RETRO RÁDIÓ

A divatvilágban is utat tör az aputest

A divatvilágban is utat tör az aputest
FÁB
Szerző
FÁB
Létrehozva2016. 02. 21. 23:45

Napról napra nõ az érdeklõdés a hétköznapi férfiak, az aputest, a valódi külsõ iránt. A mozgalmak a férfiakat is utolérték.

A hétköznapi alak és a valódi test elfogadásáért indított mozgalmak még gyerekcipőben járnak, de azok a megmozdulások, melyek az idealizált test helyett a hétköznapi emberek elfogadására összpontosítanak, nagyrészt a nőkkel foglalkoznak. Csakhogy nem a nők az egyedüliek, akiknek meg kell küzdeniük az előítéletekkel, a műanyagnak tűnő címlapokkal, a tökéletesség iránti megszállottságukkal. Ez a probléma bizony a férfiakat is érinti.

Az olajozott csillogású, izmos férfitestek, a pozitív és vonzó hősöket kizárólag félistennek beállító filmek, magazinok és reklámok mellett nem csoda, hogy egyre több a testképzavarral küzdő férfi. Kár lenne azt feltételeznünk, hogy a média kizárólag a nőkre lenne hatással.

A Dressmann fehérneműmárka például éppen ezért kezdett szokatlan kampányába ősszel, amikor a megszokott, szoborszerű férfitestek helyett olyan emberekre adta alsónadrágjait, akik az átlagos, hétköznapi férfiaknak felelnek meg, beleértve a különböző magasságú, korú és alkatú férfiakat is.

A kifutókon is egyre gyakrabban tűnnek fel a divatvilágtól szokatlan, a környezetünkben viszont annál többször látható férfiak. Igaz, ez az irány még továbbra is viszonylag kezdetlegesnek mondható. A közösségi oldalakon lassan, de biztosan kezd gyarapodni azoknak a férfiaknak a száma, akik társaiknak adnak stílus- és divattanácsot, vállalva saját tökéletlenségüket, és biztatva másokat is arra, hogy fogadják el saját magukat.

A bloggerek közt is feltűnnek olyan férfiak, akik számtalan információval segítik például étkezési zavarokkal küzdő férfitársaikat. Andrew Walené például egy terápiás központ honlapja is egyben, ahol a segítségre vágyók azonnal kapcsolatba is tudnak lépni az oldal készítőjével.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.