kulcsár edina
Februárban a TV2 és a TV2 Csoport továbbra is piacvezetõ egész napra vonatkozóan a teljes lakosság körében. A kábelportfólió két legújabb csatornája, a február 17-én indult Moziverzum és a Jocky TV is sikeres kezdést tudhat magáénak.
Februárban a TV2 mind csatorna, mind csoport szinten növekedni tudott az előző év azonos időszakához képest mindhárom főbb célcsoportban. A legnagyobb növekedést a teljes lakosság körében érte el, így az egész napot vizsgálva a vetélytárs, RTL január után februárban is alul maradt mind csatorna, mind csoport szinten a nézettségi versenyben (TV2 4+ SHR: 10,9%; TV2 Csoport: 23,9% / RTL Klub 4+ SHR: 10%; RTL Csoport 4+ SHR: 20,6%).
A TV2 legnépszerűbb műsora továbbra is az Exatlon Hungary (Febr. SHR: 4+ / 18-59 / 18-49: 14,8% / 13,8% / 15,8%). Az extrém sport-reality mindhárom főbb célcsoportban főműsoridős csatornaátlag fölött teljesített az elmúlt hónapban. 20 februári adásából 16-szor maga mögé utasította a 18-49-es korcsoportban a műsorsávján belül futó Barátok közt című sorozatot.
A Mokka februárban is piacvezető, a teljes lakosság körében 16,1%-os közönségarányt ért el, ami adásonként átlagosan 150 ezer nézőt jelent, ami közel háromszorosa konkurensének, az RTL Klub csatornán futó Reggelinek. A 18-59-es korcsoportban is jelentős a Mokka előnye, 12,4%-os közönségarányt produkált februárban, amely nézőszámban közel kétszeresét hozta a konkurens csatorna műsorának.
A TV2 Csoport február 17-én két új csatornát is indított. A Moziverzum és a Jocky TV is sikeresen kezdést tudhat magáénak. A február 17-től 28-ig tartó időszakban az új csatornák indulásától számítva a kábelcsatornák toplistájában 18-49-es célcsoportban a Moziverzum 10., míg a Jocky TV a 17. helyen nyitott az egész napos adatokat vizsgálva.