INSIDER

Ma 3 éve történt a veronai buszkatasztrófa

Ma, a tragédia 3. évfordulóján csendes megemlékezést tartanak. Még mindig nem tudjuk, hogy pontosan ki a felelős, pedig 3 éve történt a veronai buszkatasztrófa, amikor 17-en haltak meg a Szinyei Merse Pál gimnázium sítúráról hazatérő buszának balesetében az olaszországi Verona közelében az autópályán.
  • Szerző: Ripost

Már három éve húzódik a magyar nyomozás, Olaszországban pedig zajlik a végtelen hosszúságú büntetőper, így nem is csoda, hogy a gyászoló hozzátartozók tüntettek karácsonykor, és a múlt héten is: kereszteket és gyertyákat állítottak a buszsofőr háza, majd a buszcég telephelye előtt.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Sajnos nincs rá remény, hogy hamar megnyugvást találjanak: az olasz büntetőper következő fordulója csak január 24-én lesz, nálunk a nyomozás sehol sem tart, konkrét gyanúsított nincs, és a magyar per csak akkor indulhat, ha az olasz eljárás jogerősen véget ér…

2017. január 20. éjfél körül történt a tragédia

A budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium francia sítúráról hazafelé tartó busza, diákokkal, tanárokkal és családtagokkal, összesen 56 emberrel a fedélzetén letért az útról, és fékezés nélkül a szalagkorlátnak hajtott, majd egy autópályahíd pillérjének csapódott. A busz felborult, kigyulladt és pillanatok alatt lángba borult. 17 ember meghalt, 26 megsérült.


2017. január 23.
Gyásznap

Képünk csak illusztráció.
Fotó: Pixabay

A baleset másnapján megemlékezéseket tartottak az iskolánál, majd január 23-át a magyar kormány nemzeti gyásznappá nyilvánította.

Ripost/Markovics Gábor

A Nemzeti Nyomozó Iroda nyomozást rendelt el ismeretlen tettes ellen halálos tömegszerencsétlenséget okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanújával. Eközben az olasz hatóságok is nyomozásba kezdtek, a veronai államügyészség gondatlanságból elkövetett, több ember halálával járó közúti baleset okozása miatt indított nyomozást.


2017. március 17.
Szigorít a kormány

A magyar kormány rendeletet adott ki, hogy biztonságosabbak legyenek az autóbuszos kirándulások. Szigorították a szervezés feltételeit és több új biztonsági intézkedést vezettek be.


2017 nyár-ősz
Ki a felelős?

Egy szakértői jelentés szerint plusz üléseket tettek be, az 53 fő szállítására levizsgáztatott buszt engedély nélkül átalakították 58 fő szállítására. Szintén engedély nélkül építettek be a buszba még egy 370 literes üzemanyagtartályt, ami felgyorsíthatta a busz lángba borulását. Egyes vélemények szerint jóval több lett volna a túlélő, ha nincs több ülés, illetve ha nincs illegális póttartály a buszban. Ráadásul kiderült: az alvászavarok miatt kezelt sofőr nem vezethetett volna. Az olasz szakértői jelentést a veronai ügyészség büntetőjogilag nem vette figyelembe


2018. május 22.
Lezárul az olasz nyomozás

Csaknem másfél évvel a tragédia után az olasz hatóságok befejezték a nyomozást, és 6 ember ellen vádiratot nyújtottak be: a magyar buszsofőr ellen, valamint 5 olasz mérnök és műszaki szakember ellen az olasz sztráda biztonsági hiányosságai miatt.


2018. október 31.
Indul az olasz büntetőper

Veronában 6 vádlott ellen megkezdődött a büntetőper. A vádlottak akár 18 év börtönt is kaphatnak.


2018. december 14.
Kihallgatnak egy magyar orvost

Csaknem 2 évvel a tragédia után megtörténik az első magyaroroszági gyanúsítotti kihallgatás – de nem a buszcég vezetőit vagy a sofőrt, hanem azt az orvost hallgatják ki, aki nem korlátozta V. János jogosítványát, pedig tudomása volt alvászavaráról.


2019. szeptember
Vita arról, ki vezetett

A gyászoló szülők felháborodtak, mert a magyar buszsofőr, V. János nem jelenik meg a bírósági tárgyalásokon, de jogi képviselőjével azt is vitatni kezdte, hogy egyáltalán ő vezetett-e, vagy a balesetben elhunyt kollégája.


2019. október 16.
Elhunyt a hős testnevelőtanár

66 éves korában meghalt Vígh György, az a testnevelő tanár, aki a veronai buszbalesetkor több gyereket is kimentett az égő járműből. A két saját gyermeke viszont a lángok között lelte a halálát. A tanárember és felesége 3 hónapot töltött kórházban a baleset után. Abban az évben érte el a nyugdíj korhatárt, az iskolába már nem tért vissza tanítani.

 


2019. december 9.
Itthon is kihallgatták a sofőrt

A Nemzeti Nyomozó Iroda V. Jánost, a busz egyik sofőrjét gyanúsítottként hallgatta ki az alvási apnoé miatt, mondván, nem lett volna szabad hosszabb utakat elvállalnia. A gyanúsítást végül a Kecskeméti Járási Ügyészség megszüntette.

 


2019. december 27.
Tüntetés a sofőr házánál

A gyászoló szülők kereszteket és mécseseket állítottak V. János békéscsabai házánál. A szülők szerint felháborító, hogy a sofőr tagadja a felelősségét, szabadlábon védekezhet, éli világát, sőt, még autót vezetni is látták.

 


2020 január 9.
Végre fizetne a biztosító

A megtudta, hogy 3 év után végre most fizetne a biztosító a veronai buszbaleset károsultjainak. Az átutalást januárra tervezték, de váratlanul megvétózta az egészet az ügy egyik érintettje. Úgy tudjuk, visszautasította a neki adott ajánlatot, így újabb egyeztetésekre van szükség.

 


2020. január 14.
Tüntetés a buszos cégnél

A gyászoló szülők kereszteket állítottak a buszcég bejelentett telephely előtt Kecskeméten, újra felvetve a Pizolit Kft. felelősségét a sofőr munkába engedése és a busz átalakítása miatt.

És ezeket olvastad már?