tóth gabi
Tovább sorjáznak a bicikliseket is veszélyeztető, hajmeresztő közlekedési megoldások a fővárosban. A városvezetés a Clark Ádám téri kaotikus biciklisávok után most a Blaha Lujza téren teremtett életveszélyes helyzetet.
A tér felújítása miatt a kereszteződés előtt egyetlen szűk sávba terelték össze az autósokat és a bicikliseket. A korábban a Karácsony Gergely által erőszakosan a kerékpáros közlekedés felé terelt budapestiek most bonyolult manőverekre, gyakran életveszélyes evickélésre kényszerülnek a József körút Blaha Lujza tér előtti szakaszán - írja a Metropol.
A bringások biztonságos közlekedését tovább akadályozzák a Népszínház utcából a körútra kikanyarodó autók. Az új helyzettel láthatóan egyik fél sem tud mit kezdeni: hol tanácstalanul, hol káromkodva kerülgetik egymást a két- és a négykerekűek.
Hosszú halogatás után Karácsony Gergely mindent egyszerre zárt le Budapesten, ezért folyamatosan fokozódik a nyár eleje óta tartó közlekedési káosz: már gyakran másfél-két órát kell ülniük az autósoknak reggelente a dugóban. A belvárosban hónapok óta anyáznak az autósok a biciklisáv miatt, eközben a főpolgármester az amúgy is zajló belvárosi metrófelújítás idején fogott bele a pesti alsó rakpart átépítésébe a Margit híd és az Országház között.
Több mint másfél éves huzavona után után alapos késéssel, június közepén kezdődött el Lánchíd felújítása, majd jött a Nyugati pályaudvar. A köznyelv által csak „Karácsony-káosznak” nevezett közlekedésszervezési ámokfutás legújabb lépése pedig a Blaha Lujza tér július eleji lezárása volt. A munkákat 2022. év vége előtt biztosan nem fejezik be, és a közeljövőben újabb és újabb forgalomkorlátozásokra kell számítani a csomópontban és környékén.
Szálljon ki a kocsiból, és gyalogoljon! – ezt üzente Karácsony Gergely főpolgármester, miután óriási káoszt okozott a fővárosban kaotikus intézkedéseivel, és erre egy fideszes politikus a választói nevében rákérdezett. A Metropol megbízásából 23 847 fő megkérdezésével telefonos, reprezentatív felmérés készült a gépjárművel rendelkező budapesti lakosok körében. Az autósoknak egyetlen kérdésre kellett válaszolniuk: „Ön egyetért Karácsony Gergely véleményével? Ez valóban megoldást jelentene a dugóra?” Az eredmény: Nem: 65,09% Igen: 34,91%