Létrehozva: 2022.11.17.

Elmondta a magyar zenész: Ezért nem hallgatnak a fiatalok rádiót

Lassan, de biztosan itt az ideje, hogy a honi rádiók zenei szerkesztői szétnézzenek kicsit a YouTube-on.

 A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által közzétett kutatási eredmények egyértelműen azt bizonyítják, hogy a Magyarországon működő rádióknak nagyon hamar szemléletet kell váltaniuk, ha nem szeretnének hallgatók nélkül maradni a nem is olyan távoli jövőben. Ugyanis gyakorlatilag eltüntek az éterből a fiatal hallgatók, mivel nem találnak olyan frekvenciákat, ahol belefuthatnak az általuk leginkább kedvelt és hallgatott előadók dalaiba. 

Old,Retro,Radio,With,Green,Eye,Light,On,Table,Front
Fotó: BrAt82

Az NMHH összevetette a rádiós lejátszásokat a streaming szolgáltatók listáival és kiderült, hogy a két szegmensnek szinte egyáltalán nincs közös metszéspontja, vagyis a YouTube-on és a Spotify-on is legnépszerűbb hazai előadók számait csak elvétve, vagy inkább egyáltalán nem játsszák a rádiók. Hosszasan lehetne sorolni azon előadók listáját, akik vezetik vagy legalábbis előkelő helyen vannak a rádiós lejátszási listákon és a felmérésből az is kiderül, hogy a netes platformokon pont ők azok, akik nem "muzsikálnak" túl jól, vagyis a letőltésszámaik messze alul múlják az igazán népszerű előadók számait. 

És, hogy kik azok az előadók, akikkel rá lehetne szoktatni a fiatalokat is a rádiózásra? Nos 2021-ben a YouTube adatok alapján G.w.M volt a magyarok kedvence. A rapper 93,5 millió letöltést generált. Ezzel szemben a rádiós zenei szerkesztők mindösszesen 79 alkalommal engedtek neki teret az éterben, amivel a 3770. helyre sorolták. Burai Krisztián is a netes letöltsek élvonalában van a maga 75,7 milliós lejátszásával és T. Danny és szépen szerepelt. Ő a harmadik helyet szerezte meg a maga 64,6 milliós letöltésével. Mondanunk sem kell, hogy az utóbb említett két előadó sem a rádiós lejátszások után kapott jogdíjakból vesz majd toronyórát lánccal. 

De nézzünk át a másik streaming szolgáltató háztájára is. A Spotify-on az első helyen Azahriah és DESH áll 12,2 millió streammel. Őket követi a  Follow The Flow, akiket kivételesen a rádiók is előszeretettel játszanak. A srácok 6 millió eltöltést értek el. Negyedik helyen a Bagossy Brothers Company, míg az ötödiken ALEE áll.

A Ripost megkereste Burai Krisztiánt, hogy mondja el véleményét az NMHH kutatásának eredményéről. Ő egyébként a saját szempontjából nem látja olyan borúsnak a helyzetet. 

Fotó: Facebook

"Nekem nincs okom panaszra, mert egy ideje már egészen jó rádiós játszása van a dalaimnak, de tény, hogy erre huszonöt évet kellett várnom. Egyébként igaz, hogy az internetes platformokon legnépszerűbb előadók és a médiumok által előnyben részesített zenészek között nem túl nagy az átfedés." 

Azt hiszem, hogy a szakembereknek nincs meg a megfelelő rálátásuk a társadalom egészére, vagyis egyszerűen nem számolnak a fiatal generációval. 

"Talán pont azért nem, mert úgy látják, hogy őket már eleve elveszítették, hiszen teljesen mások a zenehallgatási szokásaik és nem a hagyományos fórumokat használják. Szerintem szükség lenne egy szemléletváltásra és ezt bizonyítja ez a felmérés is. Talán csak ki kellene alakítani egy egészséges keresztmetszetet, ahová minden is befér"- mondta Burai Krisztián, aki az utóbbi években olyan előadókkal dolgozott együtt, mint Sofi, Nemazalány, Opitz Barbi, L.L. Junior, G.w.M, Lotfi Begi, vagy éppen Missh
 

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek