tóth gabi
Az Instagram magyar királynője lett Hódi Pamela, idén ő az elsőszámú véleményvezér.
Idén első számú véleményvezér lett Magyarországon Hódi Pamela. A magyarországi celebek között ő szerezte a legtöbb követőt, több mint 537 ezret – derül ki a Magyar Instagram Körképből, amelyet a Crane adatvezérelt marketingügynökség tesz közzé évről évre.
Ezzel olyan influenszereket előzött meg, mint Kasza Tibi és Vajna Tímea, akik szintén több százezres táborral dicsekedhetnek.
„Még nagyon-nagyon régen volt egy privát Facebook-oldalam, és amikor bekerültem a köztudatba, megszaporodtak a kamu Hódi Pamelás oldalak, pontosabban vagy háromszáz ilyen felület jött létre. Az édesanyám figyelt fel erre. Figyelmeztetett, és az Instagramra már tudatosan úgy regisztráltam, hogy hivatalos oldalként indítottam el” – mesélt a kezdeti lépésekről a csinos influenszer.
Pamela szerint egy szemléletváltás és a szakítása duzzasztotta fel hirtelen a követői számát.
„Eleinte nem húztam meg a határt, túlzottan beengedtem mindenkit a magánéletembe, de később ezt egyre tudatosabban kezeltem, és amikor még egyedülállóvá is váltam, hirtelen megugrott a követőim száma” – folytatta Pamela.
A hirtelen népszerűségnövekedés oka, hogy az elvált, gyermekét egyedül nevelő anyával rengetegen tudtak azonosulni. Egyszeriben egy lett közülük, aki önálló nőként próbál boldogulni egy férfiak által irányított világban.
„Az utóbbi időben annyit osztok meg a magánéletemről és a lányomról, amennyit szeretnék, de mindezt őszintén kommunikálva. Szerintem ez is a titka annak, hogy közelebb kerültem a követőimhez, mert nemcsak megszerkesztett képeket teszek közzé, hanem akár smink nélküli fotót is, így olyannak látnak, amilyen a hétköznapokon vagyok”
A Instagramon szerzett népszerűség nemcsak az önbizalmat növeli, a pénztárcát is duzzasztja: a posztokban népszerűsített termékek komoly bevételt jelentenek egy-egy influenszer számára. Ez ma már sokak számára megélhetési forrás, sőt egész „iparág” épül rá, például tanfolyamokon oktatják, miként lehet sikeres influenszerré válni. Pamela már olyan helyzetben van, hogy nem kell elvállalnia minden reklámajánlatot.
„A felkérések tartalmára kínosan ügyelek, mert szerintem az is fontos, hogy a természetes közegünkben, de szép háttérrel készüljön el” – mondja el Pamela.
Az Instagram újdonsült királynőjét az utóbbi napokban mégis többen támadták azért, hogy szinte minden posztja hirdetésből áll. Sokan ugyanis az influenszerek bevételét könnyen szerzett pénznek tartják. Pamela szerint ez koránt sincs így.
„Aki ezt nem csinálja, az nem lát bele, hogy mennyi munkát követel. Egy-egy videóanyag elkészítése három-négy órát is igényel: fel kell venni, meg kell vágni. Én – már idejét sem tudom, mióta – értékesítő menedzserrel dolgozom, rajta keresztül érkezik a legtöbb felkérésem, de előfordul az is, hogy privátban megtalálnak felkérésekkel. Ilyenkor értekezletek, tesztelések, egyeztetések sora következik, majd a videó vagy fotó elkészítése, amit a szerződésben foglaltak szerint posztolok. Szerencsére ma már meg tudom válogatni, hogy mit teszek közzé az oldalamon, így például póthajat biztosan nem reklámoznék. Viszont amit magam is használok, és nekem bevált termék, azt örömmel vállalom. Sőt van, hogy ingyen is közzéteszek egy-egy hirdetést, pusztán jóindulatból, baráti segítségként, így támogatva például egy induló vállalkozást, de ilyenkor is ki kell írnom, hogy hirdetés, különben megbüntet az Instagram” – magyarázta Hódi Pamela a Borsnak.