tóth gabi
Sok kritika érte a világbajnokság szponzorát a visszás reklámakció miatt. Tiltakozott a brazil kapitány is.
Tíz nappal az oroszországi labdarúgó-világbajnokság rajtja előtt lefújta meggondolatlan reklámkampányát a Mastercard. A betétikártya-családot kibocsátó cég korábban meghirdette: 2020 márciusáig a brazil Neymar és az argentin Lionel Messi minden gólja után tíz-tízezer éhező gyereknek biztosít étkezést Dél-Amerikában és a Karib-térségben. A kritikák azonban elsöpörték a rosszízű akciót.
"Ez egy nagyon szép gesztus, de a futballban nem szabad egy vagy két játékosnak cipelnie a terhet. Jobb lenne, ha a csapat minden gólja esetén adakoznának, hiszen ez nem egyéni sportág"
- utalt arra Tite brazil szövetségi kapitány, hogy nem tartja szerencsésnek az ötletet.
A két dél-amerikai sztárfocista mellett a vb egyik nagy szponzorának is számító bankkártyacég az ellenérvek hallatán visszakozott is.
"Nem akarjuk, hogy a szurkolók, a játékosok vagy bárki más szem elől veszítené ezt a fontos problémát és a törekvéseinket"
- olvasható a közleményben.
A fenti elképzelés helyett egy új lépett érvénybe: ennek értelmében a gólok számától függetlenül, évi egymillió adag ételt fizetnek az éhező gyerekeknek.