Létrehozva: 2023.04.26.

Orbán Ráhel: A meglévő hagyományainkra, a múltunk és a jelenünk értékeire kell építenünk

Kilencedszer mutatja be a Turizmus.com oldal TOP50-es kiadványa a magyar turizmus meghatározó szereplőit.

Orbán Ráhel, a BDPST Koncept ügyvezetője, kreatív igazgatója először szerepel a kötetben és a kreatívipar egy szereplőjeként került bemutatásra a Turizmus.com oldalon. Gyerekkorától kezdve érdekelte a turizmus, tudatosan készült erre a pályára. Egyetemi tanulmányait a Corvinuson kezdte, de közben már építette karrierjét a turizmus különböző területein. A közgazdasági diploma megszerzését követően Svájcban, a világ egyik legjobb, turizmussal foglalkozó egyetemén, a lausanne-i Ecole hôtelière MBA szakán folytatta tanulmányait. Itt erősödött meg benne a gondolat, mely szerint Budapest nemzetközi ismertségén dolgozni kell, hiszen tele van olyan lehetőségekkel, amelyekre építeni lehet egy európai város márkabevezetése során. „Fontos számomra, hogy Magyarország megkapja azt az elismerést, amit megérdemel – azáltal is, hogy az utazók vonzó turisztikai célpontként tartják számon világszerte. Ehhez a meglévő hagyományainkra, a múltunk és a jelenünk értékeire kell építenünk."

A szakember jelenleg a Magyarországon meghatározó turisztikai fejlesztésekkel foglalkozó BDPST Grouphoz tartozó BPDST Koncept ügyvezetője. Kollégáival hotelek és éttermek márkakoncepcióján dolgoznak, történelmi múlton keresztül narratívát alkotnak, amely végigkíséri a vendéget az érkezésétől a távozásáig.

Orbán Ráhel, a BDPST Koncept ügyvezetője Fotó: BDPST 

A turizmus-vendéglátás egy nagyon kiszolgáltatott szektor, ez jól látszott a Covid ideje alatt. Jelenleg a recesszió és a háború nehézségeivel kell megküzdenünk. Nem egy egzakt, kiszámítható iparágról beszélünk, nekünk van a legromlandóbb termékünk. Ha egy hotelszobát ma nem adunk el, az a lehetőség még egyszer nem adatik meg

-  tér rá az aktuális gazdasági helyzetre. 

Aki ebben a szakmában dolgozik, az tisztában van vele, hogy mindig is voltak nehéz időszakok, és még lesznek is, de mindeközben arra kell törekednünk, hogy a legjobbat nyújtsuk a vendégeink számára.

A nehézségek ellenére a 2022-es év sikeresen zárult a cég számára, hiszen a projekt, amelyen Orbán Ráhel a Lausanne-ból való hazatérése óta dolgozik, most kezd beérni. A Dorothea Hotel koncepciójának megalkotása indította el a szakemberben a BDPST Koncept létrehozásának ötletét, hiszen egy olyan nemzetközi, elismert brandnek, mint a Marriott lánc, készítettek márkakoncepciót. 

Az ötcsillagos luxushotel várhatóan 2023 közepétől várja a Budapestre érkező turistákat. A cégcsoport decemberben nyitotta meg a szintén ötcsillagos Verno House szállodát és éttermét, a Flava Kitchen & More-t, amely nem csak a szállóvendégek számára érhető el. A Dorottya utcai hotel mellett ebben az esetben is egy nemzetközi szállodalánccal, az IHG Hotel & Resorttal dolgoznak együtt.

Orbán Ráhel szerint ezek az együttműködések kiemelten fontosak, hiszen a nemzetközi brandek úgy hozzák be Magyarországra a know how-t, az értékesítési hátteret, hogy mindeközben meg tudják tartani és mutatni a helyi értékeket, így a magyar kultúra és identitás a szolgáltatói szektoron keresztül közvetíthető. Úgy látják, hogy van igény az ilyen magas minőséget nyújtó hotelekre, de folyamatosan szükséges figyelni a piacot.

2023 tavaszán Orbán Ráhel vezetésével létrejön a Botaniq Collection márka, amely a prémium minőséget nyújtó hoteleiket, éttermeiket gyűjti „ernyő" alá.

(Az írás eredetileg „A turizmus 50 fontos szereplője & TOP 10 polgármester és fiatal 2022” című kiadványban jelent meg.)

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-