MEDICINA

Csak így lesz a kávéd egész­sé­ges

Azt hit­ted, a kávé egész­ség­te­len? Gon­dold újra! A világ szá­mos táján a hosszú élet egyik tit­ká­nak tart­ják ezt a fe­kete italt. Csak az nem mind­egy, miből, és ho­gyan ké­szí­ted el. Meg­mu­tat­juk, mire fi­gyelj.
címkék:

A minőség itt sem mellékes. Ha kávéivás után megfájdul a fejed, vagy remegni kezdesz, az sokszor nem a koffeinnek köszönhető, hanem a kávébabban maradó méreganyagoknak, például a növényvédőszer-maradványoknak. Ha méregmentes kávét szeretnél, keresd a minél jobb minőséget, vagy a biotermékeket. Kulcsszavak a csomagoláson: organic, single origin, fair trade organic.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Kerüld a műanyagot! A kávéfőződben minél kevesebb legyen a műanyag alkatrész, mivel a hő a műanyagból káros, a hormonrendszert megzavaró vegyületek oldhat ki. Ugyanez az oka, hogy az olcsó fém készülékek sem a legjobbak. A legegészségesebbek az „üveglombikos” kávéfőzők, vagy a minőségi eszpresszógépek. És persze a műanyag poharas kávétól is tartsd távol magad.

(Fotó: Thinkstock)
(Fotó: Thinkstock)
A legjobb, ha délután kettő előtt, étkezés közben vagy közvetlenül utána kávézol, így a feketéd nem zavarja meg az elalvásodat.

Párosítsd jól! Reggel ne csak a kávét hörpintsd fel, hanem egyél is mellé valamit. Legjobb, ha a reggelid fehérjét, szénhidrátot és zsiradékot is tartalmaz. Így kevesebb lesz az esélye, hogy egész délelőtt üres tankkal ketyegsz, délután pedig rárontasz a hűtőre.

Égess több zsírt! Edzés előtt egy kávé felpörgeti az anyagcserédet, így segít zsírt égetni. Ha viszont edzés után iszod meg, feleslegesen növeli a kortizol stresszhormon szintjét a szervezetedben, így nehezen fogsz a sportolás után visszatalálni a nyugalmi állapotba.

Ha pedig megfőzted az egészséges kávét, kortyolgatás közben nézd meg ezt az grafikát, amelyen megdöbbentő tényeket olvashatsz erről a finom italról.

címkék: