.
A cipőguru példája is jól mutatja, milyen könnyen célponttá válhat egy fiatal vállalkozó az online térben – különösen akkor, ha nem védi le megfelelően a márkáját. Pachert Balázs vagyona egyébként valószínűleg nem érezte volna meg az anyagi kárt, hiszen tavaly másfél milliárdos forgalmat generált az üzlete. YouTube csatornáján gyakran oszt meg tartalmakat, beszélgetős műsorában járt már PSG Ogli és Győzike is.