Menczer Tamás: Az emberek azt várják a vezetőiktől, hogy védjék meg őket!

POLITIK
Létrehozva: 2020.07.20.

Totális a közlekedési káosz Budapesten, a taxisok már Karácsony-körútnak hívják a Nagykörutat

Parkolóhelyek szűnnek meg az új biciklisávok miatt, 30-as táblák lassítják a forgalmat a Nagykörúton, sok helyen vált életveszélyessé a közlekedés. Teljes a káosz! A taxisok már csak Karácsony-körútnak nevezik és messziről kerülik a Nagykörutat. Már nyáron is egész nap dugó van a fővárosban, mi lesz itt iskolakezdéskor?

Karácsony Gergely nem csinált mást, amióta megválasztották, csak közlekedési dugót, mintha csak azzal foglalkozna, hogy az autósok életét megnehezítse… A nagykörúton állandósultak a dugók a biciklisávok miatt, ráadásul most újat festenek a Ferenc körúton mindkét irányban. Itt ugyan nem lesz kevesebb sáv, de parkolóhelyek szűnnek meg és a biciklisek lassítják majd a forgalmat.

Tovább lassítják a 30-as táblák a Nagykörút forgalmát

Új 30-as sebeségkorlátozó táblákra figyelt fel a Ripost, amit a Király utcától a Corvin negyedig helyeztek ki. Van, ahol hosszabb szakaszra, sok helyen az első kereszteződés oldja. Az autósok dühöngenek, a taxisok pedig egyenesen Karácsony-körútnak csúfolják ezt a szakaszt és messze elkerülik. A Ripost kérdésére, hogy vajon miért volt szükség forgalmas főútvonalon 30-as sebességkorlátozásra, a főváros nem válaszolt, a közútkezelőhöz küldött. Ott azt mondták, a Nagykörúton egyes peronszigetek rekonstrukciója, szélesítése miatt van szükség a sebességkorlátozásra. Hozzátették, hogy ahol a szélső sávból kerékpársáv lett, ott ezeket a korlátozásokat hamarosan megszüntetik. De egy hét alatt nem szüntették meg, és munkálatokat sem lehet látni – csak a dugó állandósult.

A Baross utcában is lassították a forgalmat

A Józsefvárosban is sebességkorlátozást vezettek be az új biciklisáv miatt, ráadásul rengeteg parkolóhely tűnt el itt is.

„A Nagykörút – Szabó Ervin tér között önálló kerékpársávok kialakítására nem állt rendelkezésre kellő szélesség, így ott csak kerékpáros nyom létesült sebességkorlátozás elrendelésével” – mondta el a Budapest Közút szóvivője.

Zűrzavar az Üllői úton

Mint a Ripost is megírta, hatalmas káoszt okozott, hogy az Üllői úton eltűntek a kerékpársáv-felfestések az útburkolatról, és a hivatalos közlés szerint „a metrópótló buszok is használhatják a biciklisávot”. Csakhogy ilyen nincs a KRESZ-ben, a közlekedési szakértő is meglepődött rajta, ugyanis a közlekedési szabályok szerint jármű semmilyen esetben sem haladhat a biciklisávban. Ezzel életveszélyes káosz alakult ki.

Az Üllői úton lezárták a kerékpárosok számára a járda melletti sávot, és ezt egy ideig betontömbökkel kerítették el. Miután ez gyors egymásutánban négy baleset okozott, a Karácsony-tankcsapdákat felszedték, de a dugó és az életveszélyes helyzet a metrópótló buszokkal csak fokozódott.

Karácsony egyedül elfogadta saját forgalomlassító javaslatát

Karácsony Gergely áprilisi előterjesztése szerint a fővárosban maximum 50 km/órával autózhatunk ott is, ahol eddig 70 volt a megengedett, a mellékúthálózatokon pedig a 30 km/óra sebességhatárt vezetik be. A saját tervezetét egymaga el is fogadta… Így megkezdődhet az előkészítés.

Minden intézkedése egyre nagyobb dugóhoz vezet

A főpolgármester minden intézkedése közlekedési dugóhoz vezet. Szándékosan csinálja? A választási kampányban még népszavazáshoz kötötte volna a dugódíjat, de megválasztása után 2 nappal, még a hivatalba lépése előtt annak szükségességéről beszélt. Mint ismert, a Demszky-féle városvezetés vállalta a dugódíj bevezetését, és mintha Karácsonynak most sürgőssé vált volna...

A fővárosiakat a kutya se kérdezte

Eltűnnek a parkolóhelyek, pedig rengeteg a lakóház és az üzlet a fővárosi Baross utcában, ahol szintén biciklisáv épült. Illés Tibor: „Én itt lakom, de bennünket erről nem kérdezett meg senki! Azt mondták, ha tetszik, ha nem, itt kerékpársáv lesz, pedig nagyon nem kellene. Meg kell nézni, mi van itt reggel fél 9-kor! Hatalmas a forgalom, rengeteg lesz a baleset, a dugó miatt pedig még nagyobb a zaj és a szmog.” Kissné Anna: „Ez egy nagyon forgalmas útszakasz, nem ide kellett volna biciklisávot csinálni. Balesetveszélyes is, én biztosan nem fogok itt biciklizni! Arról nem beszélve, hogy a Kőbányai útnál állt a sor, olyan dugó volt. Nem tudom, mi lesz itt, és miért kellett ez ide?” Zora Richárd: „Én nem értek ezzel egyet, balesetveszélyes. Ráadásul az út nincs felújítva, először azt kellett volna megcsinálni. De ezt a városban több helyen tapasztalom sajnos, az Üllői út, a Nagykörút is iszonyat, még hétvégén is. Dugók nyáron? Ez viccnek is rossz! Mi lesz itt ősszel?”

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek