tóth gabi
Az Egészségügyi Világszervezet szerint az anyatej-helyettesítő készítmények marketingje hátráltatja a szoptatás támogatására irányuló erőfeszítéseket. Ezért azt kéri a WHO, aki ilyen káros reklámot lát, a jelezze nekik.
Az anyatej-helyettesítő tápszerek piacát nehéz ellenőrizni a cégek sokrétű, nagy hatású és kifinomult marketingtevékenysége miatt. A WHO éppen ezért létrehozott egy mesterséges intelligencia-vezérelt eszközt, és arra kéri az embereket, hogy ha olyan reklámmal találkoznak, amelyek a gyerekekre negatív hatású termékeket népszerűsítenek vagy szoptatásellenesek, jelentsék azt nekik az alkalmazáson keresztül.
A platform annak érdekében készült, hogy minél többen részesei lehessenek egy egészségesebb társadalom megteremtésének. A mesterséges intelligencia vezérelte eszköz abban segít, hogy a különböző európai országok, köztük Magyarország is hatékonyan nyomon tudja követni a kifejezetten gyermekeket célzó káros termékek reklámjait és ha kell, akkor megfelelően szabályozni is tudja ezeket. Káros reklámnak minősül a gyermekek estében az, amelyik
Mi számít veszélyes reklámnak a WHO-szerint?
A WHO a következő káros élelmiszerek és termékek reklámjaira összpontosít: minden olyan tejtermék, amit kifejezetten csecsemők és kisgyermekek etetésére hoznak forgalomba; bármely más termék, amit 6 hónapos korig a csecsemők táplálására forgalmaznak; cumisüvegek és cumik; olyan élelmiszerek, amiket csecsemők és kisgyermekek számára 6 hónapos kortól 36 hónapos korig megfelelőként forgalmaznak; egészségtelen ételek/italok; alkohol; cigaretták/új típusú dohánytermékek.
A anyatej-helyettesítők és a kisgyermekeknek szánt élelmiszerek marketingje, különösen a digitális marketing veszélyezteti a szoptatás védelmére, előmozdítására és támogatására irányuló erőfeszítéseket - fogalmaz a világszervezet. Egyértelmű bizonyítékok van arra, hogy bizonyos marketingstratégiák széles körben történő alkalmazása aláássa a csecsemők és kisgyermekek optimális táplálási gyakorlatát, ideértve a szoptatást, valamint a biztonságos és megfelelő kiegészítő táplálást. Ez pedig összességében veszélyezteti a gyermek túlélését, növekedését és fejlődését. Emellett egyértelmű bizonyítékok vannak arra is, hogy a csecsemőknek és gyermekeknek szánt egészségtelen termékek népszerűsítése növeli a nem fertőző betegségek kialakulásának kockázatát a cukorbetegségtől és a szív- és érrendszeri betegségektől egészen a rákig. Ezenkívül a gyorsételek és a cukros italok online marketingje összefügg a gyermekkori túlsúly és elhízás problémájával is.
A WHO új online eszközének célja, hogy lehetőséget adjon az embereknek arra, hogy szembeszálljanak az olyan marketingtaktikákkal, amik kihasználják a nem, vagy nem megfelelően szabályozott reklámpiacot.
Arra szeretnénk ösztönözni a lakosságot, hogy vegyen részt ebben a munkában, ha javítani akarja a gyermekek jövőjét, hogy egészségesebb döntéseket hozhassanak a jobb élet érdekében
– mondta Dr. Kreml Wickramasinghe, a WHO/Európa regionális táplálkozási tanácsadója.
Egyszerűen csak fel kell tölteni ide egy képernyőképet vagy fotót magáról a hirdetésről. Az alkalmazás lehetővé teszi a képek névtelen feltöltését is. A képernyőképek származhatnak közösségi média platformokról, ételkiszállítási alkalmazásokról, webhelyekről, játékokról vagy bármi másról, amely elérhető a telefonunkon keresztül. De az offline térből (mozi, újság, óriásplakát) származó hirdetések fényképeit is várják.