Menczer Tamás: Az emberek azt várják a vezetőiktől, hogy védjék meg őket!

POLITIK
Létrehozva: 2020.06.10.

Karácsony politikai alapon dönt az útfelújításokról

Már jóváhagyott útfelújításokat sem engedélyez Karácsony Gergely a fideszes és független vezetésű kerületekben. Egy személyben, politikai alapon, és nem a fővárosi érdekeket nézve döntött arról, mely utak nem újulhatnak meg Budapesten.

Karácsony Gergely egy rendelettel meghiúsította több fontos út és útszakasz felújítását, csak azért, mert azok nem ellenzéki vezetésű kerületeket érintenek. Elmarad a Soroksári út felújítása, ahol pedig a város környékéről érkeznek sokan, nem épül meg a Pesti út kamionforgalmát csökkentő elkerülő út, Csepel egy forintot se kap útfelújításra.

(Forrás: Ripost)

Mindez ráadásul nem csak az idei évet érinti, hanem a ciklus végéig így marad: bár a rendelet három évről szól, tervezésre, előkészítésre sem ad egy fillért sem. Az érintett kerületek polgármesterei szerint a főpolgármester egyértelműen politikai szempontok szerint döntött, a szakmai szempontokat és a lakosság érdekét nem vette figyelembe.

Ez a térkép mutatja, hogy jórészt csak az ellenzéki kerületek útjai újulhatnak meg. (Forrás: Ripost)

„A Bajnai Gordon villájához vezető út viszont bekerült az útfelújítási programba. Valószínűleg ő tudott egyeztetni a főpolgármesterrel, ellentétben velünk” – jegyezte meg Kovács Péter, a XVI. kerület polgármestere.

Csepel

Aligha nevezhető Csepel a leggazdagabb kerületnek, de egy fillért sem kap közlekedésfejlesztésre, pedig elfogadott terveik voltak.

  • Elmarad az egyik legforgalmasabb, a Táncsics Mihály utca felújítása.
  • Kimarad a rehabilitációs programból a Szállítók útja, a Védgát utca és a Szent László utca, pedig megvannak a kiviteli tervek és engedélyek.
  • Leállítják a két másik kerülettel közösen elnyert 2,4 milliárd forintos bicikliút-fejlesztést. Csepelen 840 millió forint értékű kerékpáros-hálózat épült volna.
  • Elmarad a HÉV végállomáshoz tervezett P+R parkoló megépítése.
  • XVI. kerület

  • Elmarad az Ostoros utca felújítása, ami a kerület egyik legforgalmasabb utcája, az M0-s körgyűrűvel párhuzamosan fut.
  • Több utca felújítását már tavaly nyár végén el kellett volna kezdeni a tervek szerint, amik nagyon rossz állapotban vannak.
  • Fotó: Ripost

    Rákosmente

  • A Pesti úton átmenő kamionos forgalom enyhítésére 150 millió forintért készültek el a tervek: összekötnék a Keresztúri utat és a Cinkotai utat. A tervek a fiókba kerültek.
  • Soroksár

  • Elmarad a Soroksári út felújítása, ahol az agglomerációból özönlenek be az autók, az út minősége lassan veszélyessé válik. A polgármester hiába kért egyeztetést Karácsony Gergelytől.
  • Kerti Géza naponta vezet, szerinte a csepeli utak felújítása most már halaszthatatlan.

    Kerti Géza
    Fotó: Ripost

    „Töredezettek, kátyúsak, megáll bennük a víz, tönkreteszi az autónkat. Örültünk, hogy végre felújítják, érthetetlen, miért veszik el a kerülettől az erre félretett pénzt!”

    Lantos Péterné szerint a főváros szégyene, hogy így néznek ki ezek az utcák.

    Lantos Péterné
    Fotó: Ripost

    Múltkor esett az eső és jóformán csak csónakkal lehetett volna közlekedni, kocsival járhatatlan. Itt Csepelen ezt mindenképpen fel kellene újítani!”

    Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
    Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
    Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
    -

    További cikkek