
Dühösek a felhasználók: az Instagram apró változtatása mindent befolyásol
Változtatott a Meta. Ilyen az új Instagram frissítés.
Az Instagram ismét hozzányúlt a felületéhez, és ezúttal is kiverte a biztosítékot a felhasználóknál. A Meta tulajdonában lévő közösségi oldal több mint kétmilliárd aktív felhasználóval rendelkezik világszerte, ám a legújabb fejlesztés sokak szerint teljesen elrontotta a használhatóságot.

Fotó: Unsplash.com (Képünk illusztráció)
A változtatás lényege, hogy az alkalmazás menüsora teljesen átrendeződött. Az eddig megszokott öt ikon – kezdőlap, keresés, új poszt, Reels és profil – most új helyre került, a legfontosabb különbség pedig az, hogy a posztolás gombja eltűnt a képernyő aljáról. Helyét a privát üzenetek ikonja, a kis papírrepülő vette át, míg a „+” jel ezentúl a jobb felső sarokba került.
Ráadásul a frissítéssel a képernyőn való lapozás is megváltozott: mostantól az ujjmozdulatokkal váltani lehet a főoldal, az üzenetek és a Reels között – sokszor teljesen véletlenül.
Az Instagram népe teljesen kiakadt
A felhasználók közül többen az X (korábbi Twitter) platformon adtak hangot felháborodásuknak:
Az új Instagram-elrendezés jobban idegesít, mint ahogy el tudnám mondani. Próbálom lapozni a képeket, erre egy teljesen más oldalra visz!
– írta egy dühös felhasználó.
Egy másik így fakadt ki:
Az új menü borzasztóan frusztráló.
Az Instagram vezetője, Adam Mosseri elismerte, hogy a változtatásokat egyelőre csak tesztelik bizonyos felhasználóknál, mielőtt széles körben bevezetnék őket. Elmondása szerint a cél az volt, hogy a menü „a leggyakrabban használt funkciók köré rendeződjön” – vagyis a Reels és az üzenetek kerüljenek közelebb a hüvelykujjhoz, így gyorsabban elérhetők legyenek.
A felhasználók reakciói azonban egyértelműek voltak:
Őőő… senki sem akarta ezt.
Most már tényleg csináljanak inkább egy külön alkalmazást a Reelseknek.
Én azt akarom, hogy az Instagram újra az legyen, ami volt – egy hely, ahol képeket osztunk meg, és időrendi sorrendben látjuk, amit követünk.
Az Instagram 2010-ben indult, eredetileg egyszerű fotómegosztó alkalmazásként, majd két évvel később megvásárolta Mark Zuckerberg cége, a Meta (akkor még Facebook). Azóta az app fokozatosan a rövid videós tartalmak felé tolódott, részben a TikTok hatására, írja a Daily Mail.






