DIÉTA

Mu­tat­juk a trük­köt, hogy sza­ba­dulj meg 3 nap alatt a cu­kor­füg­gő­ség­től

Egyre több bi­zo­nyí­ték van rá, hogy a cukor nem­csak hiz­lal, hanem a tel­jes szer­ve­zet egész­sé­gét is ve­szé­lyez­teti. Bár kis mennyi­ség­ben nem árt, ma szinte min­denki sok­kal töb­bet eszik be­lőle, mint amennyit kel­lene. Ez töb­bek kö­zött a ren­ge­teg rej­tett cuk­rot tar­tal­mazó élel­mi­szer­nek is kö­szön­hető. A jó hír, hogy akár mind­össze három nap alatt is meg­sza­ba­dul­hatsz a cu­kor­füg­gés­től.

A titok a cukorral való drasztikus szakítás. Itt nincs helye a fokozatosságnak, bár arra számítanod kell, hogy jelentkezni fognak a minden más függőség megszüntetésével is együtt járó elvonási tünetek: a hangulat-ingadozás, a fejfájás, a kimerültség és az éhségrohamok.

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Íme a háromnapos cukorelvonó-étrend:

1. nap

Reggelire egyél egy csésze zabpehelyből készült kását bogyós gyümölcsökkel és mandulával, vagy rántottát 3 tojásból. Ebédre készíts párolt csirkemellet párolt sütőtökkel répával, céklával, fehérrépával, babbal, és az egészet szórd meg mandulaszeletekkel. A vacsora legyen párolt halszelet egy csésze zöldbabbal, vagy lazac kevés olajon pirított brokkolival és gombával. Ha nagyon éhes vagy, akár mindkettőt is elkészítheted.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

2. nap

A reggeli ugyanaz, mint előző nap, ha a rántottát választod, adj hozzá egy kevés párolt spenótot. Tízóraira elrágcsálhatsz egy marék diót, mogyorót vagy mandulát. Az ebéd grillezett cukkini piros és sárga színű paprikával, valamint citromléből, ecetből és kakukkfűből készült öntettel. De választhatod a reszelt fehér- és vörös káposztából készült salátát is reszelt répával, és olívaolajos-petrezselymes öntettel. A vacsora ízlés szerinti párolt zöldség és bableves, vagy sült halszelet wokban sütött káposztával, kelbimbóval és fehérrépával.

3. nap

Az egy csésze zabpehelyből főzött kása bogyós gyümölcsökkel, és mandulával, vagy 3 tojásból készült omlett káposztából, retekből és dióból készült salátával. A tízórai egy marék dió, mogyoró vagy mandula. Az ebéd serpenyőben, kevés olajon sült csirkecomb rozmaringgal, zsályával és citromlével ízesítve, vagy sütőben sült csirke hagymával, olajbogyóval és kakukkfűvel. A vacsora gomba fokhagymával, hagymával, répával, zellerrel, kakukkfűvel és babárlevéllel, vagy barna pennetészta gombás, bazsalikomos és paradicsomos, húsos mártással.

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
Italok:

Adj hozzá pár grapefruit-szeletet, egy kevés áfonyát, epret, vagy narancsot egy kancsó vízhez, és ízesítsd rozmaringgal vagy mentával. Ezt a finom üdítőt egész nap kortyolgathatod. Naponta háromszor ihatsz édesítetlen gyógynövény- vagy zöld teát. Ha szereted a kávét, csökkentsd a fogyasztásodat napi egy csészére,de ezt is édesítés nélkül fogyaszd.

Tartsd szem előtt:

  • Ne használj mézet, agavészirupot, juharszirupot vagy mesterséges édesítőket.
  • Próbáld kibírni a cukoréhséget
  • A fehér lisztet és a gyümölcsleveket cseréld lassú felszívódású szénhidrátokra, például teljes kiőrlésű gabonafélékre.
  • Főzz olívaolajjal.
Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest
  • Egyél naponta diót, mogyorót, mandulát vagy egyéb magvakat. A lenmag és a dió különösen fontos.
  • Naponta fogyassz el egy nagy tál főtt, vegyes zöldséget.
  • Egyél minden nap egy nagy tál vegyes salátát is.
  • Legalább fél csésze hüvelyes legyen az étrendedben – a cukoréhség csökkentésére különösen jó a csicseriborsó és a lencse.
  • Igyál minél több vizet.

Így folytasd:

Fotó: Pinterest
Fotó: Pinterest

Ha végigcsináltad a háromnapos méregtelenítést, már alaposan csökkentetted a cukorfüggést. Túl vagy az elvonási tüneteken, és máris csökkent a depis hangulat a fejfájás, és a kimerültség – te pedig lassan rájössz, hogy cukor nélkül is lehet élni. Lassan visszavezetheted az étrendedbe a cukor természetes, egészségesebb formáit, a gyümölcsöket, az aszalt gyümölcsöket és a cukormentes édességeket az étrendedbe, de a finomított cukrot továbbra is kerüld.

Eközben a címlapon