kulcsár edina
Botrány botrányt követ a Ryanairnél - ki mer még a fapados légitársaságnál jegyet venni? Ma megint sztrájk lesz, ki tudja, melyik gép indul el, és persze az is kérdés, hogy a csomag odaér-e...
Olvasónk, Anikó Londonban él és dolgozik, régóta tervezte, hogy az egyhetes nyári szabadságát itthon, Budapesten tölti a szeretteivel. Vesztére a Ryanairrel akart hazarepülni...
"Múlt pénteken 18 órakor indult volna a gépem, ám hiába jelentem meg időben a londoni Stansted reptéren, s jutottam át a biztonsági ellenőrzésen, a felszállás előtt 50 perccel még nyoma sem volt annak, melyik kaputól indulunk majd. Felhívtam a barátnőmet, aki egy netes repülőinformációs oldalról megtudta, hogy a gép, ami vinne minket, még Németország felett jár. Egy órával a tervezett eredeti indulás után, 19 óra körül jutottunk át a kapun, s újabb egy óra várakozás után szállhattunk csak fel a repülőre
– meséli a %Ripost%-nak a dühös utas.
Aztán a gépen üldögéltünk még másfél órát, várva a felszállást… amikor egyszer csak közölték, hogy vihar miatt lezárták a légteret.
Újabb húsz perc múlva megtudtuk, hogy 20 gép áll előttünk, lehet, hogy két órát kell még várnunk. Aztán egyszer csak megindult a gép a kifutó felé, ám az örömünk nem tartott sokáig. Közölték, hogy a megnyitott légteret újra lezárták...
További egy órát vártunk, míg végül 23 óra körül kiderült: törölték a járatunkat. Addig már ráment egy fél napunk.
"Bár a sok órás várakozások idejére kötelező ételt és italt biztosítani az utasoknak, a Ryanair csak pénzért adott élelmet a fedélzeten. Azt mondták, őrizzük meg a blokkot, majd később visszakapjuk a befizetett összeget... A hab a tortán, hogy éjfélre értünk csak vissza a reptérre, mert az oda visszaszállító buszra is várnunk kellett. A reptéren semmilyen hivatalos értesítést nem adtak, a Ryanair pultjánál pedig 10-15 járatnyi utas követelt magyarázatot és megoldást a kialakult helyzetre. Úgy döntöttem, kihagyom a sort és mobilon átfoglalok a következő járatra"
– mesélte a %Ripost%-nak Anikó, aki a járattörlési mizéria miatt éjfél után már csak taxival tudott hazajutni, 70 fontért (25 ezer forintért).
A lánynak sikerült péntekről keddre átfoglaltatnia a jegyét, s éppen indult a reptérre, amikor a Ryanair újabb járattörlésről értesítette a rossz idő miatt.
Nem hittem a szememnek! Odakint 25 fok, ragyogó napsütés, felhőnek nyoma sincs, Londonban ritka az ilyen szép idő, milyen viharról beszél a Ryanair, melynek egy másik, ugyanonnan aznap induló járata, ha pár órás késéssel, de fel tudott szállni?!
– értetlenkedik Anikó, aki helyhiány miatt egyetlen másik, a héten Budapestre tartó Ryanair járatra sem tudott átfoglalni, a többi légitársaságnál pedig ekkor már csak aranyáron talált volna jegyet.
"Hiába hívtam a Ryanair Call Centerét, tíz perc után lerakták, az online rendszerük pedig folyamatosan hibát jelzett. Végül e-mailben küldtem el a panaszomat, a hivatalos válaszra 28 napot kell várnom, s ha elutasítanak vagy megpróbálnak lerázni, egy profi céget bízok meg a több száz eurós kártérítés behajtásával. Nem mintha bármi fedezhetné a tönkretett és bepótolhatatlan nyaralásomat. Egy biztos, hiába a csábító árak, soha többé nem utazom Ryanairrel"
– összegez.
Ma újabb járattörlések várhatók
A múlt héten több mint 600 járatot törölt a Ryanairnél sztrájk miatt, és mint a %Ripost% megírta, az elinduló gépek is órákat késtek... Ezen a héten viharra hivatkozva rengeteg Ryanair-járat nem indult el Európa-szerte, ami azért volt furcsa, mert például kedden Londonban csak ez a társaság hivatkozott a rossz időjárásra, a többi légitársaság gépei fel tudtak szállni…
Ezek után mára újabb sztrájkot hirdettek a pilóták az írországi járatokra, ami állítólag csak 20 járatot érint – ám a múlt heti és e heti pldák alapján láncreakciószerűen minden Ryanair-gépnél számítani kell késésekere.. Hétfőn a cég németországi pilótáit tömörítő szakszervezet is sztrájkot helyezett kilátásba, ez egész Európát érintheti, és jövő hétfőn kezdődhet.