POLITIK

Szerző Ripost

Létrehozva: 2023.11.05.

Közlekedési káosz, most a Józsefvárosban

Karácsony ismét zűrzavart okozott.

Teljes káoszba fulladt Karácsony Gergelyék „forgalomcsillapítása”,  a lakók életveszélyben érzik magukat, az egyirányúsított utcák pedig újabb dugókat okoznak.

Forgalmi káoszba fulladt a Józsefvárosi Magdolna negyedbe tervezett forgalomcsillapítás – hívta fel rá a figyelmet a Metropol. A portál felidézte, hogy október 25-én adta át Józsefváros vezetése a régóta tervezett Magdolna negyed forgalomcsillapítását, ami komoly vitákat robbantott ki.

Karácsony Gergely próbálja elhitetni a budapestiekkel, hogy kisebb a dugó, mint négy éve, ám az emberek tapasztalatai azt mutatják,

lassan már képtelenség közlekedni a fővárosban.

A lámpák sok helyen rosszul vannak összehangolva, a kerékpárosok és az autósok „összeeresztése” nemhogy nem tette biztonságosabbá a kerékpározást, hanem minden közlekedőre nézve veszélyes, és újabb dugókhoz vezet.

A józsefvárosiak pedig most az értelmetlen egyirányúsítás miatt panaszkodnak, szerintük ez is csak

a dugót és a légszennyezettséget növeli.

A portál kifejti, a tervezett forgalomcsillapítás az utcák egyirányúsításával, a járdán parkolás megszüntetésével, sebességkorlátozások bevezetésével és három kereszteződés átalakításával nem váltotta ki a helyi lakosok elégedettségét. A baloldali városvezetés három kereszteződést voltaképpen megszüntetett, a csomópontokban forgalomterelő eszközöket helyeztek ki, amelyek elvágták a keresztirányú forgalmat.

Így két-két utca került összeköttetésbe, természetesen egyirányúsított forgalommal, nehogy a Karácsony-féle városvezetés biciklisávjai miatt kialakuló nagykörúti dugókat az autósok könnyen ki tudják kerülni.

A GPS sem menekít ki az autócsapdából

Sikerült forgalmi káoszt teremteni a Magdolna negyedben. A lezárások és a rengeteg átvariálás egyfajta

autócsapdává tette a részt, ahonnan még GPS-szel sem egyszerű kijutni.

Ráadásul az autósok a kereszteződések értelmetlen megszüntetésénél arra kényszerültek, hogy a forgalomtól elzárt területen keresztül, szabálytalanul próbálják elhagyni a káoszkörzetet. Majd ezeket a menekülőutakat virágosládákkal zárta el a városvezetés. Így most

az autósok fel-alá köröznek, hogy kiutat találjanak,

ami így nem szolgálja a forgalomcsökkentést.

A parkolóknak az útra való letolásával, illetve a jól ismert pollerek lerakásával is több helyen szűkítették az utakat.

A karók miatt több helyen alig férnek el az autók, kanyarodásnál is

ugyanolyan problémát jelentenek, mint az Üllői úton lévő „gerikarók”.

Ráadásul a busz se nagyon fér már el a Karácsony Sándor utcában.

A szokásosnál is nagyobb dugók és az autósok felháborodása ellenére a főváros vezetése nemhogy megszüntetné a kerékpársávokat leválasztó oszlopsorokat, hanem újabbak telepítését tervezi. Karácsony Gergely főpolgármester egyik helyettese egy lapinterjúban úgy fogalmazott: azért lesznek újabb védett biciklisávok, mert a budapestiek igénylik. Közben már a légszennyezettségi adatok is kimutatták a szokásosnál nagyobb dugók hatását: egyes mérgező anyagok mennyisége a többszörösére emelkedett az iskolakezdés óta.

„Jó a belvárosban élőknek, jó a kerékpárral közlekedőknek, és egyébként a hármas metró fejlesztésével jó mindenkinek” – ezekkel a szavakkal mutatta be Karácsony Gergely kabinetfőnöke a város több pontján kihelyezett kerékpársávoszlopokat.

A zöld karók júliusban kerültek ki, egyebek mellett az Üllői úton, ahol mindkét irányban egy-egy sávot elvettek az autósoktól. Az útvonalon már a nyáron állandósultak a dugók, amit a szeptemberi forgalomnövekedés csak tetőzött. Az autósok mellett korábban az Országos Mentőszolgálat is kifogásokat fogalmazott meg. Arra hívták fel a figyelmet, hogy a rögzített oszlopok miatt a betegekhez és a bajban lévőkhöz érkező mentőautók nem tudnak elég gyorsan haladni, megállni pedig szinte lehetetlen a környéken.

Nemhogy nem szerelik le az Üllői út zöld kerékpárosvédő oszlopait, de még más utakon is kiraknak belőlük

– a Népszava ezzel a címmel közölte a Balogh Samuval készült interjúját kedden. Karácsony Gergely kabinetfőnökének a lap azt a kérdést tette fel, hogy amikor a csaknem üres kerékpársávok mellett a buszok a dugóban állnak, hogy valósul meg a közösségi közlekedés előnyben részesítése, amelyet a városvezetés ígért.

Balogh Samutól a Népszava azt is megkérdezte, hogy a budapestiek felháborodását látva leszerelik-e a kerékpársávokat szegélyező oszlopokat. Minderre Karácsony Gergely közvetlen munkatársa azt mondta: semmiképpen. Sőt, az interjúból kiderül, hogy a baloldali városvezetés újabb pollerek kihelyezését tervezi, mert – ahogy Balogh Samu fogalmazott – a budapestiek igénylik ezeket.

A „butaság szimbóluma”, „ezeket a zöld bójákat, aki ide kirakta, annak annyi esze volt, mint amennyire látszik”

– ezekkel a szavakkal illették az autósok Karácsony Gergely új intézkedését.

 „Nem lehet így közlekedni, másfél óra egy alapvetően huszonhét perces út” – mondta egy másik dühös autós.

A Híradónak nyilatkozó autósok többsége viszont ilyen és ehhez hasonló választ adott arra a kérdésre, mi a véleményük a baloldali városvezetés új, százmilliós közlekedési intézkedéséről.

A Világgazdaság ugyanis néhány napja megírta: a Váci úton kialakított kétszer két kilométeres szakaszra 26 millió forintot, az Üllői úti változtatásokra pedig összesen 70 millió forintot költött a főváros.

Elszálltak a légszennyezettségi adatok Budapesten a hatalmas dugók miatt

– mindeközben erről írt szerdán a Metropol.

A portál arra hívta fel a figyelmet, hogy a torlódások tönkretették a főváros levegőjét, és a tavalyihoz képest durván megugrottak a légszennyezettségi adatok idén szeptember 1-jén, az iskolakezdés napján.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat adatai alapján a súlyos, a mérgező, rákkeltő hatású benzolrészecskék aránya megháromszorozódott az extra szennyezés miatt. A szén-monoxid-szint mértéke majdnem a duplájára nőtt csúcsidőben, és a szmog, valamint a savas eső, a szervezet esetében pedig az asztma és a krónikus hörghurut kialakulásáért felelős nitrogén-oxidok mennyisége is az egekbe szökött.

A Metropol hozzátette: nem nehéz megérteni, hogyha egy autó nem fél óra alatt éri el a célját, hanem a dugók miatt dupla ideig pöfög, akkor jóval magasabb lesz a károsanyag-kibocsátás is. Ezzel – ahogy fogalmaznak – szó szerint füstbe ment a világmegváltó terv, és Karácsony a dugókkal tönkretette Budapest levegőjét.

Karácsony Gergely szerint „csak a hazug sajtó mantrázza”, hogy Budapesten durva dugók vannak. A főpolgármester pár napja kitett posztjában állítja: sokkal kevesebb a torlódás a fővárosban, mint Tarlós István vezetése idején, de egyébként is az, hogy dugó van egy „világvárosban”, természetes jelenség. A kommentelők tömege hívta fel Karácsony Gergely saját oldalán a figyelmet arra, hogy a főpolgármester feltehetően egy párhuzamos valóságban él, vagy legalábbis ott volt, mikor ez a poszt megszületett... 

Budapest, utca, roller, dugó, mentő, illusztráció
A Rákóczi út egy átlagos hétköznapon Fotó: BS

Már nyáron bedugult a város 

Karácsony Gergely dugókra vonatkozó állítása azért is furcsa, mert míg a korábbi évek tapasztalata az volt, hogy nyaranta szinte kiürültek az utak a fővárosban, ez idén korántsem volt így. Már a szünet alatt torlódással szembesült a körutakon és a belvárosban az, aki autóba ült. Nem nehéz kikövetkeztetni, hogy a Lánchíd lezárása az autósforgalom elől, a Pesti alsó rakpart teljes lezárása, több belvárosi utca egyirányúvá tétele, valamint az újabb, karókkal elhatárolt kerékpársávok kialakítása az Üllői úton nem segítettek a helyzeten. Ez utóbbin közlekednek ráadásul a reptéri buszok is, amelyek nem kevés késéssel érnek csak célba sokszor, hiszen az egyébként alig használt bicikliút kedvéért egy teljes sávot elvettek a forgalomtól. 

Budapest, utca, roller, dugó, mentő, illusztráció
Tipikus helyzet: egyetlen kerékpáros a bicikliúton, temérdek autó a dugókban

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek