Létrehozva: 2023.02.17.

Fantasztikus szárnyalásban a magyar divat: Irány a Milano Fashion Week!

Szintet lépett a Camera Nazionale della Moda és a Magyar Divat & Design Ügynökség együttműködése.

A Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) és a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) 2018 óta tartó stratégiai megállapodása újabb mérföldkőhöz érkezett. A februári Milano Fashion Week-en, a Budapest Select ernyőmárka alatt bemutatkozó magyar tervezők két alkalommal is szerepelnek az olasz divathét hivatalos programjában. Prezentációs formában három márka, az UNREAL INDUSTRIES, a PINETIME CLOTHING és a ZSIGMOND a CNMI Fashion Hub-jában mutatkozik be. Kollektív bemutató keretein belül a kifutón négy magyar divattervező – ABODI, CUKOVY, KATA SZEGEDI és a THEFOUR – ismerteti meg a közönséggel legújabb kollekcióját.

A BCEFW, azaz a Budapest Fashion Week eseményein rendszeresen  bemutathatják munkáikat a magyar tervezők (Fotó: HFDA / The Sparkle Content)

Budapest Select: Nemzetközi közönség előtt a magyar divat krémje

A Camera Nazionale della Moda Italiana (CNMI) és a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) már 2018 óta áll szakmai partnerségben, melyet 2021. decemberében további 3 évre meghosszabbítottak. Az együttműködés célja, hogy elősegítsék a magyar divattervezők nemzetközi színtérre való belépését. A közös mentorprogram kiemelt része a Milano Fashion Weeken való szereplés, ahol a kiválasztott mentoráltak 2023. február 21-27. között, immár 9. alkalommal mutatkozhatnak be a nemzetközi nagyközönség előtt.

 

Az együttműködés idén februárban új szintre lépett, az előző szezonokhoz képest nagyobb lehetőséghez jutottak a magyar márkák, hiszen a Budapest Select kollektív divatbemutató a Fashion Hub épületének biztonságából kilépve, ez alkalommal különálló, új helyszínen kerül megrendezésre Milánóban. Az ABODI, a CUKOVY, a KATA SZEGEDI és a THEFOUR márka 2023. február 23-án mutatja be 2023/24-es őszi-téli kollekcióját a Scuola Militare Teulié történelmi épületében felállított kifutón. A független helyszín presztízsértékű, egyrészt a nemzetközi piacra érett mentorált márkák szakmai fejlődését mutatja, valamint bizonyítja az őket összefogó a Budapest Select ernyőmárka körül, az utóbbi években kialakult megnövekedett érdeklődést az olasz divathéten.

Óriási az érdeklődés a magyar brandek iránt

Kifutón a Cukovy márka modelljei a BCEFW legutóbbi rendezvényén. 

Szintén előrelépés, hogy további mentorált márkák kaptak lehetőséget arra, hogy prezentáció formájában ismertessék meg legújabb darabjaikat a nemzetközi közönséggel. Az UNREAL INDUSTRIES, a PINETIME CLOTHING és a ZSIGMOND a milánói Palazzo dei Giureconsulti falai között 2023. február 21-én prezentálja legújabb kollekcióját. „A magyar tervezők ismét a Budapest Select ernyőmárka alatt szerepelnek a milánói divathéten, amelyet az MDDÜ kifejezetten a hazai márkák külföldi bemutatására hozott létre. Az ernyőmárka célja, hogy a tervezők egyéni márkajegyeiket megtartva, egy közös, a piac számára egységesebb kommunikációval jelenjenek meg a nemzetközi eseményeken. A kezdetektől tapasztaljuk a fokozott külföldi érdeklődést a magyar brandek iránt, egy ilyen nagy presztízsű rendezvényen való részvétel a versenyelőny megerősítése és az értékesítésösztönzés miatt is fontos” – nyilatkozta Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.

Különleges módon kerülhetünk a figyelem középpontjába

A kollektív bemutató és prezentáció alkalmával a divatvilág krémjének, szerkesztőknek és buyereknek lesz lehetősége testközelből is megismerkedni a mentorált tervezők munkáival.  

Íme, egy figyelemre méltó Abodi modell. Fotó: Salvatore Dragone

„A divat- és a designipar a közelmúltban fontos országimázs formáló tényezővé lépett elő, melynek építéséhez hozzájárulnak a kortárs magyar divatmárkák bemutatkozásai is. A rendszeres milánói megjelenés is ezt támogatja. A nemzetközi sajtó jelentős része ezen az eseményen találkozik először a magyar kreatívipar termékeivel a divatvilág egyik legkiemeltebb, legnívósabb helyszínén. A sikeres prezentációk és divatbemutatók, valamint a körülöttük kialakuló érdeklődés azt is indukálja, hogy az ország akár más, turisztikai aspektusból is a figyelem középpontjába kerüljön” – mondta Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

Az év további részében a CNMI és az MDDÜ nemzetközi mentorprogramjának keretében B2B és személyes meetingeket, workshopokat és gyárlátogatásokat szervez a résztvevő márkáknak. A program során a tervezők hiánypótló szakmai tudásra tehetnek szert a termékfejlesztés, a márkaépítés, a kommunikáció és a menedzsment területén egyaránt, mely ismeretek segítik őket külföldi terjeszkedésükben. A program végére a kurzusok és mentorok segítségével a résztvevők készen állnak arra, hogy a külföldi showroomokban is bemutassák darabjaikat

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal alakult meg 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára.

A magyar divatszakemberek még helyszínválasztáskor is a különlegességre szavaznak. Fotó: HFDA 

A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.

Milano Fashion Week

Fotó: Adam Horvath

A Magyar Divat & Design Ügynökség koordinációs központként működik az információ- és tudásmegosztás, valamint az együttműködési lehetőségek feltérképezése és megvalósítása terén az iparág különböző szereplői között. Az iparági feladatai közül fontos a divatdiplomácia, amelynek célja a professzionális kapcsolatok és stratégiai partnerségek kialakítása más országok divatközpontjaival. Az Ügynökség 2018-ban megállapodást kötött a Camera Nazionale della Moda Italianával, ami lehetővé teszi, hogy az Olasz Divatkamara stratégiai partnerként támogassa a magyar divatot a fejlődésben és a nemzetközi piacra lépésben. A felek közös Nemzetközi Mentorprogramjának keretében szezononként számos márka bemutatkozhat a Milano Fashion Weeken az Ügynökség által létrehozott Budapest Select ernyőmárka alatt, lehetővé téve a tervezők számára, hogy egységes kommunikáció által, de saját márkajegyeiket megtartva nagyobb figyelmet kapjanak külföldi szerepléseik alkalmával.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek