tóth gabi
Egyedülálló, a gépjármû-kárbejelentést jelentõsen megkönnyítõ rendszer kezdte meg mûködését Magyarországon. Okostelefon segítségével, a baleset helyszínérõl közölhetjük biztosítónkkal a baleset megtörténtét anélkül, hogy ki kellene töltenünk a jól ismert kék-sárga bejelentõlapot. És még az ügyintézési idõt is megspóroljuk. Az elsõ így bejelentett kárt 24 óra alatt rendezték.
Nem kell többé idegesen a kesztyűtartóban keresgélni a kék-sárga színű bejelentőlapot, és az sem baj, ha tollat sem találunk a kocsiban, ha véletlenül balesetet szenvednénk.
Ráadásul a biztosítóhoz sem kell bemenni, mert automatikusan eljutnak az adatok a társasághoz, és így azonnal megkezdődhet a kárrendezés.
Jó hír, hogy
Első pillantásra bonyolult a rendszer, de valójában nem az. Az Androidos vagy iPhone-os telefonok is alkalmasak az „E-kárbejelentő” applikáció letöltésére.
A káresemény jelezhető ugyanarról a telefonról, de két külön telefonról is. Ha a balesetben részesek ugyanarról a telefonról akarják kitölteni a bejelentőt, az Egykészülékes jelzést kell megérinteni.
A Kétkészülékes jelzést választva a kijelzőn megjelenik egy négyjegyű PIN-kód, ezt a másik fél telefonjába be kell írni, így kapcsolódik össze a két készülék.
Ettől kezdve már tévedni sem lehet, mert
megjelöli, milyen adatokat kér, és amíg hiányosak azok, nem enged továbblépni. Gyakorlatilag ugyanazokat az adatokat kell beírni, illetve helyszínrajzot elkészíteni, mint a papír alapú bejelentőnél, de akár fényképeket vagy hanganyagot is kapcsolhatunk a kárbejelentéshez.
A kitöltést nagyban megkönnyíti, ha használjuk az úgynevezett QR-kódot. Ezt nem kell kérni, hanem biztosítónk – melyik előbb, melyik később – elküldi. A QR-kód nem számsor, hanem egy négyzet alakú, sűrűn vonalkázott felület, amelyet az okostelefonok le tudnak olvasni. Ha ezt használjuk,
csak a baleset körülményeinek leírása lesz a dolgunk.
Miután minden adatot kitöltöttünk és aláírtuk a bejelentőt, már csak a Küldés jelzést kell megérintenünk. A bejelentés megérkezését e-mail-ben igazolja vissza a biztosító.
Hasonló rendszereket pár ország néhány biztosítójánál már alkalmaznak, az viszont egyedülálló, hogy nálunk valamennyi biztosító része ennek.
Megint megelőztük Európát!