kulcsár edina
A gyászoló szülõk azt állítják, hogy azért nem menthetnek fel a szolgálat alól sok, kritikus állapotban lévõ buszvezetõt, mert a krónikus sofõrhiány közlekedési káoszhoz vezetne. Ez történhetett a januári tragédia elõtt is.
Ahogy a %RIPOST% elsőként számolt be róla, a veronai busztragédia áldozatainak hozzátartozói nyílt levélben fogalmazták meg azokat a kérdéseiket, amikre az elmúlt nyolc hónapban nem kaptak választ. Ebben állították, hogy az olaszországi nyomozás adatai szerint a buszba egy szabálytalanul elhelyezett póttank volt beépítve, ezt a tényt korábban határozottan cáfolta a busztársaság.
Természetesen megkérdeztük erről az érintett céget, de a hétfői lapzártánkig nem érkezett tőlük válasz.
A gyászoló hozzátartozók ezen kívül azt írták: a busztársaság által alkalmazott sofőr súlyos betegségben, alvászavarban szenvedett.
„Olyan gyógyszereket szedett, amik mellett tilos a vezetés! Olyan érzelmi állapotban volt, mely okán nem szabadott volna kormány mögé engedni. Fő betegsége miatt kórházban is kezelték. Mindezekről a busztársaság vezetője tudott, erről nyilatkozott is: a szülők előtt tett nyilatkozatában kiemelte, hogy azért nem merte felmenteni munkája alól a súlyosan beteg sofőrt, mert félt, hogy az munkaügyi pert kezdeményez”
– állították az áldozatok hozzátartozói, majd kiemelték: üzemorvosok nem publikálható nyilatkozatai során kiderült, hogy ma nem menthetnek fel a szolgálat alól sok kritikus állapotban lévő sofőrt, mert a krónikus sofőrhiány közlekedési káoszhoz vezetne.
A BKV és a Volán egy hónappal ezelőtti nyilatkozata szerint több száz sofőr hiányzik ma Magyarországon. A fővárosi közlekedési cégnél alsó hangon 150-200, de az érdekképviseleti szervek szerint inkább 500 új emberre lenne szükség, és hasonló lehet a helyzet a vidéki Volán-társaságoknál is.