5 éve

Forradalmi diétaelmélettel rukkoltak elő a tudósok: Minden másképp van!

Egy ausztrál dietetikus egészen újszerû diétaelmélettel állt elõ. Továbbra sem mindegy, mit és mikor eszel, ám az idõzítés merõben más, mint régen. Így viszont valósággal turbóra kapcsol a fogyás!

A mai, rohanó világban nagyon nehéz mindig precízen időzíteni az étkezéseinket – nem is csoda, hogy sokan épp emiatt küzdenek túlsúllyal . Ezt állítja egy ausztrál dietetikus, Susie Burrell, aki szerint sokat segít a fogyásban, ha ragaszkodunk az egyes étkezések idejének betartásához.

Reggeli: reggel 7-8 között

A dietetikus szerint érdemes már reggel 7 és 8 óra között beindítani az anyagcserénket, hogy az a nap folyamán csúcsformában végezhesse a dolgát. Kezdd a napot valamilyen probiotikummal, például joghurttal, és igyál zöld teát. A fehérje is nagyon fontos, a tökéletes reggelinek része egy-két tojás, görög joghurt gyümölccsel, vagy túró kevés teljes kiőrlésű, cukormentes gabonapehellyel. Ettől nemcsak egész délelőttre eltelsz, de az inzulinháztartásod is szinten marad. Korábbi kutatások is kimutatta már, hogy azok, akik bőségesen reggeliznek, általában soványabbak, mint azok, akik csak egy falatot kapnak be, vagy kihagyják a reggelit.

Ebéd 11-12-ig és 2-3-ig

Igen, jól olvasod, a recept két kisebb ebéd. Reggeli után három-négy órával ugyanis általában megéhezel, és sokkal jobb ötlet egy kisebb ebédet elfogyasztani ilyenkor, mint valamilyen rágcsálnivalóért nyúlni. A másik kis adagot pedig délután 2 és 3 óra között érdemes megenned, kivéve, ha nagyon korán kezdted a napot, ekkor már késő van hozzá, ilyenkor inkább a 3 és 4 óra közötti energiahiányra készülj valamilyen tápláló kis étkezéssel, összetett szénhidrátok és fehérje keverékével – jó ötlet például a teljes kiőrlésű pirítósra kent túró paradicsommal és uborkával. A legjobb, ha az ebédben van összetett szénhidrát, zöldség, egészséges zsiradék (pl. avokádó vagy növényi olaj a salátán) és fehérje is.

Vacsora: legkésőbb este 8-kor

A késői vacsora és a túl korai reggeli nem jó ötlet, éjszakánként 10-12 élelem nélkül eltöltött órára van szükségünk. A vacsora ideális ideje tehát legkésőbb este 8 órakor van. A nap főétkezése inkább az ebéd legyen, a vacsorát vegyük viszonylag könnyűre. Ezzel az étkezési ritmussal az energia- és vércukorszintünk tartósan egyenletes marad, és nem éhezünk ki nagyon, mégis gyorsan fogyunk.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Váratlan német előrejelzés: az oroszok elsöprő győzelmet aratnak

origo.hu

Meztelen melleit mutogatja Cindy Crawford - fotók

borsonline.hu

Halálra volt ítélve Tápai és Kucsera házassága - A szakértő már tíz éve megmondta

hirtv.hu

Vezércikk: Így lehet jövője a Dunai Vasműnek

mindmegette.hu

Ez tényleg működik! Így termessz te is gombát otthon

mandiner.hu

Volt amerikai hírszerző, fegyverszakértő: Oroszország győzni fog

origo.hu

Teljesen meztelen legújabb fotóján Varga Viktor - fotó

travelo.hu

Egy csecsemőt hagytak magára Izrael legnagyobb repülőterén

ripost.hu

Súlyos dolgokat állít Tápai Szabina, ezért válnak el Kucserával

ripost.hu

Flört a levegőben: ennek a 3 csillagjegynek félrelép most a párja

ripost.hu

Budapestre érkezett a világhírű színész: 5 perces videóval jelentkezett be

ripost.hu

Ez a gyönyörű színésznő volt Kucsera Gábor nagy szerelme – Fotó

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!

További cikkek

DIÉTA

Női tanácsok és bevált ötletek fogyáshoz (x)

YESSS

Óriási lendületben a magyar divat: Koppenhágában tarolt az AERON – Videó!

YESSS

Így viseld a melegitőt, hogy őrült csinos legyen

YESSS

Megújult a farmer, idén ez lesz a nagy divat

YESSS

Combvillantás szilveszterkor: ez lesz a nyerő darab a buliban

YESSS

Télikabát divat: Ismét menő a műszörme

YESSS

Ezeket a cipőket viseld a leggingsszel, őrült csinos leszel