Krausz Gábor
A hercegné As Ever nevű márkája nem árulhat ruházati termékeket. Meghan Markle és csapata alaposan melléfogott.
Meghan Markle új vállalkozása ismét akadályokba ütközött! A hercegné As Ever nevű életmódmárkája, amely egy nemsokára Netflixen futó műsorhoz kapcsolódik, nem árulhat ruházati termékeket – derült ki friss bírósági dokumentumokból.
A problémát egy kínai "gyorsdivat" vállalat, valamint egy New York-i családi ruházati üzlet okozza, amelyek szintén az As Ever nevet használják. Ez újabb csapás a 43 éves Meghan számára, aki már korábban is kénytelen volt módosítani az eredetileg bejelentett American Riviera Orchard márkanevét védjegyproblémák miatt - írja a The Sun.
Az amerikai szabadalmi hivatal (USPTO) még 2022 októberében kapott bejegyzési kérelmet Meghan jogi csapatától, ami szerint kötényeket és más ruházati termékeket kívántak árusítani. Azonban 2023 júliusában egy 145 oldalas részleges elutasítást kaptak, amiben közölték, hogy a cég nem árulhat ruházati termékeket, mivel a név túlságosan hasonlít egy kínai divatóriás, az ASEVER nevéhez.
Az USPTO indoklása szerint a márkanevek hangzásukban megegyeznek, megjelenésükben pedig szinte azonosak, így könnyen összetéveszthetők. Meghan jogi csapata 2024 januárjában új bejegyzési kérelmet nyújtott be, ami végül sikeres volt – de ruházati termékek nélkül. Egy védjegyjogász a Mail on Sunday lapnak elmondta: ha Meghan mégis ruházati cikkeket árulna az As Ever márkanév alatt, azonnal perbe foghatnák.
Mindeközben egy New York-i vállalkozó, Mark Kolski is felháborodottan reagált a fejleményekre. A 58 éves férfi évek óta működteti egyszemélyes ruházati cégét As Ever néven, és döbbenten értesült Meghan terveiről.
Ez egy családi vállalkozás, egyedül viszem. Meghan viszont egy hatalmas médiabirodalom támogatását élvezi
– nyilatkozta. Kolski nem rendelkezik a név hivatalos védjegyével, de azt állítja, hogy 2017 óta folyamatosan értékesít ruhákat ezzel a márkanévvel, így közhasználati jogai lehetnek.
A botrány azonban itt nem ér véget! Egy kis mallorcai település, Porreres polgármestere is felháborodott Meghan új logója miatt, ami feltűnően hasonlít a város 14. századi címerére. A rajongók is azonnal kiszúrták a hasonlóságot, és a közösségi médiában elárasztották a hercegné márkáját plágiumvádakkal. Egy márkaszakértő szerint ez újabb fejfájást okozhat Meghan csapatának, hiszen a hasonlóság potenciálisan szerzői jogi problémákat is felvethet.