RETRO RÁDIÓ

Fantasztikus szárnyalásban a magyar divat: Irány a Milano Fashion Week!

Létrehozva2023. 02. 17. 09:07

Szintet lépett a Camera Nazionale della Moda és a Magyar Divat & Design Ügynökség együttműködése.

A Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) és a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 2018 óta tartó stratégiai megállapodása újabb mérföldkőhöz érkezett. A februári Milano Fashion Week-en, a Budapest Select ernyőmárka alatt bemutatkozó magyar tervezők két alkalommal is szerepelnek az olasz divathét hivatalos programjában. Prezentációs formában három márka, az UNREAL INDUSTRIES, a PINETIME CLOTHING és a ZSIGMOND a CNMI Fashion Hub-jában mutatkozik be. Kollektív bemutató keretein belül a kifutón négy magyar divattervező – ABODI, CUKOVY, KATA SZEGEDI és a THEFOUR – ismerteti meg a közönséggel legújabb kollekcióját.

A BCEFW, azaz a Budapest Fashion Week eseményein rendszeresen  bemutathatják munkáikat a magyar tervezők (Fotó: HFDA / The Sparkle Content)

Budapest Select: Nemzetközi közönség előtt a magyar divat krémje

A Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) és a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) már 2018 óta áll szakmai partnerségben, melyet 2021. decemberében további 3 évre meghosszabbítottak. Az együttműködés célja, hogy elősegítsék a magyar divattervezők nemzetközi színtérre való belépését. A közös mentorprogram kiemelt része a Milano Fashion Weeken való szereplés, ahol a kiválasztott mentoráltak 2023. február 21-27. között, immár 9. alkalommal mutatkozhatnak be a nemzetközi nagyközönség előtt.

 

Az együttműködés idén februárban új szintre lépett, az előző szezonokhoz képest nagyobb lehetőséghez jutottak a magyar márkák, hiszen a Budapest Select kollektív divatbemutató a Fashion Hub épületének biztonságából kilépve, ez alkalommal különálló, új helyszínen kerül megrendezésre Milánóban. Az ABODI, a CUKOVY, a KATA SZEGEDI és a THEFOUR márka 2023. február 23-án mutatja be 2023/24-es őszi-téli kollekcióját a Scuola Militare Teulié történelmi épületében felállított kifutón. A független helyszín presztízsértékű, egyrészt a nemzetközi piacra érett mentorált márkák szakmai fejlődését mutatja, valamint bizonyítja az őket összefogó a Budapest Select ernyőmárka körül, az utóbbi években kialakult megnövekedett érdeklődést az olasz divathéten.

Óriási az érdeklődés a magyar brandek iránt

Kifutón a Cukovy márka modelljei a BCEFW legutóbbi rendezvényén. 

Szintén előrelépés, hogy további mentorált márkák kaptak lehetőséget arra, hogy prezentáció formájában ismertessék meg legújabb darabjaikat a nemzetközi közönséggel. Az UNREAL INDUSTRIES, a PINETIME CLOTHING és a ZSIGMOND a milánói Palazzo dei Giureconsulti falai között 2023. február 21-én prezentálja legújabb kollekcióját. „A magyar tervezők ismét a Budapest Select ernyőmárka alatt szerepelnek a milánói divathéten, amelyet az MDDÜ kifejezetten a hazai márkák külföldi bemutatására hozott létre. Az ernyőmárka célja, hogy a tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, egy közös, a piac számára egységesebb kommunikációval jelenjenek meg a nemzetközi eseményeken. A kezdetektől tapasztaljuk a fokozott külföldi érdeklődést a magyar brandek iránt, egy ilyen nagy presztízsű rendezvényen való részvétel a versenyelőny megerősítése és az értékesítésösztönzés miatt is fontos” – nyilatkozta Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.

Különleges módon kerülhetünk a figyelem középpontjába

A kollektív bemutató és prezentáció alkalmával a divatvilág krémjének, szerkesztőknek és buyereknek lesz lehetősége testközelből is megismerkedni a mentorált tervezők munkáival.  

Íme, egy figyelemre méltó Abodi modell. Fotó: Salvatore Dragone

„A divat- és a designipar a közelmúltban fontos országimázs formáló tényezővé lépett elő, melynek építéséhez hozzájárulnak a kortárs magyar divatmárkák bemutatkozásai is. A rendszeres milánói megjelenés is ezt támogatja. A nemzetközi sajtó jelentős része ezen az eseményen találkozik először a magyar kreatívipar termékeivel a divatvilág egyik legkiemeltebb, legnívósabb helyszínén. A sikeres prezentációk és divatbemutatók, valamint a körülöttük kialakuló érdeklődés azt is indukálja, hogy az ország akár más, turisztikai aspektusból is a figyelem középpontjába kerüljön” – mondta Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

Az év további részében a CNMI és az MDDÜ nemzetközi mentorprogramjának keretében B2B és személyes meetingeket, workshopokat és gyárlátogatásokat szervez a résztvevő márkáknak. A program során a tervezők hiánypótló szakmai tudásra tehetnek szert a termékfejlesztés, a márkaépítés, a kommunikáció és a menedzsment területén egyaránt, mely ismeretek segítik őket külföldi terjeszkedésükben. A program végére a kurzusok és mentorok segítségével a résztvevők készen állnak arra, hogy a külföldi showroomokban is bemutassák darabjaikat

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal alakult meg 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára.

A magyar divatszakemberek még helyszínválasztáskor is a különlegességre szavaznak. Fotó: HFDA 

A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.

Milano Fashion Week

Fotó: Adam Horvath

A Magyar Divat & Design Ügynökség koordinációs központként működik az információ- és tudásmegosztás, valamint az együttműködési lehetőségek feltérképezése és megvalósítása terén az iparág különböző szereplői között. Az iparági feladatai közül fontos a divatdiplomácia, amelynek célja a professzionális kapcsolatok és stratégiai partnerségek kialakítása más országok divatközpontjaival. Az Ügynökség 2018-ban megállapodást kötött a Camera Nazionale della Moda Italianával, ami lehetővé teszi, hogy az Olasz Divatkamara stratégiai partnerként támogassa a magyar divatot a fejlődésben és a nemzetközi piacra lépésben. A felek közös Nemzetközi Mentorprogramjának keretében szezononként számos márka bemutatkozhat a Milano Fashion Weeken az Ügynökség által létrehozott Budapest Select ernyőmárka alatt, lehetővé téve a tervezők számára, hogy egységes kommunikáció által, de saját márkajegyeiket megtartva nagyobb figyelmet kapjanak külföldi szerepléseik alkalmával.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.