Létrehozva: 2019.02.01.

Tovább dagad a Wizz Air-botrány: ezért különösen kiakadtak az utasok

Azt tudja az ember, hogy olcsó húsnak híg a leve, és a fapadosoknál mindenért külön fizetni kell, de hogy akkor sem hozzák el a csomagot, ha az ki van fizetve, és még csak nem is szólnak az utasoknak, az már több a soknál! A Wizz Air elõre nem látható idõjárási viszonyokra hivatkozik, Budapest Fõváros Kormányhivatala vizsgálatot indított.

Csak néhány utas bőröndjét hozta el a teljes utaslétszámmal repülő Wizz Air hétvégi járata Dubaiból Budapestre, ráadásul a cserben hagyottak csak jóval a leszállás után, egy utastársuktól értesültek arról, hogy feleslegesen várakoznak a poggyászkiadónál.

 

Mindennek a szél az oka

Úgy tűnik, semmit sem tanult a Wizz Air abból a 32 millió forintos fogyasztóvédelmi bírságból, amit többek közt a kellő szakmai gondosság hiánya miatt szabott ki rá a Pest Megyei Kormányhivatal tavaly. Múlt hétvégén a Dubaiból Budapestre tartó járat utasainak a poggyászát hagyta az Egyesült Arab Emírségekben a légitársaság úgy, hogy erről egy szót sem szólt utasainak. A cég a% Ripost% megkeresésére azt közölte:

„Az erős ellenszél és a Budapestre előre jelzett hó miatt a szokásosnál több üzemanyaggal kellett elindulnia a gépnek. Ezért, illetve a feladott poggyászok szokatlanul nagy mennyisége és tömege miatt több poggyászt felszállás előtt kirakodtak, hogy a repülőgép a megengedett súlyhatáron belül maradjon."

 

Teljes volt a káosz

 Nem adtak információt és választási lehetőséget sem. A Lufthansa korábban hasonló helyzetben indulás előtt megkérdezte, ki maradna még egy éjszakát a cég költségére, s fogadna el a kellemetlenségért 200 eurót

– mondja a %Ripost%-nak Ágnes, aki szintén hiába várta a bőröndjét. „A kapitány tudta, hogy rengeteg utas bőröndjét nem viszik el, ám sem a felszállás előtt, sem az út során, de még a leszállást követően sem jelezte ezt az utasoknak.  Ott ment el mellettünk a személyzet többi tagjával együtt a poggyászkiadónál, de még akkor sem szólt, hogy hiába várjuk a bőröndünket! Végül egy utastársunktól tudtuk meg, hogy mi történt. A fáradt emberek egyszerre rohamozták meg a poggyászkezelési irodát, hogy panaszt tegyenek. Szörnyű káosz volt. Erre nincs mentség, ez elfogadhatatlan!"

Ágnes 25 ezer 600 forint poggyászdíjat fizettet egy extra szolgáltatásért, amelyet nem teljesítettek.

„A történtek után az lenne a minimum, hogy valóban sajnálják, ami történt, és igyekeznek jóvá tenni" – teszi hozzá egy másik cserben hagyott utas, Danku Adrienne. „ Ehelyett kaptam egy sablonértesítést, hogy várhatóan kedden hozzák majd Budapestre a kint hagyott csomagomat."

 

A repülésbiztonságra hivatkozik a Wizz Air

A károsultak között van egy korábbi légiutas-kísérő is.

A Wizz Air az utasbiztonságra hivatkozva próbálja lerázni a felelősségét és elfedni a profitéhségét. Pedig az internetes foglalásnak köszönhetően pontosan tudják, hogy egy adott gépen hány utas lesz és milyen súlyú bőröndöt visz magával. Ám a cég inkább kaszált"

– vélekedik.

„Ilyen esetben nem áll a kapitány rendelkezésére információ, hogy mely utasok csomagját pakolták ki a földi kiszolgáló személyzet tagjai" – védekezik a cég. „A légitársaság ugyan tudja, hogy hány jegyet, illetve poggyászfeladást értékesített egy adott járatra, ám a ténylegesen megjelent utasok száma és a feladott poggyászok összsúlya csak az indulás előtti pillanatokban áll a rendelkezésünkre."

Vagyis arra játszottak, hogy lesznek, akik annak ellenére nem utaznak, hogy kifizették a jegyet vagy nem használják ki a megadott maximális súlyt. A Wizz Air a %Ripost%-nak adott válaszában az utasok és a repülés biztonságára hivatkozik. Csakhogy azt garantálni lehetett volna akkor is, ha nem töltik túl a gépet, és ha már a csomagokat le kellett venni, kötelességük lett volna erről tájékoztatást adni és mielőbb az utasok után vinni.

 

Budapest Főváros Kormányhivatala eljárást indít a légitársasággal szemben, mert felmerül a gyanú, hogy a Wizz Air nem teljesítette a szerződésben vállalt és az utasok által kifizetett szolgáltatásait. „Az ilyen jogsértések ellen minden helyzetben kötelességünk megvédeni a magyar emberek érdekeit” – mondta Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár, aki kezdeményezte a vizsgálatot. A károsultak a [email protected] e-mail címen tehetnek panaszt.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Megőrlülnek a vásárlók az IKEA 140 forintos akciójától

origo.hu

Kiderült, hogy Zelenszkij hogyan akar véget vetni a háborúnak

borsonline.hu

3 csillagjegy, akiknek május elejéig sosem látott karmikus szerencsében lesz része

hirtv.hu

Kuleba bevitte a kegyelemdöfést az elmenekült hadköteles férfiaknak + videó

life.hu

Közfelháborodás kísérte Bridget Jonesként, övé a Golden Globe egyik legkínosabb pillanata

vg.hu

Széll Tamás helyett új séfet igazolt a Lidl

origo.hu

Hatalmas terhespocakkal pózol Lékai-Kiss Ramóna

travelo.hu

Videó: Romantika a fellegekben - A pilóta az utasok előtt kérte meg a légiutas-kísérő kezét

she.life.hu

A hajszolt életvitel nem lehet kifogás, vedd komolyan a vashiányt (hirdetés)

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

origo.hu

A világ legjobb csapata újra Budapesten (hirdetés)

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

INSIDER

Jó hír az autósoknak: jelentős üzemanyagár-csökkenés jön hamarosan

INSIDER

Karácsony lebuktatta magát: olyan interjút adott, hogy rengetegen fordítanak neki hátat

INSIDER

Összement a tejföl, a túró és a mosogatógép kapszula is kevesebb lett! Mutatjuk a konkrét termékeket

INSIDER

Mutatjuk a gyermekvédelmi törvénycsomag pontjait, komoly szigorítások léphetnek életbe

INSIDER

Megszületett az ítélet a pécsi Fekete Angyal ügyében

INSIDER

Menczer Tamás: Minden erőnkkel és eszközünkkel védjük a magyar családokat

INSIDER

Rétvári Bence: A pedofiloknak nincs kegyelem

INSIDER

Folytatódik a felmelegedés vagy újra be kell gyújtani? - Ekkor ér véget a fűtési szezon