Létrehozva: 2023.04.11.

Itt vannak a tavaszi nagy leárazások: erre nagyon figyelj a vásárláskor

Összegyűjtöttük a legfontosabb tudnivalókat az akciós termékek vásárlásával kapcsolatban. A tavaszi nagy leárazások idején erre érdemes figyelni vásárlás közben.

Milyen szabályokat kell betartaniuk a boltoknak, ha akciót hirdetnek és mire figyeljenek a vásárlók? Mit tehetünk, ha gondunk akad egy leárazott termékkel? Utánajártunk, mire érdemes figyelni a tavaszi nagy leárazások idején.

bevásárlás,lista,számla,blokk, leárazás, akció, nagy leárazás
A tavaszi nagy leárazások idején erre érdemes figyelni. Fotó: Stokkete / Shutterstock

Ezek a leárazási szabályok vonatkoznak az üzletekre

Az üzletek szabadon dönthetnek arról, hogy mit és mennyivel áraznak le. Két dolog közül választhatnak: vagy időkorláthoz kötik, vagy időkorlát nélkül szervezik meg az akciót. Ha időhöz kötik - például április 7-11-ig -, akkor kötelesek az akció időtartama alatt végig elérhetővé tenni az akciós termékeket. Nem fordulhat olyan elő, hogy nyitás után egy órával már nincs a meghirdetett termékből. Az időkorlát nélküli akciók pedig jellemzően a készlet erejéig vagy a következő akcióig tartanak. Ami pedig az ártáblákat illeti: fel kell tüntetni a terméken az eredeti és a csökkentett árat is. Ha csak %-ban van kiírva a csökkentés mértéke, az törvénytelen. Az sem mindegy milyen árat tüntetnek fel eredetiként: a hirdetésekben, kirakatban, polcokon, katalógusokban és honlapokon feltüntetett korábbi ár kizárólag a megelőző legalább harminc napon belüli legalacsonyabb ár lehet.

Erre figyeljünk, ha üzletben vásárolunk

  • Ha különböző árai vannak egy terméknek egy bolton belül, a legalacsonyabbat kell kifizetnünk, ha pedig már megvettük, a különbözet visszajár.
  • Ha kint van egy akciós ár egy terméken, az az érvényes ára (kivéve, ha az üzletben máshol egy alacsonyabb van feltüntetve), hiába kezdődik csak például másnap az akció.
  • Az akciók pontos feltételeiről előre tájékoztatni kell a vevőket, és ennek mindig nézzünk is utána.

Erre figyeljünk, ha online vásárolunk

Ha olyan helyről rendelünk, ahonnan még nem tettük korábban, mindig olvassuk el az ÁSZF-et. Ha lehet, ilyenkor ne utaljunk előre, hanem kérjük utánvéttel a szállítást. Pontosan adjuk meg a szállítási címet és az elérhetőségeinket. Csak olyan helyről rendeljünk, ahol pontosan tudni lehet, kitől vásárolunk: cég neve, elérhetőségei, telephelye, székhelye is fel van tüntetve a weboldalon. Online vásárolt termék esetén, ha hibás vagy nem tetszik a termék, 14 napunk van visszaküldeni azt.

Nem elég százalékban megadni a leárazást, ki kell írni forintban is az új árat. Fotó: Huszár Márk

Ezt tehetjük, ha gond van a termékkel

A kuponos akcióban kínált termékre is ugyanazok a jótállási előírások és panaszkezelési szabályok vonatkoznak, mint egy teljes árú termékre. Vagyis ha kiderül, hogy hibás, amit vettünk, az akciós ár ellenére ugyanúgy lehet reklamálni. Üzletben vásárolt termék esetén ilyenkor elsősorban ingyenes javítás vagy csere, másodsorban a vételár leszállítása vagy teljes visszafizetése jöhet szóba. Kivéve azokat a boltokat, amik önként vállalják a pénzvisszafizetést. Ha kijavításra veszik át az adott árucikket, külön elismervényt kell adniuk arról, mikor mehetünk érte, ezt az időpontot pedig a jegyzőkönyvben fel is kell tüntetni. Fontos azt is tudni, hogy 

  • az üzletek nem köthetik a pénz visszafizetését az eredeti csomagolás vagy doboz meglétéhez.
  • minden webshop köteles elállási mintát közzétenni a weboldalán. 
  • a visszaküldés költsége - ha csak az üzlet máshogy nem dönt - a vevőt terheli, ellenben az első szállítási költség is visszajár a vételár mellett.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek