
„Esélyük sem volt” - újabb részletek derültek ki a Süllős család tragédiájáról
A kenyai repülőgép-balesetben több magyar is életét vesztette. Köztük volt Süllős Gyula, a Vasas ökölvívó-szakosztályának vezetője, aki két gyermekével és családtagjaival együtt utazott a végzetes járaton. A Ripostnak egy légitársaságoknál dolgozó szakember nyilatkozott, aki több lehetséges okot is megemlített a tragédiával kapcsolatban.
A kenyai repülőgép-balesetben több magyar is életét vesztette, köztük Süllős Gyula, a Vasas ökölvívó-szakosztályának vezetője, aki két gyermekével és családtagjaival együtt utazott a végzetes járaton. Több szakember is megszólalt már arról, mi vezethetett a tragédiához, ám most a Ripostnak nyilatkozó, légitársaságnál dolgozó szakember is elmondta a véleményét. Mint fogalmazott, egy évet töltött Afrikában, és tapasztalata szerint nem ritka, hogy olyan műszaki állapotú gépek is felszállnak, amelyek sok esetben aggasztóak.

Munkám közvetve a repüléshez is kapcsolódik, ezért különösen érzékenyen érint ez a tragédia. A lezuhant repülőgépet egyébként egy megbízható, bevált típusnak ismerem. Egyéves afrikai tartózkodásom alatt azonban megtapasztaltam, hogy a helyi technikai és műszaki állapotok sok esetben aggasztóak. A mostani esetben ugyanakkor felelőtlenség lenne bármiféle feltételezést tényként kezelni – a vizsgálatok feladata lesz, hogy feltárják a baleset valódi okait
- mondta a nevét elhallgatni kérő szakember, akinek a kollegája éppen Kenyában tartózkodott a baleset idején.
Kollégám elmondta, hogy nem is érti, hogyan engedhették felszállni a gépet abban az időben. A térségben ugyanis lokális, de rendkívül heves viharok alakultak ki: villámlás, erős széllökések és heves esőzés kísérte a rossz időt. Ahogy ő fogalmazott, „ahogyan élőben kinézett az időjárás, esélyük sem volt egy ilyen kisgéppel”.
Süllős és családja sokáig várakoztak, mire engedélyt kaptak a felszállásra
A helyiek közül többen is az időjárást említették, mint lehetséges okot a katasztrófára. Mások viszont a pilótát és a repülésirányítást hibáztatják – szerintük nem lett volna szabad engedélyt adni a felszállásra ilyen körülmények között. Többen arról is beszéltek, hogy a gépet a felszállás előtt hosszú ideig várakoztatták.
A szakember a Ripostnak kiemelte, az ilyesfajta viharok hamar kialakulnak és óriási pusztítással járnak.
Korábban egy gyémántbányát vezettem Nyugat-Afrikában, így személyesen is megtapasztaltam, milyen erejűek tudnak lenni a hirtelen kipattanó afrikai viharok. Ezek a zivatarok pillanatok alatt alakulnak ki, és gyakran járnak pusztító széllökésekkel, heves esőzéssel, villámlással. Ilyenkor a látótávolság gyakorlatilag nullára csökken.






