RETRO RÁDIÓ

Érzelmeink révén próbál meg újabb bőrt lehúzni rólunk a Facebook!

Érzelmeink révén próbál meg újabb bőrt lehúzni rólunk a Facebook!
Gaál József
Szerző
Gaál József
Létrehozva2017. 02. 28. 11:37

Ez durva: a Facebook az érzelmi statisztikák birtokában belsõ algoritmusokkal célzott reklámcsomagokat állít össze nekünk. Így dönti el a médiamogul, mi jelenjen meg a hírfolyamunkban.

Kicsivel több mint egy évtizeden keresztül kizárólag like-olással fejezhettünk ki érzelmeinket a legnagyobb közösségi oldalon. A felhasználóknál azonban szépen lassan megjelent az igény, hogy ennél árnyaltabban reagálhassanak a bejegyzésekre, képekre, kommentárokra. A Facebook engedett a népakaratnak, és 5 új reakciógombot tett elérhetővé a felhasználóknak.

A tetszik mellett megjelent a szeretem, vicces, hűha, szomorú és a dühítő ikon.  

Persze a tech óriás nem jófejségből bővítette a lehetőségeket. A döntés mögött kőkemény üzleti érdekek húzódtak. Reakcióink alapján ugyanis egy úgynevezett érzelmi profilt állít össze mindenkiről a vállalat, és generál magának közvetetten profitot.

Az érzelmi statisztikákat felhasználva, belső algoritmusokkal célzott reklámcsomagokat állítanak össze nekünk - ezek jelennek meg a hírfolyamunkban. Tehát ha kutyás képekre rendületlenül ontjuk a szívecskéket, akkor ne csodálkozzunk, ha kutyamenhelyek kérik majd adónk egy százalékát saját felületünkön.

Továbbgyűrűznek a személyes adatok

Ráadásul az sem titok, hogy preferenciáink és személyes adataink nem maradnak kizárólagosan annál a vállalatnál, ahol generáltuk őket (pl.: Facebook, Twitter). Titkosszolgálatok és adatelemző cégek könnyen hozzájuk férnek, és amit találnak, adott esetben fel is használják, hogy minél több személyes információjuk legyenek rólunk.

Ez a gyakorlat nem ördögtől való és még csak törvényt sem sért. A digitális gigászok azóta gyűjtik az adatokat a felhasználóiktól, amióta léteznek. Hiszen az emberekről rendelkezésre álló hatalmas adatmennyiség (Big Data) adja ezeknek a cégeknek a valódi értékét.

Ennek ellenére sokakat zavarhat ez a gyakorlat, és joggal szeretnének védekezni ellene, anélkül hogy törölnék a felhasználói fiókjukat.

Így maradj "észrevétlen"

A közösségi médiából történő teljes kivonulásnál egy fokkal kevésbé drasztikus megoldást kínál a Go Rando nevű internet kiegészítő. Ennek a használatával a Facebookon kedvelésinkből véletlenszerűen generál reakciót a program. Tehát végeredményében, körülbelül minden érzelmi reakciót ugyanannyiszor használsz majd.

Így érzelmileg kiegyensúlyozott lesz a reakció statisztikád, komoly fejtörést okozva ezzel a mindent látó Nagy Testvérnek.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.