RETRO RÁDIÓ

Digitalizáció, tradíció, értékek és a jövő kihívásai a sport világában

SK
Szerző
SK
Létrehozva2024. 09. 12. 14:32

A párizsi olimpia megmutatta, hogy a sport által jobb hellyé tehető a világ és a sportolók arányában is megvalósulhatott a nemek közti egyenlőség. A sportsikerek mögött ma már széles körű együttműködés áll, beleértve a szponzorokat és a sportolókat felkészítő szakembergárdát.

A párizsi olimpiai és paralimpiai játékok megerősítették az olimpiai mozgalmat, küldetését, értékét és erejét – mondta Fürjes Balázs, a Nemzetközi Olimpiai Bizottság magyar tagja a Sport.Üzlet.Reggeli powered by Origo Sport című rendezvényen, amely az MBH Bank támogatásával valósult meg.

Az ötkarikás játékokon tízezer-ötszáz atléta vett részt, fele-fele arányban most valósult meg először a nemek közötti egyenlőség. Több mint kétszáz olimpiai küldöttség vett részt úgy, hogy meghatározó országok fenyegettek bojkottal – az orosz és fehérorosz sportolók is részt vehettek, hiszen a teljesítményük határozza meg őket (is).

Jelzésértékű, az is, hogy kilencmillió jegyet adtak el, a közvetítéseket pedig három és félmilliárdan követték összesen.

Fürjes Balázs a Nemzetközi Olimpiai Bizottság magyar tagja érdekes előadást tartott
Fotó: Magyar Nemzet/Vémi Zoltán

Fürjes Balázs szerint a hibák abból fakadnak, amikor a politikát és az ideológiát a sport elé helyezték, holott egy olimpia elsősorban a sportról és a versengésről szól, azért, hogy a sportolók életük legjobb teljesítményét nyújthassák. Erre példa egyébként a megnyitóünnepség, amelynek a tartalma is vitát váltott ki. Holott a megnyitó a mindenkori házigazda számára lehetőség, hogy saját értékeit, kultúráját bemutathassa.

Ugyanígy szerinte kétes minőségű vízbe sem lehet küldeni a versenyzőket, szükség lett volna B tervre – emelte ki a Szajna szennyezettsége kapcsán.

Szólt egy lehetséges magyarországi olimpiáról is. Úgy vélte, ennek Budapest lenne a legnagyobb nyertese, hiszen járulékos, egyben hosszú távú beruházásként rendbe tennénk a budapesti közlekedést, beleértve a pályaudvarokat, a közutakat, a HÉV-eket és a villamoshálózatot. A sportlétesítmények pedig már adottak.

A sportsikerek mögött komoly együttműködés áll

A megnyitóbeszédet két kerekasztal-beszélgetés követte. A szponzorációval kapcsolatos beszélgetésen Pataki Piroska, az MBH Bank marketingigazgatója a szponzoráció jelentőségéről szólva elmondta, egyik analógia az elköteleződés, másik pedig a kitartás – az MBH Bank e kettőt képviseli és pont ez a közös nevező a sporttal. Ennek szellemében több sportággal, területtel működnek együtt.

 

Tóth Anita, a MOB kommunikációs igazgatója azt mondta, a legfőbb értékeik a sportolók, 

5700 médiaszakember vett részt az olimpia tudósításán – ez jól mutatja, hogy a sport és az olimpia iránt igen nagy a kereslet.

 A sportolók értéket képviselnek, arra is van példa, hogy korábbi élsportolót keresnek a cégek munkatársnak – tette hozzá.

Pécsi Máté, a Sponsmore ügyvezetője arról beszélt, a sportszponzoráció digitalizálását tűzték ki célul, ám a sportágaknak tradicionálisabb elképzeléseik vannak. Céljuk, hogy a digitalizáció a sportban is megjelenjen, jó iránynak tartja, hogy az MBH, illetve hozzá hasonló módon mások is kapcsolódnak a sport világához. Középutat érdemes találni az üzleti tartalom és az emocionális oldal között.

Door Tamás, a Mediaworks Hungary innovációs igazgatója úgy véli, változott a médiafogyasztási szokás, a tartalom pedig akár már előre elérheti a fogyasztót. Ráadásul már a közösségi médiának megfelelő tartalomgyártás is fontos iránnyá vált.

Sport.Üzlet.Reggeli powered by Origo Sport, Groupama Aréna, 2024.09.12.
A kerekasztal-beszélgetéseken számos érdekes, gondolatindító téma került terítékre
Fotó: Magyar Nemzet/Vémi Zoltán

Tótka Sándor olimpiai, kétszeres világ és négyszeres Európa-bajnok, valamint ifjúsági olimpiai bajnok kajakozó úgy véli, 

a médiajelenlétet minden sportoló máshogy éli meg, más-más arányban engedi be az életébe. Sok szeretetet kap a szurkolóktól, pont ezért kezdett előadásokat tartani, hiszen az emberek szeretnének s siker mögé látni, szeretnék látni a siker árát, egyszóval szeretnének kapcsolódni a sportolókhoz.

 Akik ugyanolyan nehézségekkel küzdenek meg, mint az átlagemberek. Sportáganként is változik egyébként a médiafigyelem megléte, aránya. Ugyanakkor a sportolónak is van beleszólása, meghúzhatja a határokat, és a döntő többség ezt tiszteletben is tartja. Egy sportolónak nehéz beilleszteni az életébe a szereplést, azonban ez tervezhető mindkét oldalról, főleg akkor, ha a sportoló előre tud tervezni.

Az MBH-nál úgy látják, a videós tartalom és a fogyasztás mikéntje megváltozott, előtérbe került az online fogyasztást, több kattintást hoz a rövid, pörgős videós tartalom és a streamingszolgáltatás, utóbbi mellett szól a visszanézési lehetőség.

 A pénzintézet a sport-márka összekapcsolódást tudatosan viszi véghez, szponzorként kilenc sportolóval szerződtek idén, akik egyébként kedvezően fogadták a megkeresést. Az MBH-nál a többrétű támogatás jegyében cél az is, hogy a sportoló márkanagykövet lehessen, ugyanakkor nincs minden sportolónak egyforma követői bázisa. A támogatói hátország bemutatására is hangsúlyt fektetnek egy-egy kiváló versenyző bemutatásánál, hiszen a felkészítő csapattal éri el az eredményeket.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.