RETRO RÁDIÓ

WHO: a tápszerreklámok károsak a gyerekek egészségére

MZ/X
Szerző
MZ/X
Létrehozva2023. 10. 10. 19:15

Az Egészségügyi Világszervezet szerint az anyatej-helyettesítő készítmények marketingje hátráltatja a szoptatás támogatására irányuló erőfeszítéseket. Ezért azt kéri a WHO, aki ilyen káros reklámot lát, a jelezze nekik.

Az anyatej-helyettesítő tápszerek piacát nehéz ellenőrizni a cégek sokrétű, nagy hatású és kifinomult marketingtevékenysége miatt. A WHO éppen ezért létrehozott egy mesterséges intelligencia-vezérelt eszközt, és arra kéri az embereket, hogy ha olyan reklámmal találkoznak, amelyek a gyerekekre negatív hatású termékeket népszerűsítenek vagy szoptatásellenesek, jelentsék azt nekik az alkalmazáson keresztül.

tápszer reklám
Nem segít a szoptatás népszerűsítésén a sok tápszerreklám  Fotó: kipgodi / Shutterstock

Alkalmazás a gyerekekért

A platform annak érdekében készült, hogy minél többen részesei lehessenek egy egészségesebb társadalom megteremtésének. A mesterséges intelligencia vezérelte eszköz abban segít, hogy a különböző európai országok, köztük Magyarország is hatékonyan nyomon tudja követni a kifejezetten gyermekeket célzó káros termékek reklámjait és ha kell, akkor megfelelően szabályozni is tudja ezeket. Káros reklámnak minősül a gyermekek estében az, amelyik

  • dohányterméket,
  • alkoholt,
  • magas sótartalmú élelmiszert vagy sok cukrot tartalmazó élelmiszert reklámoz. De ide sorolhatók az anyatej-helyettesítőkről vagy a csecsemőknek és kisgyermekeknek szánt élelmiszerekről szóló reklámok egy csoportja is.

Mi számít veszélyes reklámnak a WHO-szerint?

A WHO a következő káros élelmiszerek és termékek reklámjaira összpontosít: minden olyan tejtermék, amit kifejezetten csecsemők és kisgyermekek etetésére hoznak forgalomba; bármely más termék, amit 6 hónapos korig a csecsemők táplálására forgalmaznak; cumisüvegek és cumik; olyan élelmiszerek, amiket csecsemők és kisgyermekek számára 6 hónapos kortól 36 hónapos korig megfelelőként forgalmaznak; egészségtelen ételek/italok; alkohol; cigaretták/új típusú dohánytermékek.

Miért veszélyesek az ilyen reklámok?

A anyatej-helyettesítők és a kisgyermekeknek szánt élelmiszerek marketingje, különösen a digitális marketing veszélyezteti a szoptatás védelmére, előmozdítására és támogatására irányuló erőfeszítéseket - fogalmaz a világszervezet. Egyértelmű bizonyítékok van arra, hogy bizonyos marketingstratégiák széles körben történő alkalmazása aláássa a csecsemők és kisgyermekek optimális táplálási gyakorlatát, ideértve a szoptatást, valamint a biztonságos és megfelelő kiegészítő táplálást. Ez pedig összességében veszélyezteti a gyermek túlélését, növekedését és fejlődését. Emellett egyértelmű bizonyítékok vannak arra is, hogy a csecsemőknek és gyermekeknek szánt egészségtelen termékek népszerűsítése növeli a nem fertőző betegségek kialakulásának kockázatát a cukorbetegségtől és a szív- és érrendszeri betegségektől egészen a rákig. Ezenkívül a gyorsételek és a cukros italok online marketingje összefügg a gyermekkori túlsúly és elhízás problémájával is.

Belarus,,Minsk,2022.,Kid,Baby,Toddler,Holding,Her,Hand,Battery.,Dangerous
Nem csak a fogyasztásra alkalmatlan dolgok veszélyesek a gyerekekre, a túl sós vagy édes ételek is  Fotó: OMfotovideocontent / Shutterstock

Erre jó az alkalmazás

A WHO új online eszközének célja, hogy lehetőséget adjon az embereknek arra, hogy szembeszálljanak az olyan marketingtaktikákkal, amik kihasználják a nem, vagy nem megfelelően szabályozott reklámpiacot.

Arra szeretnénk ösztönözni a lakosságot, hogy vegyen részt ebben a munkában, ha javítani akarja a gyermekek jövőjét, hogy egészségesebb döntéseket hozhassanak a jobb élet érdekében

mondta Dr. Kreml Wickramasinghe, a WHO/Európa regionális táplálkozási tanácsadója.

Így tudsz jelenteni egy károsnak vélt reklámot!

Egyszerűen csak fel kell tölteni ide egy képernyőképet vagy fotót magáról a hirdetésről. Az alkalmazás lehetővé teszi a képek névtelen feltöltését is. A képernyőképek származhatnak közösségi média platformokról, ételkiszállítási alkalmazásokról, webhelyekről, játékokról vagy bármi másról, amely elérhető a telefonunkon keresztül. De az offline térből (mozi, újság, óriásplakát) származó hirdetések fényképeit is várják.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.