RETRO RÁDIÓ

Fordulat a veronai busztragédia ügyében: ez vár a gyanúsított orvosra

Fordulat a veronai busztragédia ügyében: ez vár a gyanúsított orvosra
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2019. 01. 28. 15:25

A háziorvos tudott a buszsofõr alvászavaráról, mégsem állapított meg nála korlátozott alkalmasságot.

A Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda gyanúsítottként hallgatott ki egy háziorvost a két évvel ezelőtti, 17 halálos áldozatot követelő veronai buszbalesettel kapcsolatban. A gyanú szerint az orvos tudott a buszvezető alvászavaráról, mégsem vizsgálta meg. A szabadlábon védekező háziorvos nem ismerte el a bűnösségét és panaszt tett a gyanúsítás közlése ellen.

A Bács-Kiskun megyei főügyészség helyettes szóvivője, Dr. Négyessyné Bodó Marianna elmondta, hogy a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda 2018. december 14-én foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés miatt hallgatta ki háziorvost, aki a megalapozott gyanú szerint bár tudott az autóbuszvezető alvászavaráról, mégsem végezte el soron kívül a férfi egészségügyi alkalmassági vizsgálatát és nem állapított meg a buszsofőr esetében járművezetésre korlátozott alkalmasságot.

A korlátozás elmaradása miatt a buszsofőr esetenként nappali időszakon kívül is végzett autóbusz-vezetői tevékenységet. A gyanúsított és meghatalmazott védője a megalapozott gyanú közlése ellen panaszt jelentett be.

A Kecskeméti Járási és Nyomozó Ügyészség a gyanúsított és védője által bejelentett panaszt elutasította,

mert a megalapozott gyanú közlésekor rendelkezésre álló személyi és okirati bizonyítékok, továbbá igazságügyi orvosszakértői vélemény alapján a gyanúsítottal szemben a bűncselekmény megalapozott gyanúja fennállt. A háziorvos legfeljebb egy év börtönt kaphat, ha bűnösnek találják - számolt be róla a 24.hu.

Paolo Sachar veronai államügyész hat személy ellen nyújtott be vádemelési kérelmet közúti baleset okozása címén. Köztük az egyetlen magyar az autóbusz sofőrje, aki túlélte a tragikus balesetet. A többi vádlott olasz, köztük van a baleset helyszíne, az A4-es autósztráda Brescia-Padova szakaszáért felelős mérnök, a sztrádaszakasz biztonsági elemeit tervező és ezek építését irányító műszaki hivatal vezetője, valamint az Anas olasz autósztráda-üzemeltető vállalat három mérnöke, akik szintén a biztonsági elemekért voltak felelősek. Az érintett sztrádaszakasz biztonsági kiépítése ugyanis még a kilencvenes évek elején történt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.