tóth gabi
Szerda reggel teljesen összeomlott a baloldali vezetésű Budapest tömegközlekedése. Hatalmas a felháborodás, a két legforgalmasabb villamosvonalon teljes a káosz, hajnal óta a 4-es villamos egyáltalán nem, a 6-os csak egy szakaszon közlekedik, az emberek pótlóbuszokon, egymásnak préselődve utaznak.
Teljesen összeomlott szerda reggelre Budapest tömegközlekedése. A 6-os villamos helyett a Széll Kálmán tér és a Corvin-negyed között továbbra is pótlóbusszal lehet utazni járműhiba miatt, a 4-es villamos pedig nem közlekedik – írták ki korábban a BKK Info Facebook-oldalán.
Az Origo egyik olvasója arról számolt be, hogy a pótlóbuszokra szinte lehetetlen feljutni.
„Három járat is elment, mire végre feltudtam szállni a következő buszra – így lehetetlen bejutni időben a munkahelyemre.”
A Metropol olvasói szintén így jártak.
A BKK azt is közölte, hogy a 4-es és a 6-os villamos vonalán jármű-meghibásodások miatt jelenleg 50 darab pótlóbusz közlekedik a Corvin-negyed és a Széll Kálmán tér között. A pótlóbuszok a legtöbb helyen a villamosmegállóban állnak meg. A Margit körúton a Mechwart ligetnél a Margit híd felé vezető oldalon közúti baleset is nehezíti az autóbuszok közlekedését.
A BKK oldalán az egyik hozzászóló azt írta:
„A héten már másodszor??? Elég nevetséges!! Heringjáratok ezek!!Egy megállóban 3-4 ember tud max.felszállni úgy ha leszállt ugyanennyi !! És ezért még fizetünk is ! Katasztrófa!!”
Egy másik pedig azt írta, hogy „Szerintem inkább maradjatok otthon Üdv, egy pótlóbuszos túlélő, aki fel is fért a harmadikra, ami elment a megálló közelében.”
Valaki pedig arról írt, hogy „Varható még a mai nap folyamán esetleg egy metróleállás is? Jó volna mert még nincs elég káosz.”
Minderre pedig azt írta az egyik hozzászóló, hogy „Kérés abszolválva, ha az is számít, hogy az M4 kihagyta Ujbudát, mozgólépcsőhiba miatt.”
A szerda reggeli káosz létrejöttében óriási szerepe volt annak, hogy Karácsony vezetése alatt elmúlt két évben számos olyan megalapozatlan közlekedésfejlesztési és felújítási projekt indult el Budapesten, amely megbénította az autós forgalmat és a tömegközlekedést. Az augusztusban tapasztalható dugók, valamint a szakmai szervezetek figyelmeztetése ellenére a főpolgármester nem tett érdemi lépéseket az elviselhetetlen állapotok felszámolásáért, így megjósolható volt, hogy az iskolakezdés miatt tovább romlik a helyzet.
A közlekedési válság kialakulásáért a Gyurcsány-show-val foglalkozó Karácsony Gergely a felelős, hiszen több döntést is a rendkívüli jogrend keretében egyedül hozott meg, továbbá a Tarlós István által előkészített projektek újratervezésével közel két évet vesztegetett el.
Az időben összecsúszó felújítások és a kerékpársávok kijelölése miatt kialakult dugók huzamosabb ideje nehezítik meg a munkába igyekvő lakosok és az agglomerációból érkezők életét, anyagi károkat okoznak a szállítmányozási cégeknek és a turizmusnak, nem utolsósorban növelik a károsanyag-kibocsátást.