Menczer Tamás: Az emberek azt várják a vezetőiktől, hogy védjék meg őket!

POLITIK
Létrehozva: 2023.03.06.

Milyen ügyeket lehet elintézni a kormányablakokban?

Utánajártunk, mi a különbség a kormányablakok és okmányirodák között. Melyikben milyen ügyet, okmányt lehet intézni?

Az online intézhető ügyek száma is egyre bővül, valamint az új, mesterséges intelligenciát alkalmazó, önkiszolgáló ügyintézési pontok is elérhetővé válnak a legtöbb ügyfélszolgálaton az idei évtől. De mi az, amit azonnal, személyesen el lehet intézni a kormányablakokban, okmányirodákban? Íme a lista!

okmány,személyi,jogosítvány
 

Több mint 15 millió ügyet intéztek tavaly az emberek

Több mint 14,3 millió ügyfél kereste fel a kormányablakokat 2022-ben, akik összesen 15,7 millió ügyet intéztek el, ami megközelíti a koronavírus-járvány előtti, 2019-es év rekordot jelentő számait - olvasható a kormanyablak.hu-n. A legtöbben személyi igazolvánnyal kapcsolatban keresték fel valamelyik kormányablakot, de sokan mentek gépjárművekkel, jogosítványokkal és lakcímkártyákkal kapcsolatos ügyet is intézni. Ezeken kívül mit tudunk elintézni egy kormányablakban és mit egy okmányirodában?

Mi a különbség az okmányiroda és a kormányablak között?

Az elintézhető ügyek számától eltekintve az, hogy a kormányablakokban lehetőség van az összes okmányügy intézésére is.

Milyen ügyek intézhetők az okmányirodákban?

Okmányirodából az országban összesen 8 darab található. Egy a fővárosban és 7 másik egy-egy nagyobb vármegyében. Ami az intézhető ügyek számát illeti: gépjárművel kapcsolatos ügytípusból összesen 16-ot intézhetünk az okmányirodákban, személyi igazolvánnyal és diákigazolvánnyal kapcsolatos ügyből 9-et lehet okmányirodában intézni, ezeken kívül pedig adatokat kérhetünk ki a személyi adat- és lakcímnyilvántartásból, a járműnyilvántartásból, a vezetői engedéllyel kapcsolatban, illetve az előéleti pontrendszer nyilvántartásból. Az intézhető ügyek pontos listája itt található. 

Sok ügyet lehet online intézni

2022-ben elindult az e-bejelentő szolgáltatás, amin keresztül közműátírást, illetve adatváltozást lehet bejelenteni. Szintén tavaly jelentek meg az MIA (Mesterséges Intelligencia Asszisztens) önkiszolgáló ügyintézési pontok a kormányablakokban, ahol elintézhető például a vezetői engedély és személyi igazolvány pótlása, gépjármű ügyek, anyakönyvi kivonat- és erkölcsi bizonyítvány igénylése. A terminálok beüzemelése folyamatos, a következő hónapokban országosan több mint 300 kormányablakban lesz elérhető. Ezeken kívül az elektronikusan benyújtható űrlapok száma is folyamatosan bővül.

Ezek a kormányablakban azonnal intézhető ügyek

Minden személyi igazolvánnyal, lakcímmel, tartózkodási hellyel kapcsolatos ügyet itt lehet intézni, mint a lakcímbejelentés vagy az eltűnt, ellopott személyi igazolvány bejelentése. Jelenthetünk be értesítési címet, szállásadói nyilatkozatot, kérhetünk forgalmi cserét, pótlást, új törzskönyvet, rendszámot, kivonathatjuk az autónk a forgalomól ideiglenesen vagy véglegesen, bejelenthetünk jármű adás-vételt, vagy üzembentartó személyében történő változást is. Ezen kívül nyújtható be:

  • Jármű átrendszámozása iránti kérelem
  • Parkolási igazolvány kiadására irányuló kérelem
  • Parkolási igazolvány cseréjére irányuló kérelem
  • Parkolási igazolvány pótlására irányuló kérelem
  • Közúti közlekedési parkolási igazolvány nyilvántartásból adatszolgáltatás iránti kérelem
  • Nemzetközi vezetői engedély kiállítása iránti kérelem
  • Útlevél tároló elem adattartalmának ellenőrzésére irányuló kérelem
  • Papíralapú hiteles tulajdonilap-másolat szolgáltatás iránti kérelem
  • Ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázisból kiadott hiteles térképmásolat iránti kérelem
  • Papíralapú hiteles földhasználati lap másolat kiadása iránti kérelem
  • Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér önrendelkezési nyilatkozattal kapcsolatos bejelentés
  • Új jármű első forgalomba helyezése iránti kérelem
  • Használt jármű forgalomba helyezése iránti kérelem
  • Gépjármű átírása iránti kérelem
  • Földműves nyilvántartásból papíralapú hiteles adatlap másolat kiadása iránti kérelem
  • Európai Egészségbiztosítási Kártya kiállítása iránti kérelem
  • Társadalombiztosítási Azonosító Jelet igazoló hatósági igazolvány másodlatának kiadása iránti kérelem
  • Hatósági erkölcsi bizonyítvány kiállítása iránti kérelem

Az elintézhető ügyek teljes listája itt található.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek