kulcsár edina
Felháborodtak a tévénézők, köztük Kapócs Zsóka színésznő-lakberendező is az Ékszer TV vasárnapi adása miatt.
Elképesztő felháborodást váltott ki az Ékszer TV vasárnapi adása, amelyben alig egy liter kézfertőtlenítő szerért (3 db 3 dl-es) a műsor első felében 59 899 forintot kért a tévés kikiáltó. Az internetre kikerült adásban a műsorvezető drámai felvezetővel kezdi árulni a portékát, egyenesen „történelmi pillanatnak” nevezni, hogy 462 ember érdeklődik a kézfertőtlenítők iránt. Később, elcsukló hangon, nagy hatásszünetekkel közli:
„Már most szeretnék elnézést kérni azoktól, akiknek nem jut. Egész Európában hiánycikk. Kész csoda, hogy 100 csomagot egyáltalán el tudtunk hozni. Még egyszer bocsánatot kérek minden embertől, családtól, akinek nem jut (…).”
A képernyőn eközben olyan feliratok olvashatóak, hogy „készlethiánnyal küzdünk” és „világjárvány”, valamint „ A védekezés életet menthet.”
A műsorvezető a „drámai” percekben végül közli, hamarosan „megnyitja a vonalakat”, amikor majd a végleges árakat is láthatják a nézők. Ekkor kiderül, hogy még így is elég borsos árat kérnek a 3 db kézfertőtlenítő folyadékért: 11 970 forintot, ami valljuk be, jobb mint a 60 ezer, de még így is erősen túlárazott. Az irreálisan magas összeg nyilván azt a célt szolgálja, hogy a vásárló már-már megtisztelve érezze magát, amiért a rendes bolti árnál, magasabban, de azért hozzá jutott a termékhez.
27 perc 51 másodperctől látható.
A Ripost megkereste az Ékszer TV tulajdonosát is, aki nem érti, miért volt felháborító a műsora.
„Jót teszünk az emberekkel. Az irreálisan megnövekedett alapanyagárak mellett a ma Magyarországon kapható legalacsonyabb 11 970 forintért árultuk a terméket. Ez háromszor 300 ml-nyi termékre a piacon fellelhető legalacsonyabb ár. Aki ennél olcsóbban hirdeti, az valótlan, mert nincs neki raktáron. A ötvenkilencezres kezdőár is reális, hiszen elég körbenézni az interneten, ma 100 ml-t adnak 6000 forint felett. Minden egyes vásárlónk az olcsó áron jutott hozzá a termékhez, azok is, aki azelőtt telefonált, hogy az adásból az kiderült volna. Az alapanyagok ára a hatszorosra ment fel. Alkoholt és kupakot nem lehet kapni a piacon. Jót tettünk, rengeteg munkával szereztük be azt a terméket, amelyre ma igazán szüksége van az embereknek”
– nyilatkozta dr. Törőcsik Jenő cégtulajdonos, aki szerint jelenleg náluk kapható a legjobb áron a hidrogén-peroxid, az ezüstkolloid és a teafaolaj erejével ható kéztisztító gél.
Nem először fut végig a neten egy-egy terméke az Ékszer TV-nek. Árultak már „jubileumi Esmeralda karkötőt” és „az utolsó remény Szűz Mária emlékgyűrűt” is, és egy medált, amit állításuk szerint maga a pápa áldott meg. Ez utóbbi miatt egyébként a Gazdasági Versenyhivatal 2018-ban vizsgálatot is indított a céggel szemben.
Kapócs Zsókát teljesen kiborult Kapócs Zsóka nem hitt a szemének, amikor meglátta, mit és pláne mennyiért kínálnak eladásra a képernyőn. „Amikor megláttam, felment bennem a pumpa, ahogy mindig, ha azt látom, hogy valaki a hiszékeny, és persze többnyire idős embereken nyerészkedik ilyen aljas módszerekkel” – kezdte a Ripost-nak. „Értem én, hogy végül az a nyamvadt kilenc deci »csak« 12 ezer forint lett, de mégis hányan hihették el, hogy valóban egy hatvanezres csomagot kapnak majd „»szinte bagóért«?” Azt csak halkan jegyzem meg, hogy most voltam a patikában, ahol összesen 10 ezer forintot fizettem és vettem három kicsi és egy 1 literes fertőtlenítőt. Szóval még csak az sem igaz, hogy nem lehet kapni, mert már egyre több helyen újra van készleten” – mondta lapunknak a színésznő-lakberendező, aki szerint egyetlen módon lenne védhető ez a fajta pofátlanság, ha a cég ezek után felajánlanák a kézfertőtlenítőt a Vöröskeresztnek.
Vasvári Vivien is kaszál a járványon Nos, mindenki maga dönti el, hogy ki hogyan lovagolja meg a világjárvány okozta veszélyhelyzetet. Sok híresség akad, aki felajánlásokat tesz az egészségügyi dolgozóknak, vagy különböző hasznos felhívásoknak engedi át közösségi felületeit. Úgy tűnik, Vasvári Vivien is beszállt a bizniszbe. Egy hete még büszkén mutogatta, hogyan viszi a kérés ellenére is biciklizni a kislányát, akin persze nem volt maszk, most pedig ő maga pózol büszkén egy magyar cég által kínált maszkkal, miközben azt hirdeti, hogy a nevével 20 százalékos kedvezményt kaphatnak a vásárlók. Persze lehet, hogy mindezt a társadalmi szerepvállalásként teszi, de valószínűbb, hogy pénzért adta a közösségi felületeit és nem jótékonykodott.