RETRO RÁDIÓ

Új funkciókkal bővült a fogyasztóvédelmi hatóság weboldala

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2025. 07. 15. 11:30

A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság megújul honlapján jóval egyszerűbb lett az ügyintézés mind a fogyasztóknak, mind a vállalkozásoknak. Íme a hatóság weboldalán intézhető ügyek friss listája!

Az NKFH egy idén januárban alakult új hatóság, ami részben a Gazdasági Versenyhivatal, részben a Nébih feladatköreiből vett át magához néhányat. Többek között ők felelnek a veszélyes termékek forgalomból való kivonásáért, az élelmiszerláncok és az árusok ellenőrzéséért és a jogsértő online boltok lefüleléséért is. A fogyasztóvédelmi hatóság által üzemeltetett weboldal nemrég megújult, ami nagyban megkönnyíti sokak dolgát.

fogyasztóvédelem weboldala megújult
Mostatól még több dolog intézhető a fogyasztóvédelmi hatóság weboldalán keresztül Fotó: nkfh.gov.hu

A hatékonyabb ügyintézés volta cél a weboldal megújításánál

Az NKFH 2025. januári megalakulása óta elkötelezett amellett, hogy korszerű, digitálisan elérhető szolgáltatásokkal segítse a vállalkozásokat, valamint megkönnyítse a fogyasztók jogérvényesítését. Ennek a törekvésnek az újabb mérföldköve valósult meg: több fontos funkcióval bővült a honlapjuk, amik a hatékonyabb ügyintézést és a fogyasztói visszajelzések gyorsabb feldolgozását szolgálják - olvasható a közleményükben.

Az egyik új funkció a vállalkozásoknak kedvez

A vállalkozások számára új, közvetlen feltöltési lehetőség vált elérhetővé a kiszereléscsökkentési bejelentésekre vonatkozóan. Az új online űrlap segítségével a cégek mostantól gyorsan és gördülékenyen tehetnek eleget jogszabályi kötelezettségüknek, ami jelentősen megkönnyíti az adminisztrációt, és segíti az átláthatóságot. A feltöltött termékeket pedig a fogyasztók is könnyedén átnézhetik, még a bevásárlás előtt.

A fogyasztók több új funkciónak is örülhetnek

A fejlesztéseknek köszönhetően mostantól önálló bejelentési űrlap áll rendelkezésre a veszélyes termékek jelentésére. Ez különösen fontos lépés a panaszkezelési folyamat hatékonysága szempontjából, mivel ennek köszönhetően a fogyasztók gyorsabban és célzottabban tudnak jelzést tenni a hatáság felé az olyan termékekről, amik biztonságossága kérdéses. Ez a funkció kiegészíti a már korábban is elérhető jogsértő weboldalak bejelentését, így a vásárlók már több irányból is hozzájárulhatnak a piaci visszásságok feltárásához.

A panaszbejelentés is egyszerűbb a megújult weboldalon

Szintén újítás, hogy a panaszbejelentéseket mostantól közvetlenül az NKFH weboldaláról is el lehet indítani. Az ügyfélkapus (Ügyfélkapu+, DÁP) azonosítást követően a rendszer automatikusan a megfelelő űrlaphoz navigálja a látogatót, ahol a fogyasztóvédelmi beadványok és kérelmek gyorsan benyújthatók. Ennek köszönhetően gyorsan, online tehetünk panaszukat az illetékes kormányhivatalok felé, felesleges papírmunka nélkül.

Egy új adatbázis is felkerült a honlapra

Az új fejlesztések részeként elindult az élelmiszerekre és élelmiszerrel érintkező termékekre vonatkozó termékvisszahívások nyilvános adatbázisa is, ahol a visszahívott termékek listája egyszerűen kereshető, jól áttekinthető formában érhető el. Ez az adatbázis kulcsfontosságú segítséget nyújt abban, hogy naprakészek lehessünk a piacról kivont, veszélyes vagy hibás termékekkel kapcsolatban.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.