tóth gabi
Utánajártunk, mi a különbség a kormányablakok és okmányirodák között. Melyikben milyen ügyet, okmányt lehet intézni?
Az online intézhető ügyek száma is egyre bővül, valamint az új, mesterséges intelligenciát alkalmazó, önkiszolgáló ügyintézési pontok is elérhetővé válnak a legtöbb ügyfélszolgálaton az idei évtől. De mi az, amit azonnal, személyesen el lehet intézni a kormányablakokban, okmányirodákban? Íme a lista!
Több mint 14,3 millió ügyfél kereste fel a kormányablakokat 2022-ben, akik összesen 15,7 millió ügyet intéztek el, ami megközelíti a koronavírus-járvány előtti, 2019-es év rekordot jelentő számait - olvasható a kormanyablak.hu-n. A legtöbben személyi igazolvánnyal kapcsolatban keresték fel valamelyik kormányablakot, de sokan mentek gépjárművekkel, jogosítványokkal és lakcímkártyákkal kapcsolatos ügyet is intézni. Ezeken kívül mit tudunk elintézni egy kormányablakban és mit egy okmányirodában?
Az elintézhető ügyek számától eltekintve az, hogy a kormányablakokban lehetőség van az összes okmányügy intézésére is.
Okmányirodából az országban összesen 8 darab található. Egy a fővárosban és 7 másik egy-egy nagyobb vármegyében. Ami az intézhető ügyek számát illeti: gépjárművel kapcsolatos ügytípusból összesen 16-ot intézhetünk az okmányirodákban, személyi igazolvánnyal és diákigazolvánnyal kapcsolatos ügyből 9-et lehet okmányirodában intézni, ezeken kívül pedig adatokat kérhetünk ki a személyi adat- és lakcímnyilvántartásból, a járműnyilvántartásból, a vezetői engedéllyel kapcsolatban, illetve az előéleti pontrendszer nyilvántartásból. Az intézhető ügyek pontos listája itt található.
2022-ben elindult az e-bejelentő szolgáltatás, amin keresztül közműátírást, illetve adatváltozást lehet bejelenteni. Szintén tavaly jelentek meg az MIA (Mesterséges Intelligencia Asszisztens) önkiszolgáló ügyintézési pontok a kormányablakokban, ahol elintézhető például a vezetői engedély és személyi igazolvány pótlása, gépjármű ügyek, anyakönyvi kivonat- és erkölcsi bizonyítvány igénylése. A terminálok beüzemelése folyamatos, a következő hónapokban országosan több mint 300 kormányablakban lesz elérhető. Ezeken kívül az elektronikusan benyújtható űrlapok száma is folyamatosan bővül.
Minden személyi igazolvánnyal, lakcímmel, tartózkodási hellyel kapcsolatos ügyet itt lehet intézni, mint a lakcímbejelentés vagy az eltűnt, ellopott személyi igazolvány bejelentése. Jelenthetünk be értesítési címet, szállásadói nyilatkozatot, kérhetünk forgalmi cserét, pótlást, új törzskönyvet, rendszámot, kivonathatjuk az autónk a forgalomól ideiglenesen vagy véglegesen, bejelenthetünk jármű adás-vételt, vagy üzembentartó személyében történő változást is. Ezen kívül nyújtható be:
Az elintézhető ügyek teljes listája itt található.