RETRO RÁDIÓ

Dühösek a felhasználók: az Instagram apró változtatása mindent befolyásol

Létrehozva2025. 10. 19. 10:30

Változtatott a Meta. Ilyen az új Instagram frissítés.

Az Instagram ismét hozzányúlt a felületéhez, és ezúttal is kiverte a biztosítékot a felhasználóknál. A Meta tulajdonában lévő közösségi oldal több mint kétmilliárd aktív felhasználóval rendelkezik világszerte, ám a legújabb fejlesztés sokak szerint teljesen elrontotta a használhatóságot.

Instagram
Az Instagram új funkciója idegesítő lehet.
Fotó: Unsplash.com (Képünk illusztráció)

A változtatás lényege, hogy az alkalmazás menüsora teljesen átrendeződött. Az eddig megszokott öt ikon – kezdőlap, keresés, új poszt, Reels és profil – most új helyre került, a legfontosabb különbség pedig az, hogy a posztolás gombja eltűnt a képernyő aljáról. Helyét a privát üzenetek ikonja, a kis papírrepülő vette át, míg a „+” jel ezentúl a jobb felső sarokba került.

Ráadásul a frissítéssel a képernyőn való lapozás is megváltozott: mostantól az ujjmozdulatokkal váltani lehet a főoldal, az üzenetek és a Reels között – sokszor teljesen véletlenül.

Az Instagram népe teljesen kiakadt

A felhasználók közül többen az X (korábbi Twitter) platformon adtak hangot felháborodásuknak:

Az új Instagram-elrendezés jobban idegesít, mint ahogy el tudnám mondani. Próbálom lapozni a képeket, erre egy teljesen más oldalra visz!

 – írta egy dühös felhasználó.
Egy másik így fakadt ki: 

Az új menü borzasztóan frusztráló.

Az Instagram vezetője, Adam Mosseri elismerte, hogy a változtatásokat egyelőre csak tesztelik bizonyos felhasználóknál, mielőtt széles körben bevezetnék őket. Elmondása szerint a cél az volt, hogy a menü a leggyakrabban használt funkciók köré rendeződjön – vagyis a Reels és az üzenetek kerüljenek közelebb a hüvelykujjhoz, így gyorsabban elérhetők legyenek.

A felhasználók reakciói azonban egyértelműek voltak:

Őőő… senki sem akarta ezt.

 

Most már tényleg csináljanak inkább egy külön alkalmazást a Reelseknek.

 

Én azt akarom, hogy az Instagram újra az legyen, ami volt – egy hely, ahol képeket osztunk meg, és időrendi sorrendben látjuk, amit követünk.

Az Instagram 2010-ben indult, eredetileg egyszerű fotómegosztó alkalmazásként, majd két évvel később megvásárolta Mark Zuckerberg cége, a Meta (akkor még Facebook). Azóta az app fokozatosan a rövid videós tartalmak felé tolódott, részben a TikTok hatására, írja a Daily Mail.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.