tóth gabi
A TV2 volt a legnézettebb csatorna szeptemberben mindhárom kiemelt korcsoportban.
Szeptemberben, átlagosan mindhárom kiemelt korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+) a TV2 érte el a legmagasabb közönségarányt, ezzel az őszi tévés szezon első 30 napjára vetítve megnyerte a nézettségi versenyt.
A 18-59-es korcsoportban 9,9%, a 18-49-es korcsoportban 9,8%, a teljes lakosság körében pedig 11,8%-os átlag közönségarányt (Share) ért el és végzett az első helyen mindhárom ranglistán a kereskedelmi televízió.
Noha a 2020-as teljes évben, átlagosan már a TV2-t választotta a legtöbb néző, legutóbb 2002-ben, 19 éve állt az első helyen a csatorna szeptemberben (korcsoport: A18-59).
Mindhárom korcsoportban a hónap legnézettebb műsora a Sztárban Sztár leszek! szeptember 26-i adása volt, sőt szeptemberben az első 5 legnézettebb műsor mindegyike valamelyik Sztárban Sztár leszek! adás lett.
A Sztárban Sztár leszek! 2021 egyik legsikeresebb műsora az év eddig eltelt időszakát vizsgálva, csupán néhány EB meccs áll előtte az éves műsortoplistán, akár a 18-59, akár a 18-49 vagy a teljes lakosságra vonatkozó adatokat böngésszük. Viszonyításként, a szeptember 26-i Sztárban Sztár leszek! 1 millió 151 ezres átlag nézőszámot ért el (AMR) a teljes lakosság körében, ami 4 ezerrel több, mint a június 19-i Magyarország-Franciaország EB mérkőzés.
A TV2 másik hétvégi showműsora, a Dancing with the Stars szintén sikeresen rajtolt. A második évad első része szeptember 25-én este került adásba, a 18-59 évesek körében 17,7%-os közönségarányt ért el és szintén mindhárom korcsoportban a legnézettebb műsor volt a saját idősávjában (A18-59, A18-49 és A4+).
Szeptember 20-án indult a Séfek séfe harmadik évada, ami a hétköznap estékben is jelentős közönségarány-emelkedést eredményezett. Az új műsor új nézőket is hozott a TV2-nek, amivel tovább éleződött a verseny a két legnagyobb csatorna között főműsoridőben.
Összességében a szeptemberben debütált műsorok közül a Sztárban Sztár leszek!, a Dancing with the Stars és a Séfek séfe jelentős mértékben hozzájárult, hogy szeptemberben átlagosan a TV2-t válassza a legtöbb néző.
Zsinórban a szeptember volt a harmadik olyan hónap, amikor havi átlagban a TV2 volt a legnézettebb csatorna a 18-59 évesek körében. Ebben a korcsoportban az éves verseny rendkívül szoros (TV2: 8,725 SHR%, RTL Klub: 8,728 SHR%), viszont a 18-49 évesek és a teljes lakosság körében a TV2 előnye jelentős (A18-49 – TV2: 9,1 SHR%, RTL Klub: 8,3 SHR%; A4+ – TV2: 11,0 SHR%, RTL Klub: 8,4 SHR%; vizsgált időszak: 2021.01.01-2021.09.30., teljes nap).
A tévés portfóliók versenyében a TV2 Csoport tartotta az első helyét szeptemberben is, szintén mindhárom kiemelt korcsoportban. A kábelcsatornák közül kimagaslóan jól teljesít a Mozi+, ami szeptemberben és éves átlagban egyaránt a harmadik legnézettebb csatorna (A18-59 és A18-49).
Az Izaura TV szintén erős hónapot zárt 1,6%-os átlag közönségaránnyal (A18-59) és minden versenytársát, sőt, sok nem versenytársnak minősülő csatornát is megelőzött a nézettségi versenyben.
A TV2 reggeli műsorai szeptemberben is kiválóan teljesítettek. Az év első őszi hónapjában a Mokkát átlagosan a 18-59 éves nézők 18,6%-a, a 18-49 évesek 19,5%-a választotta, amivel az idei év eddigi legmagasabb havi nézői részesedését mondhatja magáénak. A műsor azonban a teljes lakosság körében is kimagasló eredménnyel, 20%-os közönségaránnyal büszkélkedhet. Ezekkel az eredményekkel a Mokka – az idei év többi hónapjához hasonlóan – szeptemberben is toronymagasan nyeri az idősávját mindhárom korcsoportban (az RTL Klub azonos idősávja azonos sorrendben: 8,1%, 7,3% és 6,5%). A Mokkacino mind a három korcsoportban az idei év legmagasabb átlag havi közönségarányát érte el, és hasonlóan a Mokkához, magasan felülmúlja a fő konkurens RTL Klub azonos idősávját.
Szeptemberben az esti Tények is az év egyik legjobb hónapjával zárt a teljes lakosság körében, hiszen a 20,9%-os közönségaránnyal 0,4 százalékponttal tudta felülmúlni az RTL Klub azonos idősávját. A Tények Plusz is a teljes lakosság körében idősávja legnézettebb műsora lett szeptemberben, hiszen 14,6%-os közönségaránnyal szintén 0,4 százalékponttal tudta felülmúlni az RTL Klub azonos idősávját.