RETRO RÁDIÓ

Karácsonyék beszóltak a mentősöknek is

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2023. 08. 08. 20:02

Győrfi Pál másképp látja...

A biciklisávokra panaszkodtak a mentők, hogy azok nagyban megnehezítik a mentőautók közlekedését. Erre válaszul Balogh Samu, a Fővárosi Önkormányzat közlekedéspolitikáért felelős kabinetfőnöke kiállt a biciklisávok mellett, és kiosztotta a mentősöket. Az Országos Mentőszolgálat szóvivője, Győrfi Pál ugyanakkor azt mondta, nem telik el nap, hogy a munkatársai ne panaszkodnának a póznák miatt.

Nehezítik a mentők munkáját az Üllői úti biciklisávokat elválasztó oszlopok.

Az Országos Mentőszolgálat szerint a buszsávokból kialakított kerékpárutak ahhoz ugyanis keskenyek, hogy a mentőautó biztonságosan haladjon rajtuk, ráadásul az oszlopok a parkolást is megnehezítik.

Erre Karácsony Gergely embere visszaszólt a mentőknek. Balogh Samu azt írta, a bemutatott helyen korábban parkolósáv volt, de az nem zavarta a mentőket. Az elmúlt években egyébként itt a metrópótlók közlekedtek, parkolni itt eddig is tilos volt.

Július óta oszlopok határolják az Üllői úti kerékpársávot. A zöld műanyag terelők kilométereken keresztül, egymáshoz nagyon közel sorakoznak.

Karácsony Gergelyék intézkedése tovább szűkítette a budapesti autós közlekedést, ahogy a mentők munkáját is megnehezítette. Ugyanis az oszlopok miatt a betegekhez és bajban lévőkhöz érkező életmentők nehezen vagy egyáltalán nem tudnak parkolni, de még gyorsan haladni sem.

Az M1 tudósítója azt mondta, hogy a kerékpársávban gyakorlatilag nincsen forgalom, 15 perc alatt alig néhány biciklist látott, miközben több száz autós húzott el mellette. Sokan indokolatlannak és feleslegesnek tartják a több méter széles kerékpársávot, és csak biciklisztrádának hívják, ugyanis a kerékpárosoknak túl széles, viszont egy mentőautó már nem fér el benne az oszlopok miatt.

Ezen bosszankodnak a budapesti mentők címmel írt bejegyzést az Országos Mentőszolgálat közösségi oldalán Karácsony Gergely oszlopairól. Mint fogalmaznak, az újonnan kialakított biciklisávok nagyon megnehezítik a mentőautók közlekedését, az oszlopok pedig a parkolásukat.

Arra is felhívták a figyelmet, hogy a kerékpárutakon a mentőautók nem tudnak biztonságosan közlekedni, amihez egy képet is feltöltöttek.

A balliberális Fővárosi Önkormányzat válasza nem váratott sokat magára, ezúttal Balogh Samu próbálta megvédeni Karácsony Gergelyt. A közlekedéspolitikáért felelős kabinetfőnök azt írta: „A képen látható helyen korábban parkolósáv volt, amit állandóan parkoló autók foglaltak el, de úgy látszik az OMSZ-t ez nem zavarta.”

Majd Balogh Samu burkoltan politikai elfogultsággal vádolta az Országos Mentőszolgálatot, hozzátéve: megkérte kollégáit, hogy egyeztessenek a mentőkkel, hogy az esetleges problémákra megoldást találjanak.

A főváros nem egyeztetett az Országos Mentőszolgálattal az oszlopok kihelyezése előtt, de az OMSZ most is nyitott a tárgyalásra – erről beszélt a szervezet szóvivője a Híradónak.

Győrfi Pál azt mondta, nem telik el nap, hogy a munkatársai ne panaszkodnának a póznák miatt.

„Amikor a mentők érdekéről vagy szempontjáról beszélünk, akkor gyakorlatilag a betegeink érdekéről és szempontjáról beszélünk. Hiszen nyilván nem minden mentőfeladat életveszély, viszont vannak olyan esetek, amikor minden perc, minden másodperc számíthat. Ezért minden olyan tényező, ami a mentők szempontjából nehézséget, akadályt jelent, az említésre érdemes” – mondta Győrfi Pál.

Az Üllői út érintett szakaszán korábban nem parkolósáv, hanem buszsáv volt, ahol nem autók parkoltak állandóan – ahogy Balogh Samu írta –, hanem pótlóbuszok jártak, illetve a mentők is gyorsan tudtak haladni.

Viszont amióta az oszlopok megjelentek, ez a lehetőség megszűnt, és ez nemcsak a mentőket, hanem például a tűzoltókat és a rendőröket is érinti.

A főváros jelenlegi vezetésének egyik első intézkedése volt, hogy kerékpársávokat festettek fel Budapest főbb útvonalaira. Karácsony Gergely először a Nagykörúton minősítette át a külső sávokat biciklisávvá, amitől a belváros közlekedése szinte azonnal összeomlott. A helyzet azóta sem rendeződött, gyakorlatilag állandósultak a közlekedési dugók Budapest belvárosában.

A vízdíjak emelésével Karácsony Gergely saját kampányfinanszírozási botrányáról akarja elterelni a figyelmet – így látja a XXI. Század Intézet vezető elemzője. Nagy Ervin szerint a főpolgármesternek és a baloldalnak tisztáznia kellene végre, hogy kitől vagy kiktől kapták a guruló dollárokat, és mit ígértek a pénzért cserébe.

A főpolgármester Gyurcsány Ferenc embereivel közösen csődbe vitte Budapestet, most pedig megszorításokra készül – erről a Nézőpont Intézet elemzője beszélt az M1-en. Pálfalvi Milán szerint Karácsony Gergelynek sarcolás helyett a tanácsadóitól kellene megszabadulnia, akikre évente több mint 400 millió forintot költ.

Karácsony Gergely három hete a közösségi oldalán jelentette be, hogy a főváros csődközeli helyzete miatt megszorításokra van szükség. Ezért szeptembertől közel 30 százalékkal drágul a BKV-jegyek ára. Nem sokkal később a vízdíjemelés mellett kezdett el érvelni.

Hazaárulást súroló felelőtlenségnek nevezte, ha nem drágul a vízdíj Budapesten.

A főpolgármester-helyettes is beszállt a kampányba. Tüttő Kata hetek óta arról beszél, hogy jelentősen, akár háromszorosára kell emelni a vízdíjat, mert szerinte tarthatatlanul alacsony a szolgáltatás ára Budapesten, és nincs miből felújítani a közműhálózatot sem.

Először még csak a vállalkozásokra vetette volna ki a magasabb tarifát, de később már a lakossági megszorítás is szóba került.

Az MSZP-s politikus szerint a fővárosi vízművek vesztesége mostanra odáig jutott, hogy nemrég a Klikk TV-ben mondta azt: ha nem lesz vízdíjemelés, akkor a kieső forrásokat a közlekedés, a közvilágítás és a kaszálás forrásaiból kell majd pótolnia a fővárosnak.

De hogy ráerősítsen korábbi nyilatkozataira, pénteken újabb kampányt indított a szocialista főpolgármester-helyettes. A közösségi oldalán azt írta: mindennap fel fogja hívni a figyelmet arra, hogy aránytalanul olcsó a vízdíj a fővárosban, ezért mindenképp emelni kell az árát.

A vízdíjemeléssel Karácsony Gergely saját kampányfinanszírozási botrányáról akarja elterelni a figyelmet

– így látja a XXI. Század Intézet vezető elemzője. Nagy Ervin úgy véli: a főpolgármesternek és a baloldalnak tisztáznia kellene, honnan kapták a guruló dollárokat és cserébe mit ígértek.

A főpolgármester azzal érvel, hogy mozgalma mikroadományokból gyűjtött össze több mint félmilliárd forintot. A Magyar Nemzet azt írja: másokat is megihletett Karácsony adománygyűjtő módszere. A portál közölte: az Egységes Diákfront bulit szervez, ahol adománydobozt helyeznek el, megjegyezve: bármilyen valuta begurításáért hálásak lennének.

A fővárost sikerült a baloldali vezetésnek négy év alatt csődbe juttatnia, miközben ők maguk nem csinálnak semmit, de rendszeresen a kormányt hibáztatják – írja az Origo. Karácsony Gergely és helyettese, Tüttő Kata az elmúlt hetekben több áremelést is bejelentett, és úgy tűnik újabbra is számítania kell a budapestieknek. Ha eddig nem lett volna elég az, hogy logikátlanul biciklisávokat alakítanak ki, és rengeteg pénzt emészt fel a sok különböző tanácsadó kifizetése, nemcsak a BKV jegyek árait emelik meg drasztikusan, hanem a víz árát is a duplájára növelhetik.

Miközben a főváros baloldali vezetése arról panaszkodik, hogy nincs elég pénzük Budapest üzemeltetésére, a főpolgármester tanácsadóinak száma nem csökkent, és látható módon valósággal lapátolják ki a pénzt Budapest kasszájából, nem beszélve a főpolgármester pénzmosási botrányáról. Közben újabb megszorításokat vezetnek be, drasztikusan emelik a BKV-jegyek árát, és duplájára emelik a vízdíjat is. Ha ez nem lenne elég, a minap Karácsony helyettese szólta el magát: a csődhelyzet miatt máshol is megszorít a főváros.

Karácsony Gergely, Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció (DK) elnöke (MTI/Balogh Zoltán)

Mint azt a hirado.hu is megírta: Karácsony Gergely elődjétől, Tarlós Istvántól 214 milliárd forintot örökölt, a beszedett iparűzési adó pedig évről évre növekedett, megdöntve az eddigi rekordokat is. Idén várhatóan meghaladja a 271 milliárdot, vagyis nagyjából ötszáz milliárd forint pluszpénzzel gazdálkodott Karácsony Gergely. Mégis csődbe vitte Budapestet, így most a jelek szerint a lakossággal fizettetné meg saját és baloldali testületének kudarcát.

A BKV vonaljegy 450 forint, a buszokon megvásárolható jegy 600 forint, a tízdarabos gyűjtőjegy pedig 4000 forint lesz. Az emelésről a sofőrös szolgálati autóval járó Karácsony Gergely egyszemélyben döntött, amit a BKK igazgatótanácsa is és a felügyelő-bizottsága is elfogadott.

Már el is indította a sarcdominót: drasztikusan, 28 százalékkal, vagyis nagyjából harmadával emelik a BKV-jegyek árát és legalább háromszorosára kívánják emelni a vízdíjat.

Megírtuk: Tüttő Kata a főváros vízdíjemelési terveit magyarázta, amikor egyszer csak azt mondta a Klikk TV Mélyvíz című műsorában, hogy akkora a fővárosi vízművek vesztesége, hogy a közlekedésből, a közvilágításból, a kaszálásból kellene elvenni. Tehát a BKK jegyárainak és a fővárosi vízdíjak emelése után újabb emelést jelentett be a főváros baloldali vezetése. Ezek szerint további megszorítások várhatóak a közlekedésben is és a közvilágítás terén is.

A Klikk TV Mélyvíz című műsorában Tüttő Kata azt mondta: „de ugye ma az a helyzet, hogy a kormány egy pillanatban rögzítette azt az árat is… Tehát csak az a költség, amibe az ivóvíz kitermelése, a csak külön való eljuttatása, ugye iszonyatosan energiaigényes. A vízkitermelés, a víz eljuttatása a Szentendrei-szigetről, ugye el kell vigyük Csepelig. Tehát azért ez nem egy egyszerű feladat és nem is olcsó, az ár viszont nem változott”.

Karácsony Gergely helyettese, Tüttő Kata így folytatta mondandóját a Klikk TV Mélyvíz című műsorában: „és hát kétágú marad itt a veszteség. Egyrészről van egy pénzbeli olyan veszteség, hogy az áramszámlát se fedezi néha az a díj, amit beszedünk, mondjuk a benzinkutaktól az ivóvízért. Ezért oda kell tenni a közös adóforintokból, ugye el kellene venni a közlekedésből, a közvilágításból, a kaszálásból”.

 

Mint arról korábban beszámoltunk, miután Gyurcsány Ferenc a kormánnyal szembeni ellenséges fellépést követelt, április közepén a főpolgármester a „tettek mezejére lépett”, és bejelentette, hogy bizonyos adókat nem fizetnek be az államkasszába, továbbá közigazgatási pert is indítanak a szolidaritási hozzájárulás miatt. Azóta ezt a pert elvesztették. Mondván: nincs pénz. Időközben kiderült, Budapestet valóban csődközeli helyzetbe kormányozta a vezetése, tehát valós veszély a totális fizetésképtelenség.

Volt már ilyen, korábban is. Akkor is a baloldal vezette Budapestet, még Demszky Gábor idejében. Tarlós István 2010-ben súlyos pénzügyi helyzetben vette át a főváros irányítását. Demszky Gábortól mintegy 180 milliárd forintos adósságot örökölt, ráadásul Demszkyék több fővárosi céget külföldi befektetői kézre adtak. Ennek egyik eleme volt a víz- és csatornázási művek 1997-es privatizálása, amelyeknek külföldi tulajdonosai 11 év alatt 50 milliárd forintnál is nagyobb összeget vittek ki az országból, sikerdíj és osztalék címén. Tarlós a további veszteségek megállítása érdekében végül 2012-ben visszavásárolta a Fővárosi Vízműveket, a korábbi magánosítás miatt pedig hűtlen kezelés gyanújával nyomozás indult.

Miközben a főváros baloldali vezetése arról panaszkodik, hogy nincs elég pénzük a főváros üzemeltetésére és csődbe fog menni Budapest, a főpolgármester tanácsadóinak száma nem csökkent, és látható módon szinte lapátolják ki a pénzt Budapest kasszájából.

Az egyik legemlékezetesebb eset az volt, amikor Karácsony Gergely helyettese, a városüzemeltetésért, vagyis a főváros vagyonáért felelős Tüttő Kata azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy luxusüdülés keretében a világ leggazdagabb emberei körében Zakynthos szigetén kilovagol a tengerből. A háttérből azonban Gyurcsány Ferenc irányít, és Karácsony Gergelynek mindenben meg kell felelnie főnöke utasításainak, különben esélyt sem kap, hogy elindulhasson a főpolgármesteri székért 2024-ben – olvasható az Origón.


 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.