Magyar Péter ámokfutása büdös szavazóktól, nők, nyugdíjasok folyamatos gyalázásáig

POLITIK
Létrehozva: 2016.08.10.

Aljas módon tévesztik meg a magyar nyugdíjasokat a kamuorvosok!

Ingyenes vizsgálatot ajánl infarktus és agyvérzés megelõzése céljából egy országos prevenciós centrum az idõseknek, mondván, hogy õk már veszélyeztetett korban vannak. Ezután pedig több százezer forintos "gyógyító" matracot kínálnak a gyanútlan pácienseknek.

Ingyen orvosi vizsgálatra invitálja az időseket egy budapesti cég, mely egyfajta prevenciós centrumként hirdeti magát. A nyugdíjasokat aljas módon húzzák csőbe, azzal érvelnek, hogy 52 év felett már veszélyeztetett korban vannak, így nagyobb az esélye szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának.

A %RIPOST% próbálta felkutatni a fent említett központot, ám sem a telefonkönyvben, sem a cégjegyzékben nem szerepelt az egészségügyi centrum a Thököly úti címen. Kisebb nyomozás után kiderült, hogy

több éve még "gyógyító" matracot árultak,

de az utóbbi időben annyi panasz és negatív vélemény érkezett róluk, hogy vélhetően profilt váltottak.


A jelenség sajnos nem egyedi, hasonló módszerrel próbálkoznak az ország több részén is. A %RIPOST% megtalált egy szombathelyi 62 éves volt tanítónőt, aki kirobbanó egészségi állapotnak örvend, de kíváncsi volt a friss állapotfelmérés eredményére.

Felhívtak, hogy ingyenes egészségügyi vizsgálaton vehetek részt. Mivel ráérek, így elmentem. A tízperces vizsgálat kiderítette, hogy lényegében halálos beteg vagyok, alig élek, de menthető a helyzet

- emlékezett vissza a történtekre a nyugdíjas, akinek már ez eleve gyanús volt. Ezután pedig még tisztábbá vált, hogy átverésről van szó.

Mutattak egy háromszázezres készüléket, ami segít a gyógyulásban. Ezt akár részletbe is megvehettem volna, de hitelt is felajánlottak: a lényeg, hogy mindenképp fizessek

- panaszkodott az idős nő, aki nem hagyta magát megvezetni: csak úgy tudott szabadulni, hogy azt mondta: pénzt kell felvennie az automatából.


A %RIPOST% megtudta, hogy az említett szombathelyi egészségcentrum főtevékenysége a textil-kiskereskedelem,

a nettó árbevétele pedig 239 953 000 forint,

ami azt jelenti, hogy naponta több mint nettó hatszázezer forintot zsebel be a cég.

Panaszok, sorozatos átverések

A termékbemutatók szabályozását szigorító törvény már életbe lépett, elképzelhető, hogy az egészségcentrum tevékenysége is fennakadna rajta. A cég budapesti központjában ugyanis az állapotfelmérés után egy előadáson mutatják be azt a különleges matracot, ami segít a beteg gyógyulásában.

Mondtam, hogy képtelen vagyok a kis nyugdíjamból ilyen összeget összespórolni. Ekkor elém tettek öt borítékot, amelyek közül választhattam. Amit én húztam, abban egy ötszázezer forintos eladási ár plusz bónusz vizsgálatok álltak

- számolt be a fővárosi esetről egy kisnyugdíjas, aki szerint napi kapcsolatban kellett volna lennie a céggel. Hogy milyen javulást ért volna el a gyógymatrac használatával? Erre azt a választ kapta, hogy ezt a bónusz vizsgálatok után tudatták volna vele.

Volt, aki viszont kifizette az említett összeget, ám napokkal később szeretett volna elállni a vásárlástól. A pénzét természetesen nem kapta vissza, így jogi útra terelte az ügyet, amiről a Békéltető Testület adott ki egy ajánlást.

A vállalkozás az írásbeli ajánlás kézhezvételétől számított 15 napon belül fizessen vissza a fogyasztó részére 200.000,- Ft-ot ezzel egyidejűleg vegye vissza a terméket

- fogalmaztak az interneten is elérhető közleményben.

Figyelmeztetett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

A hatóság korábban is kénytelen volt egy figyelmeztető tájékoztatást kiadni, ugyanis ugrásszerűen megnőtt az időseket megcélzó árubemutatókkal kapcsolatos fogyasztói panaszok száma. A közlemény szerint a pórul járt idősek szinte kivétel nélkül hasonló körülményekről számolnak be: egészségügyi vizsgálatra hívják őket,

majd egy viszonylag "súlyos diagnózist" közölnek,

melyre megoldást kizárólag a több százezer forint értékű lámpa vagy masszázsfotel megvásárlása jelenthet, ám ez a meghívásból nem derül ki.

Megkérdeztük a %RIPOST% cikkében érintett céget is, ám ezidáig nem válaszoltak a kérdéseinkre!

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság az ország több pontján működő egészségcentrummal kapcsolatban a %RIPOST%-nak elárulta, hogy a nevezett céggel szemben országosan több bejelentés is érkezett: 2016-ban 10 db panaszt kaptak. Ezek általában a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatára irányultak, illetve a fogyasztó a terméket pár napos használat után vissza kívánta vinni – tekintettel arra, hogy nem érzékel semmilyen pozitív egészségügyi változást –, azonban

a vállalkozás vagy nem volt elérhető, vagy nem vette vissza a terméket.

Ezen kívül az elmúlt időszakban 3 db másodfokú eljárás zárult le a Társasággal szemben, amelyben a hatóság 200.000 - 250.000 illetve 300.000 Ft fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta a vállalkozást és arra kötelezte, hogy

szüntesse meg az általa alkalmazott jogsértő magatartást.

A folyamatos hatósági ellenőrzések, illetve a jogszabályi szigorítások elősegíthetik, hogy a jövőben kevesebb átverés legye, a hatóság tapasztalatai azonban azt mutatják, hogy továbbra is kiemelt figyelmet igényel ez terület, illetve az érintett fogyasztók előzetes tájékoztatása az egészségügyi vizsgálatnak álcázott termékeladásokról.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-