tóth gabi
A hõérzékelõk adatai legalábbis erre utalnak. Borzalmas utolsó pillanatokat élhettek át az utasok, a szétszakadt gépen a vákuum kiszívta üléseiket a helyükrõl.
Egyre biztosabbak benne a szakértők, hogy az orosz utasszállító lezuhanását nem műszaki hiba okozta, hanem valamilyen "külső hatás" érte a gépet. 23 perccel azután, hogy felszálltak Sharm El Sheikh-ben,
a gép kétszer is emelkedett hirtelen 3000 láb magasságot, és onnan kezdett el lefelé zuhanni.
Az utasok még az ülésekben ültek beszíjazva, mikor a gép farka leszakadt, rögtön ezt követően a keletkező vákuum kiszakította az üléseket a helyükből.
Amerikai tisztviselők közben azzal álltak elő, hogy egy amerikai infravörös műhold hővillanást észlelt az utasszállító útvonalán, közvetlenül a zuhanás előtt. Ez arra utalhat, hogy a gép fedélzetén valamilyen robbanás történt. A hőhatás azonban csak egy ponton látszódik, melyből arra következtetnek, hogy nem egy földről indított rakéta okozta a robbanást.
Ez azt jelenti, hogy vagy bombát helyeztek el a fedélzeten, vagy az üzemanyagtartály robbant fel valamilyen műszaki hiba következtében.
Közben Paul Beaver, egy brit katonai elemző azt mondta, hiába vállalta magára az Iszlám Állam a gép kilövését, egyrészt olyan radarjuk sincs, amely képes lett volna észlelni a repülőgépet a levegőben, másrészt a vállról indítható rakétáik sem képesek 31 ezer láb magasra felmenni.