RETRO RÁDIÓ

Majkát irodalom órán idézik, 10 fillért keres

Majkát irodalom órán idézik, 10 fillért keres
Vári László
Szerző
Vári László
Létrehozva2015. 05. 30. 08:12

10 fillér csorog a rapper számlájára minden alkalommal, amikor valaki meghallgatja Belehalok címû számát a YouTube-on. Aprópénzt keres a dallal, pedig már irodalom órán is idézik.

Megélni nem tud belőle

Minden idők legnépszerűbb magyar dala lett a Belehalok című Majka-Curtis ballada, legalábbis a video-megosztó portál adatai szerint. Eddig csaknem 31,5 millióan nézték meg, nincs még egy olyan magyar szerzemény, ami legalábbis megközelítené ezt a You Tube adatot. Sokan gondolnák, hogy jó pénzt hoz a konyhára egy ilyen gyakran keresett dal, ám a mai Blikkben nyilatkozó Majka szerint erről koránt sincsen szó. „Három éve tettük fel a klipet a videomegosztókra, és azóta negyedévente kapjuk az elszámolásokat. Ezeket nehéz összeadni, de úgy számoltam, hogy eddig nettó hárommillió forintot hozott a Belehalok klipje, aminek a fele a kiadót illette. Mivel a dalt Curtissel és BLR-rel hárman írtuk, és adtuk elő, a befolyt pénzeket is háromfelé osztottuk. Nem lövök nagyon mellé, ha azt mondom, hogy eddig kábé 500 ezret kerestem. Ez havi szinten 13 ezer. Hát, mit mondjak? Ha belehalok se tudtam volna ebből megélni!” – viccelődött Majka a Blikkben.

Irodalom tananyag része lett

Pedig a Belehalok című dal sokakat megérintett. „Úgy kell elgondolkodni ezen a számon, hogy 9. osztályosok számára irodalom házi feladatnak adták fel, egy vallásos művel kellett összehasonlítaniuk a gyerekeknek. Én egy 3 gyerekes anyuka vagyok, de azt kell, hogy mondjam, hogy igen, ennek a számnak van mondanivalója és nem is kevés!” – írja a neten Majka egyik rajongója Bartos Andrea, aki, mint mondja, kamasz gyerek anyukájaként kötelező jelleggel hallgatja meg a tinik körében népszerű dalokat.

Nem csak itthon szeretik

Egy másik hozzászóló szerint az lehet az igazi, pénzt is hozó népszerűség elmaradásának az oka, hogy Majka csapata magyarul és nem angolul nyomja a számot, így ugyanis nem fedezik fel és nem dolgozzák át a nevesebb külföldi előadók.

Persze egy jó fordítást nem olyan nehéz elkészíteni. Korábban így lett világhírű néhány magyar sláger, így például Seres Rezső: Szomorú Vasárnap című, dala, amit Ray Charles és még sokan mások is feldolgoztak, Gloomy Sunday címen. De sokan emlékeznek az Omega Gyöngyhajú Lány című slágrére, amit később a Scorpions illetve Kanye West is előadott kicsit más formában.Még egy Kovács Kati sláger - az Add már uram az esőt című nóta – is bejött a nagyoknak, Christina Aguilera írt belőle Woohoo címmel slágert.

Az persze nem igaz, hogy angol nyelvterületről senki nem figyelt fel Majkáék dalára. A YouTube csatornán több angol nyelvű kommentet is lehet olvasni. „Félig magyar vagyok, de már nem beszélnek magyarul. És ezt most tényleg sajnálom…” Vagy egy másik hozzászóló: „Nem tudom, miről énekel ez a csávó, de imádom ezt a dalt!”  Egy Ausztráliába vetődött hazánkfia pedig minden este lejátssza magának a dalt, erre alszik el.

Tudtad? Az elmúlt napokban Majka külföldön forgatott! Új klipjét talán többen is megismerik!

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.