kulcsár edina
A februári barcelonai teszt után azonban olyan problémába ütköztek a Forma-1-es csapatok, amely komoly balesetekhez vezethet, ráadásul a gond nem fog egyhamar megoldódni.
Február 23. és 25. között Barcelonában teszteltek három napot az istállók. Bár messzemenő következtetéseket ilyenkor még nem lehet levonni, a két élcsapaton, a Mercedesen és a Red Bullon kívül a Ferrari és a McLaren tempója tűnt biztatónak.
Azonban a tesztelés után a paddock és a szakértők is egy furcsa jelenségre, az ún. „delfinezésre” hívták fel a figyelmet. Ugyanis minden csapatnál megfigyelhető volt, hogy a hosszú egyenesben a kocsi eleje egyszer csak elkezd pattogni. Az autó először a padlóra tapad, majd leszorító-erőt veszít, ezután pedig elemelkedik a talajtól.
A Mercedes új pilótája, George Russell egyenesen balesetveszélyesnek nevezte a problémát:
Valódi biztonsági kockázatot jelenthet, ha emiatt a verseny során kicsúszik a kezünkből az irányítás.
A delfinezéssel azonban meg kell küzdenie a csapatoknak, ugyanis ahhoz, hogy eltüntessék a jelenséget, több tizedes hátrányt szednének össze az átszereléssel. A leginkább a Ferrari és az Alfa Romeo szenvedett, a McLarent viszont többségében elkerülte a pattogó-effektus. James Key, a wokingiak technikai igazgatója szerint néhány futam után már eltűnik az aggodalom:
Nem hiszem, hogy az első öt-hat verseny után ez még érdekes lesz. Beszédtémát szolgáltat, mivel jól látható, de végső soron ott lesznek a megoldások, és rá fognak jönni, hogyan kell kezelni.
A Forma-1-es mezőny legközelebb március 10-én gurul ki a pályára szintén Bahreinben, egy háromnapos teszt keretein belül. A háromszor nyolc órás gyakorlási szakasz alatt a csapatoknak lehetősége nyílik foglalkozni a balesti veszéllyel járó probléma kiküszöbölésével.