kulcsár edina
Elviselhetetlenül fülledt hõség van a BKK járatain napok óta, de néhány vonaton és távolsági járaton is - panaszkodnak a Ripost olvasói. Munkatársaink hõmérõvel indultak útnak, hogy meggyõzõdjenek arról, hány fok van a BKK jármûvein. Annak is utánajártunk, vajon miért nem üzemeltetik ott sem a klímát, ahol van!
"Úgy érzi az ember, mintha csirkekeltetőben utazna" – fogalmazta meg szemléletesen panaszát Horváth Éva a %Ripost%-nak. A fővárosi ápolónő rendszeresen utazik a 7-es járatcsaládon. A június eleji szokatlanul meleg időjárásban a Közlekedő Tömeg Egyesület Facebook-oldalát is elárasztották a panaszok.
Sok esetben semmi baj nincs a klímával, de a BKK központilag 24 fok feletti kinti hőmérsékletnél rendeli el a légkondicionálók bekapcsolását, és addigra a buszokon már 30 foknál is több van
– mondta Kelemen Tamás, az egyesület alelnöke a %Ripost%-nak.
Készítettünk egy felületet, amin be lehet jelenteni, ha egy járművön nem működik megfelelően a klíma. Napi 30-50 bejelentés érkezik, amit továbbítunk a BKK-nak.
A %Ripost% munkatársai személyesen is tapasztalták: számos járaton nagy a hőség, 36-37 fokot mértünk, még sincs légkondi vagy nem működik. Több sofőrrel is beszéltünk, akik azt mondták, az állásukba kerülne, ha nyilatkoznának, de elárulták: nekik nem érdekük, hogy a klíma meg legyen javítva, sőt, akkor sem éri meg bekapcsolni, ha jó.
"A klíma bekapcsolását a központból a Futár nevű online rendszeren elküldött értesítéssel rendelik el" – tájékoztatott egy buszvezető.
"A berendezést ilyenkor hivatalosan be kell kapcsolnunk. Sok esetben azonban hibás a klímaberendezés. Az én járművemen nem egy esetben elöl fűtött, hátul hűtött."
Egy BKK-dolgozó lapunknak elárulta: a tömegközlekedési járművet üzemeltető cégek általában jutalmazzák a sofőrt, ha járműve a normánál kevesebbet fogyaszt.
S hogy hol a trükk és mennyi extrát tudott havi szinten összespórolni egy buszvezető? Mit tudunk tenni mi, utasok a valódi változásért? A válaszokat megtalálod a keddi %Ripost% napilapban! Keresd az újságárusoknál!