Létrehozva: 2016.02.27.

Muszáj lesz besárgulni az Ubernek, túléli?

A taxisok szerint nyerésre állnak az Uberrel szemben, akik viszont változatlanul várják munkatársak jelentkezését. Pedig a közlekedési hatóság friss rendelete szerint szinte mindenben ugyanolyan feltételeknek kell megfelelniük, mint a taxisoknak. Megéri ezután is "uberezni"?

Szerző F. G.

Az egységes országos szabályozáson túl Budapesten az uberes autóknak előírják a taxisokra is érvényes fix hatósági áras szolgáltatást, a kocsiknak a sárga színű festést és a bankkártyaterminált, hogy csak néhány kitételt említsünk a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) kiadott szabályozásából.

Taxi vagy nem taxi?

Egy hete Fekete Zoltán, az Uber magyarországi képviselője kijelentette, hogy az Uber nem taxi - nem rendelkezik diszpécser központtal, droszttal, a fuvar fizetése nem készpénzben, hanem elektronikusan történik, a rendszer teljesen átlátható és követhető.

Ezután jelen meg az NKH honlapján a leendő Uber-sofőrök személytaxi-szolgáltatásának szabályozása.

Vagyis az Uber ugyan nem taxi, de az NKH szerint aki az Uber égisze alatt fuvaroz, az taxiszolgáltatást végez.

Értelmezési huzavona várható

Az NKH előírja, hogy a sofőröknek adószámot kell kiváltani taxitevékenység végzésére, hozzá taxiengedélyt a járműre, sárga alapszínű rendszámtáblát, szállítható utasonként 50 ezer forint vagyoni letétet, vagy felelősségbiztosítást.

Budapesten a már említetteken kívül taxiállomáshasználati-hozzájárulást, és

Taxi feliratú, szabvány szabadjelzőt.

 

Az Uber tartja magát az álláspontjához

 

A %RIPOST% megkereste az Ubert is, hogy az új fejlemény, az NKH kifejezetten a  leendő Uber-sofőröknek szóló szabályozásáról mi a véleménye. A hivatalos álláspont szerint:

  „Az Uber nem taxi. Éppen ezt igazolja az is, amit a közlekedési hatóság korábban a honlapján is leírt: az Ubernél nincs készpénzmozgás, nincs diszpécser, nincs leintés vagy taxi droszt - mind-mind alapelemei a taxizásnak. (...)

 

(...) Közösségi személyszállításról van szó, ahol teljesen más a koncepció. Maga a célközönség is más: 55%-uk soha nem vagy alig taxizott az Uber megjelenése előtt. A budapestieknek pedig a 72%-a mondta azt egy friss reprezentatív felmérésben, hogy az Uberre szükség van.”

 

Így is megéri?

Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke a %RIPOST% kérdésére, hogy szerinte ezek után megéri-e uberesként dolgozni, egyértelmű nemmel felelt. Elmondta, hogy az NKH szabályozásával minden szereplő egyenlő feltételekkel vállalkozhat taxis szolgáltatásra Magyarországon. Úgy vélte, hogy ezek után a hatóságok dolga lesz betartatni a hatályba lépő szabályokat.

 

 

Szerző F. G.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Drámai fordulat jöhet a frontvonalon

origo.hu

Megszólalt a Bőnyben megkéselt diák édesanyja - ezt mondta a támadóról

borsonline.hu

"Nincs még itt az az idő, hogy én tudnék erről beszélni tudjak" - zokogva nyilatkozott Majka felesége

hirtv.hu

Újabb medveészlelés Heves vármegyében

mindmegette.hu

Sokkot kaptak a Lidl dolgozói, amikor meglátták, mi van a banánoskartonban

mandiner.hu

Hungarikum: ilyen gólörömöt csak Magyarországon lehet látni (VIDEÓ)

origo.hu

A pornómodell Molnár Anikó még több pénzt akar keresni a meztelen képeivel

ripost.hu

„Fénysugár marad” - Nincs több titok, szakértő elemezte Katalin hercegné viselkedését

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

magyarnemzet.hu

Cseh Katalin budapesti városokról beszél, belezavarodott a mondanivalójába + videó

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-