RETRO RÁDIÓ

Így adhatod el bosszankodás nélkül a használt ruháidat

WB
Szerző
WB
Létrehozva2024. 02. 11. 18:00

Dübörög a használtruha-piac, ám legyünk óvatosak, ha szeretnénk eladni a megunt ruháinkat! Míg korábban az internetes csalók elsősorban eladóként jelentkeztek, manapság a legtöbbjük vevőként adja ki magát. Mutatjuk, mire figyeljünk, hogy elkerüljük az átverést.

1. Tilos a telepítés

Gyakran előfordul, hogy a vásárló azzal keresi meg az eladót, kifizette a meghirdetett terméket, de a tranzakció sikeres befejezéséhez egy programot kell telepíteni a gépre vagy telefonjára. Ha ilyennel találkozunk, biztosak lehetünk abban, hogy csalók próbálják megszerezni az internetbanki hozzáférésünket.

 

2. Egyetlen rossz kattintás

Ha sms-t vagy e-mailt kapunk arról, hogy a terméket kifizették, de „fogadnunk kell az összeget” a kapott link segítségével, azonnal töröljük az üzenetet. Ha rákattintunk a hivatkozásra, átirányíthatnak egy hamis weboldalra, ahol, ha megadjuk a bankkártya-adatainkat, a csalók hozzáférhetnek a számlán lévő pénzhez.

 

3. Megbízható fizetés

A termék árát mindig a bankszámlánkra kérjük, vagy válasszunk olyan platformot, ahol a biztonságos PayPal fizetési szolgáltatást alkalmazzák, így nem kell közvetlenül megadnunk a bankszámla-adatainkat.

 

4. Tartsuk titokban!

Ne feledjük, ahhoz, hogy valaki átutalja a termék árát, elég csak a nevünket és a bankszámlaszámunkat megadni. Soha senkinek ne adjuk meg a folyószámlánkhoz tartozó bankkártya-adatainkat, mivel a csaló visszaélhet ezekkel, és tranzakciókat hajthat végre.

hitel, kamat, bankkártya, bank, vásárlás, laptop, webshop, külföldi webshop, szinglik napja, állampapír
Fotó: Ivan Kruk / Shuterstock

5. Soha ne bízzuk másra!

Előfordulhat, hogy csomagküldéssel próbálják rászedni az eladót, hogy utaljon egy bizonyos bankszámlára. Eladóként soha ne utaljunk pénzt a vevő által megrendelt csomagküldésre, minden esetben magunk rendeljük meg a szolgáltatást.

 

6. Fizetés a futárnál

Ha személyes vásárlásra nincs lehetőség, a legbiztonságosabb megoldás, ha csak az átutalást követően adjuk postára a terméket. Másik megoldás az utánvétes fizetés, amely kicsit drágább lehet, de így a vevő is biztos lehet abban, hogy megkapja a terméket.

 

7. Ki van a profil mögött?

Próbáljunk olyan megbízható online piactereken hirdetni, ahol könnyen utánanézhetünk a vásárlónak. Ha úgy tűnik, hogy a profil hamis, nincs fotó, akkor ne folytassuk a beszélgetést. Nézzük meg a vevő értékeléseit és róla adott visszajelzéseket is, ha más eladók elégedettek voltak vele, az jó jel lehet.

 

8. Rossz a helyesírás

Árulkodó jel lehet, ha a vevő feltűnően rossz helyesírással, nyelvezettel ír levelet, de sajnos a különböző fordító programokkal már ez sem akadály. Ezért fontos, hogy az adott platformon kívül ne folytassunk kommunikációt a vevővel, és amennyiben szükséges egyeztetni, azt inkább telefonon végezzük.

 

9. Hívás rejtett telefonszámról

A csalók rejtett telefonszámról is hívhatják az áldozatot. Erre lehet megoldás bizonyos szolgáltatók „hívóazonosító nélkül érkező hívások tiltása” szolgáltatása. Ezek a hívások automatikusan elutasításra kerülnek, amelyről a hívót hangbemondás tájékoztatja.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.