RETRO RÁDIÓ

Óriási magyar siker a Milano Fashion Week-en

Létrehozva2023. 03. 02. 08:10

A magyar tervezők a budapesti divathét után Olaszországban is bizonyíthattak, ezúttal hét márka kapott lehetőséget arra, hogy bemutathassa 2023/24-es kollekcióját a Milano Fashion Week-en.

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös mentorprogramjának résztvevői több helyszínen mutatkoztak be. A négy legnagyobb divathét között számon tartott eseményen a nemzetközi szakma és a sajtó neves képviselői is megjelentek, így egyedülálló lehetőség nyílt a magyar márkák számára a nemzetközi piacokra való belépéshez. 

A magyar tervezők már a jövő  évi szezonra szánt téli kollekcióikat mutatták be. Forrás: MDDÜ

 

A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) és a Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) közös nemzetközi mentorprogramjának résztvevői – ABODI, CUKOVY, KATA SZEGEDI, UNREAL INDUSTRIES, PINETIME CLOTHING, THEFOUR és a ZSIGMOND – mutatták be a 2023/24-es őszi-téli kollekciók darabjait 2023. február 21-27. között a Milano Fashion Week-en.  

 

Az Armani és a Moschino nyomában a Budapest Select 

 

Milánó a divat fővárosa, itt mutatkoztak be a magyar divatmárkák. Fotó: MDDÜ

„Hatalmas lehetőség, hogy a magyar tervezők immár kilencedik alkalommal mutatkozhattak be a nemzetközi nagyközönség előtt a Milano Fashion Week-en. Büszkék vagyunk rá, hogy szezonról-szezonra egyre nagyobb az érdeklődés a magyar divat sokszínűsége és kreativitása iránt. A nemzetközi elismertséget bizonyítja, hogy ezúttal egy olyan impozáns, a Milano Fashion Week egyik legfrekventáltabb helyszínén kapott helyet a Budapest Select kollektív show, ahol a legnevesebb világmárkák, köztük az Armani vagy a Moschino is bemutattak már.” – hangsúlyozta Forintos-Szűcs Anita. Az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese folytatta: „Az eseménynek köszönhetően a magyar márkák ismét intenzív láthatóságra tehettek szert, amely egyszerre segíti őket az értékesítésösztönzésben, kapcsolatépítésben, valamint a hosszú távú célokat nézve hozzájárul a hazai divatipar nemzetközi vérkeringésbe való bekapcsolásába is.”

 

Évről évre egyre nagyobb figyelem vetül a magyarokra

A mentorprogram részeként az UNREAL INDUSTRIES, a PINETIME CLOTHING és a ZSIGMOND a Palazzo dei Giureconsulti falai között 2023. február 21-én, a Fashion Hub-ban prezentálta friss kollekcióját, amely az egész divathét során a feltörekvő márkák és tervezők támogatására fókuszált. Az ABODI, a CUKOVY, a KATA SZEGEDI és a THE FOUR márkák 2023. február 23-án a Budapest Select kollektív divatbemutató keretében a kifutón mutatták be legújabb kollekciójukat a Milano Fashion Week egyik kiemelt helyszínén. 

Néhány Abodi kreáció fergeteges tapsot váltott ki a közönségből. Fotó: MDDÜ

 

Az idei évben fontos mérföldkőhöz érkezett a nemzetközi mentorprogram, az előző szezonokhoz képest ugyanis most először láthatták a hazai tervezők divatbemutatóját az eddig biztonságot jelentő Fashion Hub helyszínén kívül. A független helyszín presztízsértéke megerősíti a nemzetközi piacra érett mentorált márkák szakmai fejlődését, valamint bizonyítja az őket összefogó Budapest Select ernyőmárka körüli évről évre növekvő figyelmet az olasz divathéten.

Fotó: GIULIO TANZINI

A magyar márkák iránti érdeklődés a milánói divathét több helyszínén is megmutatkozott. Számos buyer – többek között a Tessabit és a Sapzio 38 showroom - látogatott el a Fashion Hub-ba és a Budapest Select kollektív show-ra egyaránt, utóbbin közel 400 fő vett részt személyesen, de a CNMI élő online közvetítésén is figyelemmel követhették az érdeklődők. A bemutatón részt vettek a Vogue International, Vanity Fair és az Elle Italia divatújságírói és Sara Maino, a Vogue Talents alapító vezetője is. Carlo Capasa, a CNMI elnöke a backstage-ben is megtekintette a hazai tervezésű darabokat. 

 

A közönségsiker és a sok szakmai visszajelzés is inspiráló

A magyar szerepléseket tehát pozitívan fogadta a nemzetközi nagyközönség, számos elismerő visszajelzés érkezett hazánk tehetségei felé mind a szakértői résztvevők, mind a nemzetközi sajtó részéről.

Néhány különleges párosítás még a divatszakírókat is meglepte. Fotó: MDDÜ

„Szezonról szezonra látjuk, hogy a nemzetközi szereplések, milyen intenzíven fejlesztik a hazai divattervezők munkáját. Nem csak inspirációt és szakmai visszajelzést kapnak ilyenkor a márkák, hanem ezek az események komoly eladásösztönző szereppel is bírnak. Az olasz divathéthez hasonló nemzetközi megjelenések hozzájárulnak Magyarország régiós divatipari pozíciójának megerősítéséhez, valamint az országimázs építéséhez.” – hangsúlyozta a milánói bemutatkozások stratégiai szerepét Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

A Milano Fashion Week-en a magyar márkák ismét az MDDÜ Budapest Select ernyőmárkája alatt vonultak fel. Az egységes megjelenéssel az Ügynökség intenzívebb összhatást kíván kölcsönözni a magyar termékeknek, hogy azok még erősebb benyomást keltsenek az eseményre látogató szakemberekben. A Budapest Select ernyőmárka az elmúlt szezonokhoz hasonlóan most is bizonyított: a hazai kortárs divat erősségeinek kiemelésével tette vonzóvá és könnyen beazonosíthatóvá a tervezők munkáit.
 

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal alakult meg 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára. A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről-évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.

 

Milano Fashion Week

A divatértő közönség türelemesen várakozott, méghozzá hosszú sorban. Nem volt egyszerű bejutni a fashionshow-ra. Fotó: Giulio Tanzini

A Magyar Divat & Design Ügynökség koordinációs központként működik az információ- és tudásmegosztás, valamint az együttműködési lehetőségek feltérképezése és megvalósítása terén az iparág különböző szereplői között. Az iparági feladatai közül fontos a divatdiplomácia, amelynek célja a professzionális kapcsolatok és stratégiai partnerségek kialakítása más országok divatközpontjaival. Az Ügynökség 2018-ban megállapodást kötött a Camera Nazionale della Moda Italianával, ami lehetővé teszi, hogy az Olasz Divatkamara stratégiai partnerként támogassa a magyar divatot a fejlődésben és a nemzetközi piacra lépésben. A felek közös Nemzetközi Mentorprogramjának keretében szezononként számos márka bemutatkozhat a Milano Fashion Weeken az Ügynökség által létrehozott Budapest Select ernyőmárka alatt, lehetővé téve a tervezők számára, hogy egységes kommunikáció által, de saját márkajegyeiket megtartva nagyobb figyelmet kapjanak külföldi szerepléseik alkalmával.



 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.