RETRO RÁDIÓ

Elmondta a magyar zenész: Ezért nem hallgatnak a fiatalok rádiót

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2022. 11. 17. 17:30

Lassan, de biztosan itt az ideje, hogy a honi rádiók zenei szerkesztői szétnézzenek kicsit a YouTube-on.

 A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által közzétett kutatási eredmények egyértelműen azt bizonyítják, hogy a Magyarországon működő rádióknak nagyon hamar szemléletet kell váltaniuk, ha nem szeretnének hallgatók nélkül maradni a nem is olyan távoli jövőben. Ugyanis gyakorlatilag eltüntek az éterből a fiatal hallgatók, mivel nem találnak olyan frekvenciákat, ahol belefuthatnak az általuk leginkább kedvelt és hallgatott előadók dalaiba. 

Old,Retro,Radio,With,Green,Eye,Light,On,Table,Front
Fotó: BrAt82

Az NMHH összevetette a rádiós lejátszásokat a streaming szolgáltatók listáival és kiderült, hogy a két szegmensnek szinte egyáltalán nincs közös metszéspontja, vagyis a YouTube-on és a Spotify-on is legnépszerűbb hazai előadók számait csak elvétve, vagy inkább egyáltalán nem játsszák a rádiók. Hosszasan lehetne sorolni azon előadók listáját, akik vezetik vagy legalábbis előkelő helyen vannak a rádiós lejátszási listákon és a felmérésből az is kiderül, hogy a netes platformokon pont ők azok, akik nem "muzsikálnak" túl jól, vagyis a letőltésszámaik messze alul múlják az igazán népszerű előadók számait. 

És, hogy kik azok az előadók, akikkel rá lehetne szoktatni a fiatalokat is a rádiózásra? Nos 2021-ben a YouTube adatok alapján G.w.M volt a magyarok kedvence. A rapper 93,5 millió letöltést generált. Ezzel szemben a rádiós zenei szerkesztők mindösszesen 79 alkalommal engedtek neki teret az éterben, amivel a 3770. helyre sorolták. Burai Krisztián is a netes letöltsek élvonalában van a maga 75,7 milliós lejátszásával és T. Danny és szépen szerepelt. Ő a harmadik helyet szerezte meg a maga 64,6 milliós letöltésével. Mondanunk sem kell, hogy az utóbb említett két előadó sem a rádiós lejátszások után kapott jogdíjakból vesz majd toronyórát lánccal. 

De nézzünk át a másik streaming szolgáltató háztájára is. A Spotify-on az első helyen Azahriah és DESH áll 12,2 millió streammel. Őket követi a  Follow The Flow, akiket kivételesen a rádiók is előszeretettel játszanak. A srácok 6 millió eltöltést értek el. Negyedik helyen a Bagossy Brothers Company, míg az ötödiken ALEE áll.

A Ripost megkereste Burai Krisztiánt, hogy mondja el véleményét az NMHH kutatásának eredményéről. Ő egyébként a saját szempontjából nem látja olyan borúsnak a helyzetet. 

Fotó: Facebook

"Nekem nincs okom panaszra, mert egy ideje már egészen jó rádiós játszása van a dalaimnak, de tény, hogy erre huszonöt évet kellett várnom. Egyébként igaz, hogy az internetes platformokon legnépszerűbb előadók és a médiumok által előnyben részesített zenészek között nem túl nagy az átfedés." 

Azt hiszem, hogy a szakembereknek nincs meg a megfelelő rálátásuk a társadalom egészére, vagyis egyszerűen nem számolnak a fiatal generációval. 

"Talán pont azért nem, mert úgy látják, hogy őket már eleve elveszítették, hiszen teljesen mások a zenehallgatási szokásaik és nem a hagyományos fórumokat használják. Szerintem szükség lenne egy szemléletváltásra és ezt bizonyítja ez a felmérés is. Talán csak ki kellene alakítani egy egészséges keresztmetszetet, ahová minden is befér"- mondta Burai Krisztián, aki az utóbbi években olyan előadókkal dolgozott együtt, mint Sofi, Nemazalány, Opitz Barbi, L.L. Junior, G.w.M, Lotfi Begi, vagy éppen Missh
 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.