kulcsár edina
A 17 áldozatot követelõ veronai busztragédia után különösen megdöbbentõ, hogy ma is rengeteg a biztonsági hiányosság a buszokon. A hatóságok razziája során kiderült, több tucat buszból hiányoztak például az üvegtörõ kalapácsok. Enyhék a szabályok, csak a sofõrök becsületességén múlik, ellenõrzik-e indulás elõtt, van-e kalapács.
A veronai tragédia kapcsán egyre nagyobb figyelmet kapnak a buszok és azok biztonsági felszerelései. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a hatóságokkal együttműködve vizsgálta a járműveket, és megdöbbenve tapasztalták a rengeteg hiányosságot. A legrémisztőbb az üvegtörő kalapácsokkal kapcsolatos eredmény, rengeteg buszból hiányzik ez az életmentő eszköz!
A hatóság munkatársai közel 750 autóbuszt vontak ellenőrzés alá a közutakon és a szolgáltatók telephelyein. A legsűrűbben, néhány tucatszor előforduló mulasztás az ablaktörő kalapács hiánya volt
– tájékoztatta a %RIPOST%-ot a minisztérium.
Hangsúlyozták, az ellenőrök országos szinten csupán hét szabálysértési eljárást kezdeményeztek, tehát úgy tűnik: az ablaktörő eszköz hiánya még szabálysértésnek sem minősül!
Minden buszban több ablaktörő kalapácsnak kell lennie az ablakok közé felhelyezve. Azok száma a jármű típusától függ. Egy 51 személyes, 12 méteres, kéttengelyes buszba például hetet raknak, de a Veronánál balesetet szenvedett jármű ennél két méterrel hosszabb volt, így minimum kilenc ilyen eszköznek kellett benne lennie. Azt nem tudni, hogy végül hány kalapács volt a buszban, ám a túlélők elmondása szerint csak az ablakon keresztül lehetett menekülni a lángoló járműből.