
Több mint 80 milliót fizet vissza az utasoknak a WizzAir: mutatjuk, kik és miért kapnak visszatérítést!
Mivel elhallgatott a cég egy lényeges információt az utasok elől, ezért a hatóság arra kötelezte, hogy fizessenek kompenzációt. Mutatjuk, kik kapnak visszatérítést a WizzAir-től!
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint egy igen lényeges információt elfelejtett közölni az utasokkal a WizzAir. A társaság elismerte a történteteket és vállalta, hogy több ezer utasnak fizet pénzbeli kompenzációt, aminek az összértéke 80 millió forint. Ők kapnak visszatérítést a WizzAir-től!

Az előzményekről
A GVH versenyfelügyeleti eljárást indított a Wizz Air Hungary Zrt.-vel szemben még 2024 januárjában. Az eljárás oka az volt, hogy a légitársaság vélhetően lényeges információkat hallgatott el - 2022. december és 2023. május között - az ingyenes online utasfelvétellel kapcsolatban, ezzel egyébként elkerülhető költségeket okozva az utasoknak.
Milyen információról van szó?
Arról, hogy a retúrjeggyel rendelkező és visszafelé utazó utasok az ingyenes online utasfelvételt a mobiltelefonjuk böngészőjéből megnyitva – a honlap mobiltelefonos nézetének sajátosságai miatt – nem tudják elvégezni. Ennek következtében az érintett fogyasztóknak később reptéri utasfelvételi díjat (további 40 EUR-t, mai árfolyamon több, mint 16.000 ft) kellett fizetniük.
Mostanra zárult le a WizzAir elleni eljárás
Az eljárás során a GVH feltárta, hogy a Wizz Air Hungary Zrt. ezzel a gyakorlattal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg. A cég elismerte az érintett időszakban fennálló műszaki hibát, és az eljárás előtt és alatt megkezdte az utasok kompenzálását.
Mennyi pénzt fizet vissza a WizzAir?
A WizzAir azt vállalta, hogy kredit formájában több ezer fogyasztónak írja jóvá az utasfelvételi díj 120%-át, aminek a 100%-a egy éven belül pénzben is lehívható. A pénzben is lehívható visszatérítés így összességében meghaladja a 80 millió forintot.
Kik kapnak vissza pénzt?
Akik 2022. december és 2023. május között utaztak a WizzAir-rel és nem tudták igénybe venni a mobiltelefonjuk böngészőjéből az ingyenes online utasfelvételt. A légitársaság egyébként azt is vállalta, hogy a jóváírás tényéről és felhasználhatóságáról e-mailben, illetve mobilapplikációján keresztül is értesíti az érintetteket. Emellett azt is vállalták, hogy a magyar nyelvű honlapjukon és applikációjukban is közzétesznek a kompenzációról egy általános tájékoztatást (a weboldalon 02.03-án még nem volt kint a tájékoztató).




