kulcsár edina
Egy merõben új módszerrel próbálja összehozni az embereket a világ egyik legnagyobb technológiai óriásvállalata.
Egy embere esetében sok mindenre lehet abból következtetni, amit megeszik. Például többé kevésbe eldönthető, hogy mennyire egészségesen táplálkozik, milyen ételeket kedvel, vagy éppen vegetáriánus/vegán-e az illető. Azt pedig már több tudományos tanulmány is bizonyított, hogy az elfogyasztott élelmiszerek mennyisége és minősége kapcsolatban van az emberek párválasztási szokásaival. Ennek apropóján a Samsung egy olyan randi alkalmazást fejlesztett okostelefonra, melyen keresztül hűtők tartalmának alapján dönthetjük el, hogy tetszik vagy sem az a fridzsider tulajdonosa - vagyis inkább a tulajdonos felhalmozott élelmiszerei.
A Refrigerdating névre keresztül applikáció hitvallása, hogy azok az embere összeillenek, akik nagyon hasonló dolgokat esznek. Ezért a applikációba csak és kizárólag a hűtőszekrényünk tartalmáról készült képeket lehet feltölteni. Minden más, úgy a tulajdonosok arcképe is tiltólistás az oldalon.
Az alkalmazás használata végtelenül egyszerű, lényegében a Tinder logikája alapján működik az app. A hűtők beltartalmáról készült fotók balra, illetve jobbra lehet pöccinteni. Az előbbi esettel az undort, az utóbbival pedig a szimpátiát lehet kifejezni.