tóth gabi
A hostelek ideje lejárt – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) oktatói által fiatal utazók körében végzett kutatásból.
Az utazók szállodákkal szemben támasztott legmagasabb elvárása az, hogy a szobák és a belső terek tiszták és rendezettek legyenek. Hasonlóan fontos a barátságos személyzet és a biztonság. A legfontosabb kritériumok között szerepel továbbá a szállodában kínált ételek és italok minősége, az elvonulás lehetősége, valamint a szálláshely megfizethetősége is.
A válaszadók több mint fele a 4 csillagos szállodákat részesíti előnyben, de kedveltek az egyszerűbb 3 csillagos hotelek is. Mivel a fiatalok már egyetemi éveik alatt is dolgoznak, meg tudják fizetni a magasabb kategóriájú szálláshelyeket, így az 1 és 2 csillagos hostelekben és panziókban csupán 1-2 százalékuk száll meg.
A fiatal utazók nagy többsége saját bevallása szerint egyáltalán nem lojális a már kipróbált szállodákhoz, ezért gyorsan és könnyen váltanak a márkák között a magasabb minőség reményében.
Nézz szét az álomhétvégék között!
Az utazók többsége a különleges, egyedi programokat és szolgáltatásokat keresi, elégedettségüket a megszerzett élmények befolyásolják. Folyamatosan keresik a közösségi oldalak lehetőségeit, élményeiket pedig azonnal megosztják.
„2020-ra ez a generáció alkotja majd a világ vásárlóinak 40 százalékát, a megszólításukhoz pedig a szállodáknak is változtatniuk kell az eddig megszokott módszereken”
– mondta Kulcsár Noémi, a METU Turizmus-vendéglátás alapszakjának szakvezetője.
„Ez a korosztály már mindent online intéz és online értékelések alapján választja ki, hol szeretné eltölteni az idejét. Napjaink fiataljai már nem a szokványos szolgáltatásokat, hanem a személyre szabott élményeket keresik utazásaik során.”
A megkérdezettek számára a szállodai szolgáltatások közül a legnagyobb élményértékkel a gasztronómia bír, ezt pedig a wellness & beauty szolgáltatások, valamint a szobák, belső terek dizájnja és hangulata követi.
Szállodák aquapark mellett élményfürdővel.
A megkérdezettek körében a kétéjszakás utazások a legnépszerűbbek, melyeket a listán a 4-7 éjszakás tartózkodások követnek, a hosszabb, akár kéthetes utazásokat kedvelők aránya azonban csupán 5 százalék.
A felmérésben részt vevők kétharmada évente háromnál is több alkalommal utazik, így a fiatalabb korosztály – a korábbi generációkkal ellentétben – már nem évente egy-egy hosszabb utazásra gyűjt, hanem több, rövidebb pihenési lehetőséget keres.
Wellness szállodák egyedi ajánlatai