kulcsár edina
A német autómárkánál fontosnak tartják, hogy Magyarországon is az Euro 1-4 motorokkal felszerelt dízel autók helyét minél gyorsabb ütemben, korszerû, Euro 6-os környezetvédelmi besorolású gépkocsik vegyék át. Jelenleg elemzik a nemzetközi gyakorlatban alkalmazott programok bevezetésének lehetõségét.
Akár hárommillió forinttal is támogatja a régi, erősen környezetszennyező dízelautók cseréjét a Volkswagen és az Audi, de számos más autógyártó is jó pénzt fizet – Németországban. A cél, hogy a kinti hatmillió problémás járgány számát csökkentsék, amelyeket több német városban is a kitiltás réme fenyeget.
A %Ripost% megkereste a németeknél csúcspénzt fizető autómárkák magyarországi képviseletét. Dr. Verten Sándor kommunikációs igazgatótól a következő választ kaptuk: „A Porsche Hungaria által képviselt márkák fontosnak tartják, hogy Magyarországon is az Euro 1-4 motorokkal felszerelt dízel autók helyét minél gyorsabb ütemben, korszerű, Euro 6-os környezetvédelmi besorolású gépkocsik vegyék át. A márkák jelenleg elemzik a nemzetközi gyakorlatban alkalmazott programok bevezetésének lehetőségét. Amint az elemzések befejeződnek, a konkrét lépésekről tájékoztatást adunk.”
Szándék tehát akad, konkrétumok viszont egyelőre nincsenek a Volskwagen, az Audi, a Seat és a Skoda magyarországi háza tájáról, miközben a régi dízelek magyar tulajdonosai nagyon várják a hasonló elbánást. Így a hajdúszoboszlói Szabó Károly is.
Hiába vagyunk uniós ország, ez az eset jó példázza, hogy sok minden nem úgy van nálunk, mint az EU-ban. Nekem egy régi, 22 éves dízel Volkswagen Golfom van, így magam is élhetnék a lehetőséggel, ha lenne Magyarországon. S nem csak az érdekel, mikor lesz hasonló akció hazánkban, a részletekre szintén nagyon kíváncsi vagyok
– mondta lapuknak az autótulajdonos.