
Új funkciókkal bővült a fogyasztóvédelmi hatóság weboldala
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság megújul honlapján jóval egyszerűbb lett az ügyintézés mind a fogyasztóknak, mind a vállalkozásoknak. Íme a hatóság weboldalán intézhető ügyek friss listája!
Az NKFH egy idén januárban alakult új hatóság, ami részben a Gazdasági Versenyhivatal, részben a Nébih feladatköreiből vett át magához néhányat. Többek között ők felelnek a veszélyes termékek forgalomból való kivonásáért, az élelmiszerláncok és az árusok ellenőrzéséért és a jogsértő online boltok lefüleléséért is. A fogyasztóvédelmi hatóság által üzemeltetett weboldal nemrég megújult, ami nagyban megkönnyíti sokak dolgát.

A hatékonyabb ügyintézés volta cél a weboldal megújításánál
Az NKFH 2025. januári megalakulása óta elkötelezett amellett, hogy korszerű, digitálisan elérhető szolgáltatásokkal segítse a vállalkozásokat, valamint megkönnyítse a fogyasztók jogérvényesítését. Ennek a törekvésnek az újabb mérföldköve valósult meg: több fontos funkcióval bővült a honlapjuk, amik a hatékonyabb ügyintézést és a fogyasztói visszajelzések gyorsabb feldolgozását szolgálják - olvasható a közleményükben.
Az egyik új funkció a vállalkozásoknak kedvez
A vállalkozások számára új, közvetlen feltöltési lehetőség vált elérhetővé a kiszereléscsökkentési bejelentésekre vonatkozóan. Az új online űrlap segítségével a cégek mostantól gyorsan és gördülékenyen tehetnek eleget jogszabályi kötelezettségüknek, ami jelentősen megkönnyíti az adminisztrációt, és segíti az átláthatóságot. A feltöltött termékeket pedig a fogyasztók is könnyedén átnézhetik, még a bevásárlás előtt.
A fogyasztók több új funkciónak is örülhetnek
A fejlesztéseknek köszönhetően mostantól önálló bejelentési űrlap áll rendelkezésre a veszélyes termékek jelentésére. Ez különösen fontos lépés a panaszkezelési folyamat hatékonysága szempontjából, mivel ennek köszönhetően a fogyasztók gyorsabban és célzottabban tudnak jelzést tenni a hatáság felé az olyan termékekről, amik biztonságossága kérdéses. Ez a funkció kiegészíti a már korábban is elérhető jogsértő weboldalak bejelentését, így a vásárlók már több irányból is hozzájárulhatnak a piaci visszásságok feltárásához.
A panaszbejelentés is egyszerűbb a megújult weboldalon
Szintén újítás, hogy a panaszbejelentéseket mostantól közvetlenül az NKFH weboldaláról is el lehet indítani. Az ügyfélkapus (Ügyfélkapu+, DÁP) azonosítást követően a rendszer automatikusan a megfelelő űrlaphoz navigálja a látogatót, ahol a fogyasztóvédelmi beadványok és kérelmek gyorsan benyújthatók. Ennek köszönhetően gyorsan, online tehetünk panaszukat az illetékes kormányhivatalok felé, felesleges papírmunka nélkül.
Egy új adatbázis is felkerült a honlapra
Az új fejlesztések részeként elindult az élelmiszerekre és élelmiszerrel érintkező termékekre vonatkozó termékvisszahívások nyilvános adatbázisa is, ahol a visszahívott termékek listája egyszerűen kereshető, jól áttekinthető formában érhető el. Ez az adatbázis kulcsfontosságú segítséget nyújt abban, hogy naprakészek lehessünk a piacról kivont, veszélyes vagy hibás termékekkel kapcsolatban.

