kulcsár edina
Kalocsán és környékén egész kis iparág szervezõdött az illegális gyorsulási és az úgynevezett driftelõ versenyek kiszolgálására. Nem a vasárnap este bekövetkezett baleset volt az elsõ, amely a száguldozáshoz köthetõ.
Szemtanúk elmondása, és a helyszíni nyomok szerint a vasárnapi baleset a repülőtér felszálló pályájának Foktőhöz tartozó részén, az Uszód-Foktő határmezsgyétől mintegy 300 méterre következett be - írja a kalohirek.hu.
A résztvevők közötti megegyezés, egymás között elfogadott szabály szerint addig senki nem indulhat el a felszálló pálya közepéhez közeli kiindulóponttól, amíg a másik kocsi vissza nem érkezik a starthelyre.
A beleset időpontjában a piros színű, rendszám nélküli, épített, tehát több pontján versenycélokra megerősített BMW-vel a baleset helyszínéhez közel drifteltek, azaz az autó hátulját csúsztatták, behúzott kézifékkel, nagy gázadással köröztek.
A baleset a szemtanúk szerint akkor történt, miután a BMW géderlaki vezetője embert próbára tévő manővereket tett, egyenesbe kormányozta a kocsit és kettes sebességfokozatban, lassan haladt előre. Ám egyszer csak váratlanul balra kanyarodott, talán azért, hogy a driftelést újrakezdje, amikor a hátulról érkező, régi típusú Renault Clio óriási sebességgel belecsapódott a BMW elejébe. A BMW-ben ülők óriási szerencséjére a Renault nem az ajtónál ütközött velük, mert akkor a német gyártású, egyébként sport célokra megerősített kocsiban ülők is maradandó, akár végzetes sérüléseket szenvedhettek volna.
A Renault utasai közül a hátsó ülésen helyet foglaló 19 éves kalocsai lány a helyszínen életét vesztette, az anyósülésen ülő fiatalember kirepült a kocsiból és súlyos sérüléseket szenvedett. Õt jelenleg a kecskeméti kórház intenzív osztályán ápolják.
A Renault-t vezető akasztói férfiről tudni lehet, hogy saját falujában a stadion mögötti területen próbálgatta a járgányt, borzolta a helyiek idegeit. Nem először járt az illegális kalocsai pályán, így az íratlan szabályt, amely szerint nem indulhat el addig, amíg a másik kocsi vissza nem érkezik a starthelyre, ismernie kellett.
Egyes vélemények szerint ugyanakkor a BMW vezetője gyanútlan, de egyben figyelmetlen is volt, ha nem számított arra, hogy a pályán nem csak egyedül van, ott az általa használt sávban valaki más nagy sebességgel száguldozhat.
A városban egyre inkább tartja magát a hír, hogy a volt kalocsai repülőteret gyorsulási, driftelési versenyekre használók már csütörtökön, pénteken megkezdték a felkészülést. Mint a cukrot, úgy vitték a használt gumikat. A város gumiszerelő műhelyeit járva felvásárolták, vagy elkérték a normális forgalomban már nem használható abroncsokat. Volt, aki két-három garnitúrát is magával vitt egy hétvégére, mert eleve számolt a nagy igénybevétellel. Az autók karbantartását, speciális felszerelését, felkészítését fiatal autószerelők segítik.
Az is kiderült, hogy a bátyai úti körforgalomnál május közepén bekövetkezett, és a mostani baleset résztvevői ismerték egymást, gyakran rivalizáltak is egymással. Sokan már akkor megjósolták, hogy
az átalakított kocsik versengése során nem az akkor felismerhetetlenségig összetört VW Golf vezetője szenvedte el az utolsó, akkor is kis híján halálos balesetet.