kulcsár edina
Szinte ölik egymást a vevõk a szárnyashúsért.
„Mindig délelőtt megyek vásárolni, de ma azzal szembesültem, hogy elfogyott az összes csirke a boltban. A piacon pedig sokkal drágább, úgyhogy inkább darált sertéshúst vettem. Csodálom, hogy nem készültek fel a boltok a nagyobb rohamra, remélem, a héten már lehet kapni szárnyast is” - panaszkodott a %RIPOST%-nak Erika, aki szívesebben vásárol a nagyobb áruházláncok húsrészlegén, mivel ott nagy tételben rendelnek, így sokkal olcsóbban tudják adni a termékeket a vevőknek.
A csirke január 1 óta sláger: akkor csökkent áfája 27 százalékról 5 százalékra. Az év első napjaiban 15-20 százalékkal több csirkehúst vásároltak a magyarok, mint korábban. Az eddig 1200 forint körüli csirkemell kilója szinte az összes áruházban ezer forint alá csökkent, a csirkeszárny pedig 3-400 forint lett januárra.
Bárány László, a Baromfi Terméktanácson belül működő Magyar Broilerszövetség elnöke korábban elmondta, hogy a sertéshús áfájának csökkentése miatt több fogyott a sertéshúsból, amire válaszként a baromfitermelők is csökkentették áraikat. Az áfacsökkentés hatására a vásárlók szinte azonnal kifosztották a nagyobb áruházláncok baromfipultjait, így akik csirkét akartak venni, kénytelenek voltak elmenni piacra drágább húsért.
Az Aldi 22 százalékkal csökkentette a tojás és a csirkehús bruttó árát, vagyis a tavalyihoz képest több mint ötödével kínálja olcsóbban a kizárólag magyar termelőktől beszerzett termékeket.
A Lidl szintén jóval olcsóbban árulja a tojást és a baromfihúst üzleteiben, egyes baromfitermékeket 25 százalékkal alacsonyabb áron adnak január 1-jétől. A cég úgy véli, az olcsóbb baromfihúst sokkal többen keresik majd.
Az Auchannál 190 terméket kapnak 22 százalékkal olcsóbban a vásárlók. A baromfihús és a tojás mellett a tej áfájának csökkenését is érvényesítik az árakban. A fűszerezett, pácolt vagy panírozott baromfitermékek árait ugyanakkor nem változtatják.
A CBA és a Príma hálózat sem fukarkodik, náluk is 22 százalékkal olcsóbban kapható a baromfihús, a tojás és a tej. Az áruházlánc arra számít, hogy a termékek forgalma pontosan olyan mértékben nő majd, mint azt korábban az olcsóbb sertéshús esetében tapasztalták.