tóth gabi
A fiatal magyar divattervező, Sándor Szandra nevét és márkáját a Nanushkát már megismerhette a világ, sikerei pedig egyre folytatódnak.
Nanushka ruháit ma már 40 országban forgalmazzák, webshopjából több mint 100 országba szállít közvetlenül. Üzletet nyitott már Los Angelesben, kollekcióival hatalmas sikereket aratott a divatvilág legnagyobb rendezvényein. Mindemellett október közepe óta a márka állandó boltot üzemeltet New York egyik legmenőbb és legkedveltebb városrészében, a Sohóban is. Sándor Szandra ruháit a legnagyobb világsztárok hordják, Kristen Bell, Jennifer Lawrence, Kendall Jenner, Katie Perry és Rihanna is szívesen viseli a márka alapítója által megálmodott kreációkat és kiegészítőket. És ez még nem minden!
Elképesztő növekedés!
Idén negyedik alkalommal tette közzé a leggyorsabban növekvő európai vállalatok ezres listáját a Financial Times. A lista 406. helyén a GB & Partners Tőkealap-kezelő egyik portfóliótársasága, a Nanushka szerepel. A verseny idén még keményebb volt mint tavaly, hiszen ez alkalommal – az előző évi 37,7 százalék helyett – minimum 38,4 százalékos növekedési rátára volt szükség ahhoz, hogy valaki felkerüljön a rangos listára. Az európai vállalatok közül a magyar alapítású és tulajdonú nemzetközi divatmárka, a Nanushka, az előkelő 406. helyet szerezte meg.
Várható volt a siker
Hatalmas elismerés ez nem csak a Nanushka, de a GB & Partners számára is. „Visszaigazolódik a munkánk, az Alapkezelő és a társtulajdonosok, valamint a management által befektetett rengeteg energia és erőfeszítés. Hatalmas lehetőséget láttunk a Nanushkában, ezért az általunk kezelt EXIM Növekedési Alap 2016 végén úgy döntött, hogy befektet a márkába. Azt hiszem, ma már bátran kijelenthetjük, hogy ez egy jó döntés volt” – mondta Gubicza Ágoston a GB & Partners Tőkealap-kezelő többségi részvényese. „A 2019-es árbevételünk alapján még előkelőbb helyre számítunk, a Nanushka bekerülhet az első száz leggyorsabban növekvő, európai vállalat közé” – tette hozzá Baldaszti Péter, a Nanushka International Zrt. igazgatóságának elnöke.
A világsztárok is imádják
A Nanushka 2016-ot még 335 millió forintos árbevétellel zárta, 2019-ben ez az összeg már a 7 milliárdot is megközelítette, a viszonteladók száma 200-ra növekedett. A cég 2019-ben 130 ezer terméket gyártott és adott el. A Nanushka mögött rendkívül mozgalmas év áll, hiszen a tavalyi az évben jött ki első férfi kollekciójával, továbbá októberben első magyar márkaként New York legdivatosabb részén nyitott üzletet, míg a 2020-as tavaszi-nyári női kollekció Párizsban aratott óriási sikert és a divatbloggerek, valamint a világsztárok mellett a legnagyobb luxusáruházak képviselői is elismerően beszélnek a brand-ről.